LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet bellen of appen in de auto, maar wel ingebouwd tablet gebruiken?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora

Re: Niet bellen of appen in de auto, maar wel ingebouwd tablet gebruiken?

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
22 okt 2018 11:14
Even terzijde, maar het idee van die moderne climate control is toch juist ook dat de temperatuur automatisch geregeld wordt en je daar niet meer over hoeft na te denken? En je het dus ook niet tijdens het rijden hoeft te bedienen?
Op zich wel. Maar je zult altijd passagiers krijgen die het te heet of te koud of te benauwd of te weet-ik-veel-wat vinden. En dan moet je alsnog aan de knoppen/touchscreen zitten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:
22 okt 2018 09:42
het mooie is wel dat , hoewel veel premium merken steeds meer snufjes hebben, ze ook meteen het grootste gevaar proberen te beteugelen.. de mens. steeds meer auto's houden zelf de omgeving van de auto in de gaten, en grijpen wanneer nodig in.
Dit dus. Als ik in onze Volvo met de radio bezig ben, en ik rijdt te dicht op een voorganger, dan remt de auto zelf om een botsing te voorkomen. Dat geeft een bestuurder uiteraard geen vrijbrief om maar wat aan te gaan kloten omdat de auto haar/hem wel redt, maar het wordt er wel weer wat veiliger door.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Bridgeman68 schreef:
22 okt 2018 10:09
NeoDutchio schreef:
22 okt 2018 08:17
De bedoeling is dat je voor vertrek de instellingen goed zet. Een beetje auto heeft ook spraakbesturing. Blijkt nu tijdens het rijden dat je zo aan het spelen bent waardoor de verkeersveiligheid in het gedrang komt, kan je nog altijd een artikel 5 aan je broek krijgen. Die werd in het verleden ook gebruikt toen er nog geen wettelijk verbod op de telefoon vasthouden was.
NeoDutchio, Je zegt dus het volgende: dat als je In je nieuwe Volvo met Spotify volledig geintergreerd in het "tablet" aan het scrollen door je playlist je ook strafbaar bent?
Je bent, ongeacht de gebruikte techniek, sowieso strafbaar als je je niet veilig gedraagt in het verkeer. Of dat nu het bedienen van een touchscreen is, of het aansteken van een sigaret, of gewoon teveel zit te kletsen met de passagiers. Eigenlijk zijn heel veel aanvullende regels overbodig. Een chauffeur die z'n rijbewijs heeft hoort te weten wat wel en wat niet kan. Of wil je dat voor ieder nieuw feature nieuwe regels worden ingevoerd?

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb helemaal geen knoppen in mijn auto. Maar ook geen verplichting om met alle geweld eea te bedienen onder het rijden.

Cornelis7

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Moneyman schreef:
22 okt 2018 09:55
Dat klopt, maar dat is niet waar dit topic over gaat. Techniek boekt zeker vooruitgang, maar soms slaan we door.
Mee eens. Laat eens in een hybride auto gezeten. Een enorm computerscherm stond voor me te blinken met veel informatie, die ik helemaal niet wil zien als ik rij.

Gesloten