LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet juist beoordeeld als beginnend bestuurder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nomis Naj

Re: Niet juist beoordeeld als beginnend bestuurder

Ongelezen bericht door Nomis Naj »

Daan_1978 schreef:
Nomis Naj schreef:@Daan_1978, het is wachten tot iemand nuchter bij jou oprijdt met je "alcoholrijgedrag" o.i.d. Beide keren ben jij de dader, onverzekerd en dus "het bokje".
Niet dat ik je dat gun, maar een gewaarschuwd mens.....
Je hebt wel gelezen dat ik NOOIT met teveel op achter het stuur stap? Ik zal dus NOOIT en te nimmer boven de 0,5 toegestane hoeveelheid uitkomen.
Wettelijk toegestaan en dus verzekerd. Wel het hele topic incl. alle reacties lezen zou je goed staan, voordat je jezelf in een discussie mengt.

Daarnaast, het discussie punt was ( ik wilde niet alle peilen op mezelf richten!! ) dat ik ervan overtuigd ben dat nagenoeg alle ongelukken waarbij alcohol in het spel is veroorzaakt worden door mensen wie simpelweg TE VEEL hebben gedronken en dus door alcoholmisbruikers. Door een 0-beleid blijft die groep misbruikers nog altijd aanwezig en volgens mij veranderd er dus niks in het aantal alcohol ongelukken.
Zolang alles goed blijft gaan, gewoon de grens blijven opzoeken.
.49 en .51 liggen niet ver uit elkaar.
Elk lichaam reageerd anders, de opname- en verwerkingstijd.
Iemand met een klein lichaam en dus minder bloed heeft waarschijnlijk dus ook een hoger promilage bij de zelfde consumptie's. Alle berekeningen draaien om gemiddelden waar niemand aan voldoet.
Ook de aanvang verwerkingstijd begint niet bij je eerste slok.
Het heeft even nodig om binnen te komen.
Klokje zetten op?
Dat je je na 2 bier nog goed voelt, wie niet.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Nomis Naj schreef:Zolang alles goed blijft gaan, gewoon de grens blijven opzoeken.
Volgens mij geef ik nergens aan dat ik de grens op zoek?!
Heb wel eens een blaastest gehad na 2 biertjes. Toen was ik ergens ongeveer 3 uur geweest en in het 2e uur heb ik 2 biertjes ( flesjes ) gedronken.
Blaastest promille nog niet eens 0,2
Meer dan 2 biertjes zal ik nooit drinken voordat ik zal moeten rijden, dus die grens wil ik niet eens opzoeken.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Daan_1978 schreef:Door 2 biertjes is je reactievermogen echt niet zo "aangetast" dat je niet meer op tijd kunt reageren, punt.
Maar je hebt zelf nog nooit hoeven te reageren, omdat je nog nooit iets aan de hand hebt gehad.
Hoe weet je dit dan?
Daan_1978 schreef:Nogmaals, als je gewoon normaal rijd en je niet te overmoedig voelt ( dat is namelijk vaak het euvel bij ongelukken, men denkt meer te kunnen dan normaal ) is er niks aan de hand.
Nee hoor, als er opeens een kind oversteekt, je iets minder snel reageert dan anders omdat je twee biertjes ophebt, is er echt niks aan de hand.
Daan_1978 schreef:Ik blijf bij mijn punt dat, indien verstandig en binnen de normen, een beetje alcohol geen kwaad kan.

Overigens is dit natuurlijk een mening. Ik respecteer jouw mening, maar voel nog nergens de drang om mijn mening aan te passen vanwege jouw argumenten, gezien ik de argumenten nog altijd niet zwaar genoeg vind wegen.
Mijn insteek is ook echt niet dat je opeens roept 'Jee, ik heb het licht gezien, ik drink nooit meer voor ik in de auto stap!'.
Zou heel fijn zijn, maar dat zit er bij jou niet in.
Daan_1978 schreef:En wat moet ik met jouw vraag over cannabis? Ik weet niet hoor, maar als je een joint hebt gerookt, ben je wel iets meer van de wereld dan met 2 biertjes!
Ook kun je een joint niet doseren, want het is van de wiet afhankelijk hoe zwaar en/of slecht deze valt. Alcohol kun je wel doseren.
Zodra je iets "voelt" van een joint, moet je gewoon niet rijden, klaar.
Na 2 biertjes voelen de meesten over het algemeen niks wat te vergelijken is met blowen.
Naar mijn mening een onterechte en zelfs zeer slechte vergelijking. Een appels en peren verhaal, vandaar dat ik het tot nu toe genegeerd heb.
Grappig, mijn vraag ging over twee of drie HAALTJES van een joint, geen hele blow!
Jij drinkt toch ook niet een heel krat?
Zo is het inderdaad appels en peren vergelijken!
Als je drie haaltjes van een blow neemt, is dat toch net zo verantwoordelijk als onder de 0,5 promille blijven?
Want je voelt er niks van, je handelt nog precies zoals je anders ook doet en je kunt nog prima rijden.
Dezelfde argumenten als jij hebt.
En overigens kun je alcohol ook niet 100% doseren, want als je iets te weinig hebt gegeten, komt het harder binnen.
Als je erg moe bent, komt het harder binnen.

Nomis Naj

Daan_1978 schreef:
Nomis Naj schreef:Zolang alles goed blijft gaan, gewoon de grens blijven opzoeken.
Volgens mij geef ik nergens aan dat ik de grens op zoek?!
Heb wel eens een blaastest gehad na 2 biertjes. Toen was ik ergens ongeveer 3 uur geweest en in het 2e uur heb ik 2 biertjes ( flesjes ) gedronken.
Blaastest promille nog niet eens 0,2
Meer dan 2 biertjes zal ik nooit drinken voordat ik zal moeten rijden, dus die grens wil ik niet eens opzoeken.
Twee flesjes is hoeveel gazen?
En toen ging na het tweede flesje plots de telefoon, kom snel thuis, er is iets ergs gebeurd. Na twee flesjes voel je je toch ook nog goed?
Wachten op de bus, of toch een taxi? Ik denk het niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Daan_1978 schreef:Blaastest promille nog niet eens 0,2
Voor sommigen is dit het ultieme signaal van Oh ik kan dus nog best eentje drinken zonder dat de blaastest problemen oplevert.

Maar goed uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk zelf weten. Persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen want als er ook maar iets echt goed fout gaat, blijft dat toch bij je. En het kan ook reuze gezellig zijn zonder alcohol.

Zo kan ik het standpunt van VP ook wel volgen hoor. Ik zal eens een voorbeeld geven uit eigen praktijk. Op klaarlichte dag ging ik huiswaarts van het boodschappen doen. Ik was goed fit op dat moment en mijn reactievermogen was op dat moment optimaal te noemen en 0 alcohol. Het volgende speelt zich af in fracties van seconden maar het vertellen duurt iets lager. Ik rij onze woonwijk (30km-zone) in en rij een straat in waar altijd behoorlijk wat auto's geparkeerd staan (links en rechts) en er geen voetpad is dus de voortuintjes grenzen direct aan de straat. Vrij onoverzichtelijk en daarom rij ik daar altijd aanzienlijk langzamer dan 30. Op dat moment ben ik de enige automobilist.

Geheel uit het niets, want ik had niets gezien en alleen een raar gevoel op dat moment, besluit ik te remmen en stil te gaan staan. Het schoot nog even door mijn hoofd onzin want er is toch niets en toch ga ik stil staan. Ik rem behoorlijk hard af en net voordat ik stil sta verschijnt er een drupke van een jaar of 3 a 4 die zo tussen 2 geparkeerde auto's de straat op rent. Dit drupke schrikt van mij en blijft geheel verstijft midden op de weg staan. Vlak voordat ik het drupke raak sta ik stil, ik kijk nog eens goed.. we staan allebei stil en het drupke staat op centimeters midden voor de motorkap. Alsof ik keurig vlak voor een muur geparkeerd stond.

Hevig geschrokken stap ik uit en stond te trillen op mijn benen. De moeder van het kind, ze gingen net de deur uit en was de deur aan het sluiten toen het kind aan haar aandacht ontsnapte, zag ook lijkbleek van schrik en het drupke kreeg een stevige waarschuwing van mams. We praatten nog even na over het voorval en ze was blij dat ik zo snel kon stoppen. Ze schrok nogal toen ik vertelde dat ik eigenlijk geen aanleiding had om te gaan remmen toen ik besloot dat ik moest remmen. Het was goed gegaan gelukkig en met nog wat schrik vervolg ik mijn weg de paar straten naar huis.

Inmiddels is het behoorlijk wat jaren geleden, echter ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. Ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik op dat moment anders had besloten of niet geheel fit was geweest.

Daan_1978

VioletPrue schreef:Maar je hebt zelf nog nooit hoeven te reageren, omdat je nog nooit iets aan de hand hebt gehad.
Hoe weet je dit dan?
Zo kun je op elke slak zout leggen. Daar ga ik niet meer op in. Kennelijk kun jij simpelweg niet tegen drank en probeer je andere zwart te maken hierin.
VioletPrue schreef:Nee hoor, als er opeens een kind oversteekt, je iets minder snel reageert dan anders omdat je twee biertjes ophebt, is er echt niks aan de hand.
Oh ja, want die ontwijk je vast makkelijker als dat gebeurd zonder drank op. Denk eens na! Wat je nu zegt is onzin, daarnaast rij ik echt niet 's middags al met drank op achter het stuur.
VioletPrue schreef:Mijn insteek is ook echt niet dat je opeens roept 'Jee, ik heb het licht gezien, ik drink nooit meer voor ik in de auto stap!'.
Zou heel fijn zijn, maar dat zit er bij jou niet in.
Klopt dat het er bij mij niet in zit. Komt ook omdat het volslagen onzin is en al helemaal niet het punt van discussie. Makkelijk hè, een discussie afwenden omdat ik toevallig 1 voorbeeldje gaf vanuit mijn eigen situatie???
Mijn situatie was de discussie niet en elke keer wijst men nu weer met de vingers naar mij en mijn voorbeeld. Fijn joh, zo'n forum!
VioletPrue schreef:En overigens kun je alcohol ook niet 100% doseren, want als je iets te weinig hebt gegeten, komt het harder binnen.
Als je erg moe bent, komt het harder binnen.
Als ik weinig heb gegeten, drink ik niet eens. Als ik erg moe bent, vind ik een biertje niet eens gepast en ga ik liever slapen en zeker in dat soort situaties zal ik nooit ergens een biertje drinken als ik daarna nog moet rijden.
Nomis Naj schreef:Twee flesjes is hoeveel gazen?
En toen ging na het tweede flesje plots de telefoon, kom snel thuis, er is iets ergs gebeurd. Na twee flesjes voel je je toch ook nog goed?
Wachten op de bus, of toch een taxi? Ik denk het niet.
Gelukkig ken je mij zo goed dat je daar een oordeel over kan hebben?
Je schat mij fout in!

Echt, het lijkt meer een anti drank campagne hier. Laten we on topic blijven!
De discussie gaat nu alleen maar over mij en ik ga daar specifiek verder niet meer op in.
De discussie ging over het nu van een 0-beleid en daar wilde ik in mee discussiëren. Nooit geweten dat door het geven van 1 simpel voorbeeld uit mijn eigen situatie zoveel reacties zouden komen en de rest van de discussie alleen maar over mij zou gaan. Als ik dat had geweten, had ik dat voorbeeld niet gegeven.

Misschien verder on topic dus, want we dwalen teveel af.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

daan ! vind ik ook volgends mij zit de hele aa hier :lol:

Nomis Naj

De hele discussie is m.i. al tijden off topic wat dat aangaat.

"Niet juist beoordeeld als beginnend bestuurder"

Emmy75

Nomis Naj schreef:De hele discussie is m.i. al tijden off topic wat dat aangaat.

Klopt.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Emmy75 schreef:
Nomis Naj schreef:De hele discussie is m.i. al tijden off topic wat dat aangaat.

Klopt.
Inderdaad.

Maar om nu te zeggen dat als iemand een afwijkende mening heeft, diegene iemand zwart probeert te maken slaat nergens op.
Dat is net zo zinnig als 'Nou, jij werkt zeker bij .... (vul bedrijf in waarover de klacht gaat)!'.
Jammer dat stevig discussiëren niet meer kan tegenwoordig.

Nomis Naj

Sorry hoor, 2 flesjes is 4 glazen.
Dan is na een uurtje later bij vertrek nog hoeveel alcohol aanwezig?
Zoals gezegd blijft het voor mij de grens opzoeken.

Ik mag zeker hier geen grapje maken over Aldi bier hier:mrgreen:

Emmy75

Nomis Naj schreef:Ik mag zeker hier geen grapje maken over Aldi bier hier:mrgreen:
2 halve litersblikken zijn er ook maar 2 :lol:
VioletPrue schreef:Maar om nu te zeggen dat als iemand een afwijkende mening heeft, diegene iemand zwart probeert te maken slaat nergens op.
Dat is net zo zinnig als 'Nou, jij werkt zeker bij .... (vul bedrijf in waarover de klacht gaat)!'.
Jammer dat stevig discussiëren niet meer kan tegenwoordig.
Dat ben ik met u eens, mensen verschillen nu eenmaal van mening en ik deel de mening van Daan niet (dat moge inmiddels we duidelijk zijn). Maarja als hij/zij dat wil is er vooralsnog geen wet die hem/haar dat verbiedt dus wat dat betreft is het zijn/haar eigen keuze. Het kan wel zo zijn dat als Daan een aanrijding krijgt en hij/zij binnen de wettelijke limiet zit deze toch een deel van de schuld krijgt omdat er alcohol in het spel is. Dit moet hij/zij dan ook voor lief nemen.

Van mij mag u er stevig op los discussiëren, wilde alleen aangeven dat ik het punt van Jan Simon wel kan volgen dat dit wel erg afdwaalt van het oorspronkelijke topic.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:Inmiddels is het behoorlijk wat jaren geleden, echter ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. Ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als ik op dat moment anders had besloten of niet geheel fit was geweest.
Ik kan me je schrik heel goed voorstellen.
Dit voorval is goed afgelopen omdat je een naar voorgevoel kreeg en al stopte voor er iets te zien was. Het had ook fout kunnen gaan, ondanks dat je fit was. Je voorgevoel was hier de beslissende factor.
Maar als zoiets gebeurt en je hebt een glas alcohol gehad, ga je (misschien) toch denken dat het daardoor komt en dat je anders gereageerd zou hebben als je niet gedronken had. Je krijgt een schuldgevoel.

Daan_1978

Nomis Naj schreef:Sorry hoor, 2 flesjes is 4 glazen.
2 flesjes is 0,66 liter, dus iets meer dan 2 glaasje à 0,25 liter. Absoluut geen 4 glazen dus.

En ik ben absoluut niet tegen een stevige discussie, maar de discussie wat mij betreft valt in herhaling. Ik zie steeds dezelfde argumenten terugkomen en qua mening veranderen we niet ten opzichte van elkaar.
Vandaar dat ik het nut er niet van in zie om er over door te gaan. Kost me redelijk wat tijd en de uitkomst blijft hetzelfde, namelijk, we zijn het niet eens met elkaar.
Naar mijn mening hebben we al een aardige discussie gehad en op een gegeven moment moet een discussie ook ten einde komen.
Vandaar.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ach wat.

Tegenwoordig loop je al risico op een ongeluk omdat de politie dmv file een hele snelweg vast zet om iemand te pakken die hooguit 130 euro heeft gejat.

Als je dat hoort, vraag ik me af of alcomobilisten en politieagenten ondertussen niet synoniem zijn :|

Nomis Naj

@Daan, het ging er mij vooral om dat TS geen argumenten krijgt die zijn "zaak" kunnen helpen. Die weten we namelijk nog steeds niet echt.
TS heeft in al die tijd nog steeds geen datum afgifte en promilage doorgegeven.
Ik denk dat hij zelf dus wel weet wat hem te wachten staat.

Touw

Ongelezen bericht door Touw »

Graag wil ik nog even aanvullen dat ik NIET in een auto reed maar op een SNOR scooter. Ik werd door (dronken) fietsers om mij heen ingehaald! Hoeveel dodelijke ongelukken met een snor scooter ken je?
Persoonlijk zal ik zelf ook nooit met alcohol op in een auto stappen om deze reden had ik juist de snor scooter gepakt. Daarbij drink ik hooguit 2 keer per jaar iets...

Dat ik aangehouden en dat ik een boete ga krijgen, allemaal prima! Daar heb ik van geleerd. Wat ik niet uit kan staan is die LEMA cursus. Ten eerste vind ik dit persoonlijk gevoelsmatig helemaal niet kloppen.

Maar ten tweede als ik naar de feiten kijk is het ook heel krom.
- Het is zelfs zo dat als ik geen auto rijbewijs had gehad ik geen LEMA had hoeven doen.
- Als de overheid niet had besloten het bromfiets certificaat tot rijbewijs om te toveren had ik geen LEMA hoeven doen.
- Als ik de eerste maanden dat het brommer rijbewijs ingevoerd werd direct mijn certificaat omgeruild had voor een rijbewijs had ik geen LEMA hoeven doen.
- Als iemand in precies dezelfde situatie als mij (zelfde leeftijd, enzv) maar met de regels van nu over 2 jaar of later aangehouden zou worden hoeft hij/zij geen LEMA te doen.

De enigste reden dat ik een LEMA moet doen is door een opstapeling van pech en onduidelijke nieuwe regels van de overheid die de CBR kan misbruiken om mij een LEMA aan te smeren en zelf weer geld in de zak te kunnen steken.

Aanvullend.
Een LEMA krijg ik omdat de mensen bij het CBR geen vertrouwen meer hebben in mij als bestuurder. Ze denken vermoedelijk dat ik elk moment van de dag met te veel alcohol achter een willekeurig motorvoertuig zal kruipen omdat ik de gevaren van alcohol niet ken.
WAAROM sturen ze mij dan 2x 3 uur de weg op?!
Alles duidt erop dat dit pure pesterij en geldklopperij is.

@ Nomis Naj:
ik weet inderdaad wel wat me te wachten staat wat na al het bellen en proberen wat ik gedaan heb heb ik er weinig vertrouwen meer in. De reden dat ik niet eerder gereageerd heb is A. dat ik niet het idee had dit er in dit topic ook maar enige bruikbare informatie was en dat ik toch alleen maar door onwetende veroordeeld werd. En B. ik ook nog een baan en gezin heb.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Guardian72 schreef:Ach wat.

Tegenwoordig loop je al risico op een ongeluk omdat de politie dmv file een hele snelweg vast zet om iemand te pakken die hooguit 130 euro heeft gejat.

Als je dat hoort, vraag ik me af of alcomobilisten en politieagenten ondertussen niet synoniem zijn :|
Dat is heel triest ja :( Ik snap je punt wel.
Altijd loop je risico, het gaat er niet om of je zelf geen fouten maakt, je bent altijd (mede) afhankelijk van de medeweggebruikers.

BTW als zo'n opzettelijke file wel tot resultaat lijdt, krijgt de politie waarschijnlijk een pluim en is het maar goed dat dat asotuig dat €130 jat, er niet zo maar mee weg komt.
Het is en blijft afwegen van risico's, en het heeft heel verkeerd uitgepakt.

Touw

Ongelezen bericht door Touw »

Ik wil niet te veel off-topic raken maar ik vind zo'n file nooit een pluim waard. Het risico op gewonden is zo enorm groot en je geeft dat risico aan mensen die daar nooit om gevraagd hebben, waar politie agenten zelf op de hoogte zijn van de risico's van hun baan.

zeeman-b

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Die man en zijn zoon zijn gewone dieven en zijn expres ingereden op de file.
Wat betreft de politie een prima val om zulke criminelen te stoppen. De politie treft geen enkele blaam. Die vader wordt doodslag ten laste gelegd en die zoon beschuldigt de politie....zo lust ik er nog wel een paar.

Smerig dieventuig :twisted:

Gesloten