LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw schandaal, Nieuwe claim stichting

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kokka

Nieuw schandaal, Nieuwe claim stichting

Ongelezen bericht door kokka »

De inkt van de krant is nog niet droog of er is al weer een nieuwe claim stichting in het leven geroepen. Meneer Oscar van O. gaat er weer een slaatje uit proberen te slaan.
ben benieuwd wie er weer geld aan gaat verdienen, de gedupeerden ( als die er al zijn in dit geval) of de stichting.

renewouters

Re: Nieuw schandaal, Nieuwe claim stichting

Ongelezen bericht door renewouters »

Je hebt de vraag al beantwoord....

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Hey kokka, waar gaat het over??

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Na woekerpolishouders zijn nu pgb-zorgverleners aan de beurt. Stichtingen ruiken hun kans om schadevergoedingen te claimen voor te laat betaald salaris.
In juni behaalde een zorgverleenster uit Franeker al winst in een kort geding over een schadevergoeding. De SVB moet volgens de uitspraak een kwart van haar te laat ontvangen salaris als schadevergoeding betalen. Maar de organisatie die pgb’s uitbetaalt, gaat daartegen in beroep.
Claimstichtingen willen gegroepeerd een schadevergoeding bedingen. Ze hopen op 50 procent en wachten niet op een collectieve regeling van staatssecretaris Van Rijn van Volksgezondheid.
http://www.telegraaf-mobile.nl/article/ ... pgb-claims

Dit denk ik.

De claimcultuur in wording. Het is wachten op de ambulance-chasers

renewouters

En er zijn ook al dit soort "initiatieven" richting VAG voor dieselgate. En maar lachen om die domme Amerikanen die voor iedere scheet gaan claimen....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nou is het wel zo dat sommige zorgverleners al sinds januari wachten op betalingen uit de PGB budgetten, die ondernemers (vaak ZZPers) werken dus al 3/4 jaar voor nop, en hebben voor tienduizenden euro's aan facturen uit staan. Mijn zus is daar 1 van, en de meeste van haar cliënten vallen in een grote gemeente, die per 01-01-2015 doodleuk zeiden dat ze alle casussen opnieuw wilden beoordelen voordat ze tot uitkering over zouden gaan, ondanks dat er goed onderbouwde medische/psychische rapporten waren van psychiaters etc, maar dan net niet hún gekozen psychiaters. SVB heeft alles klaar staan, en wachtten alleen op 1 vinkje van die gemeente.

Die opstelling, en dit is nog maar 1 van de 400+ gemeentes in Nederland, wurgt een fors aantal ondernemers, en onthoudt ook nog zorg aan een grote groep mensen. Ik denk dat een aantal zorgverleners hier nog wel eens bij aan zouden kunnen sluiten.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Als je je gedupeerd voelt of bent door een organisatie/bedrijf o.i.d. dan kun je natuurlijk zelf in het geweer komen. Maar dat kost wel tijd, moeite en geld. Vaak zoveel geld dat een gerechtelijke procedure opstarten als individu niet de moeite waard is.
Stappen ondernemen middels een claimorganisatie kan dan veel zinvoller zijn omdat je met velen sterker staat en de kosten van een procedure kunt delen.
Dat kan ik niet als een negatief fenomeen zien. Dat iemand daar geld aan verdient -alleen in het geval van een geslaagde procedure- lijkt me redelijk.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik vraag me af wie achter al die stichtingen zitten.
Zijn dit dezelfde personen?
Of steeds anderen?

En hoeveel 'claimclubs' heb je ondertussen?
Voor woekerpolissen, voor loterijverlies (??), nu voor 'dieselgate'...
Ik denk dat uiteindelijk alleen de 'eigenaren' van dergelijke clubs (en de advocaat) er wel bij varen - maar jij als "gedupeerde" nergens mee opschiet (denk aan loterijverlies - eerst betalen, en dan?????)

Klaas Jan

Mijn woekerpolis heeft in de loop der jaren via drie verschillende claimorganisaties een compensatieronde ondergaan. Van alle drie het inschrijfgeld teruggekregen plus een compensatie die ik als individu niet of nauwelijks had kunnen behalen. Ik heb er prima ervaringen mee.
Je kunt er dus als gedupeerde wel degelijk wat mee opschieten.

Er zijn ook nogal wat van deze organisaties die op no cure no pay basis werken. Dan hoef je van tevoren niet te betalen.

kokka

chrisd1 schreef:Hey kokka, waar gaat het over??
In dit geval over VolkwagenAudiclaim. maar in het algemeen over al die claim stichtingen.
zodra deze honden bloed ruiken duiken ze er bovenop. ze komen als nobele ridders om de gedupeerden te redden van het vreselijke onrecht wat hun is aangedaan.
uiteindelijk maakt het voor deze stichting niet uit of de gedupeerden nu wel of niet gecompenseerd worden, zij hebben de buit al binnen.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:
chrisd1 schreef:Hey kokka, waar gaat het over??
In dit geval over VolkwagenAudiclaim. maar in het algemeen over al die claim stichtingen.
zodra deze honden bloed ruiken duiken ze er bovenop. ze komen als nobele ridders om de gedupeerden te redden van het vreselijke onrecht wat hun is aangedaan.
uiteindelijk maakt het voor deze stichting niet uit of de gedupeerden nu wel of niet gecompenseerd worden, zij hebben de buit al binnen.
Dan is het dezelfde persoon die ook achter pgb claim zit.
Gelukkig niet mijn buurman....

Klaas Jan

kokka schreef:uiteindelijk maakt het voor deze stichting niet uit of de gedupeerden nu wel of niet gecompenseerd worden, zij hebben de buit al binnen.
Dat klopt niet. Zowel de PGB als de VWAudi claimorganisatie werken op no cure no pay basis. Ze verdienen pas geld na een succesvolle procedure. Inschrijvers betalen niet van tevoren dus de 'buit' is niet 'al binnen'.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inschrijvers betalen wel degelijk inschrijfgeld bij die vag-claim. Bovendien ben je hen ook 20% verschuldigd als je buiten hen om tot overeenstemming komt.

LOs daarvan: welke schade valt er nu echt te claimen? Af en toe wat extra olie?

kokka

Juist en iedereen weet al jaren dat auto's in de praktijk veel meer verbruiken, en dus ook uitstoten, als in de tests

Klaas Jan

Moneyman schreef:Inschrijvers betalen wel degelijk inschrijfgeld bij die vag-claim.
Nee hoor, volledig no cure no pay zonder inschrijfgeld http://www.volkswagenaudiclaim.nl/

Maar wat maakt het ook uit. Ik heb het idee dat dit hele onderwerp draai om ergernis over het toenemend aantal claimorganisaties en niet om inhoudelijke bezwaren.

Ik laat het hier verder bij.

renewouters

kokka schreef:Juist en iedereen weet al jaren dat auto's in de praktijk veel meer verbruiken, en dus ook uitstoten, als in de tests
Dat ligt voor een groot deel ook aan het rijgedrag. Als je rustig rijdt kom je bij de meeste auto's behoorlijk in de buurt van de cijfers in de folder. Het probleem is dat je de cijfers voor de folder onder gecontroleerde omstandigheden moet meten (anders is het niet vergelijkbaar en controleerbaar) en dat is per definitie anders dan hoe een willekeurige automobilist rijdt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
Moneyman schreef:Inschrijvers betalen wel degelijk inschrijfgeld bij die vag-claim.
Nee hoor, volledig no cure no pay zonder inschrijfgeld http://www.volkswagenaudiclaim.nl/

Maar wat maakt het ook uit. Ik heb het idee dat dit hele onderwerp draai om ergernis over het toenemend aantal claimorganisaties en niet om inhoudelijke bezwaren.

Ik laat het hier verder bij.
Je hebt gelijk, ik verwarde ze met zusterclaimbedrijf "audiclaim.nl". Maar ook bij volkswagenaudiclaim.nl betaal je hen, ook als je zelf of via anderen tot overeenstemming komt.

Ik blijf verre van dit soort clubs.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

renewouters schreef:
kokka schreef:Juist en iedereen weet al jaren dat auto's in de praktijk veel meer verbruiken, en dus ook uitstoten, als in de tests
Dat ligt voor een groot deel ook aan het rijgedrag. Als je rustig rijdt kom je bij de meeste auto's behoorlijk in de buurt van de cijfers in de folder. Het probleem is dat je de cijfers voor de folder onder gecontroleerde omstandigheden moet meten (anders is het niet vergelijkbaar en controleerbaar) en dat is per definitie anders dan hoe een willekeurige automobilist rijdt.
En ook zijn deze omstandigheden "laboratorium tests" - met auto`s waarbij zo`n beetje alles eraf/eruit is gehaald. Dus niet zoals u en ik ze in de showroom zien en kunnen kopen.
Volgens de folder zou het verbruik van mijn auto (Skoda Fabia Greenline Combi Diesel van 2010) zo`n 1 op 29,4 moeten zijn. (zie : fabrieksopgave: 3,4 l/100km - bron: http://www.autoweek.nl/autotest/2378/sk ... -greenline )
Op zijn zuinigst - minimaal beladen, heeel rustig rijden en niet harder dan 100, kom ik met dezelfde auto op een verbruik van 1 op 24.5 (Wat alsnog beter is als de test van Autoweek)

Ik vind het dan op zich niet zo gek dat de "advertentie" uitstoot lager ligt dan de "realiteit" uitstoot.
Wel vreemd vind ik de Amerikaanse reactie (paniek, schadeclaims) en het kopieergedrag van de claimclubs in Nederland. In dezelfde week trouwens dat 'dieselgate' openbaar werd (en de gemiddelde Nederlander dacht van "ja, en, da`s toch allang bekend") kwam ook in het nieuws dat diezelfde amerikanen hun schadeauto`s een beetje oppoetsen en dan exporteren naar Europa.. Vreemd dat dat niet ook enorm uitvergroot word hier (mensen in gevaar brengen met schade auto`s verkocht als goed/nieuw.. ook leuke claim optie)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Er lopen nu 2 dingen door elkaar heen. Zo zijn er de maar matig realistische emissietesten in het algemeen, welke binnen de EU deels zo gehouden worden onder invloed van grote lobby's in landen waar de auto-industrie groot is (Duitsland en ook Frankrijk).

Daarnaast is er de naakte fraude van Volkswagen, die bewust en systematisch 11 miljoen auto's met sjoemelsoftware de weg op hebben gestuurd. Die software moet bewust zo gemaakt worden, dat kan geen ongeluk zijn, en dat is inmiddels ook al bewezen met documenten van de makers ervan, oa Bosch, die VW al veel eerder hebben gewaarschuwd dat hun software wensen mogelijk niet strookten met emissiewetten.

Kort gezegd, realistischer emissietesten, hadden de stunt van VW niet voorkomen.

Gesloten