LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Heleen2919
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2020 11:56

NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door Heleen2919 »

Wij hadden een jaarcontract bij de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) tnv mijn man. Hij overlijdt. Ik schrijf na zijn overlijden op mijn eigen naam in op een nieuw contract via de Ver.Eigen Huis en dat wordt weer NLE maar nu voor 3 jaar.

Ik word voortdurend aangeschreven op naam van mijn man, terwijl het contract op mijn naam staat en ondanks vele pogingen, weigert NLE mij op mijn naam aan te schrijven. Zij willen eerst een overlijdenskaart. Volgens mij hebben ze daar geen recht op en die laatste kaart hou ik voor mezelf.
Bovendien vind ik het een principekwestie: zij hebben een contract met mij en niet met mijn overleden man!
Wie kan mij helpen a.u.b.?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door berndv »

Er was dus een lopende overeenkomst bij NLE en via de vereniging Eigen Huis heeft u een nieuw contract afgesloten, wederom bij NLE. Of heeft u uw bestaande contract verlengd, met een nieuwe korting? Het antwoord zal liggen in uw klantnummer. Als het klantnummer niet is veranderd, heeft u ook geen nieuw contract afgesloten, maar het oude contract, op naam van uw overleden man, verlengd. Het contract op uw naam zetten, zou dan bij veel bedrijven betekenen dat u het contract moet "overnemen", normaliter moet de bestaande contractant daar toestemming voor geven, maar in geval van overlijden, volstaat een bewijs van overlijden ook. Dit kan in de vorm van een rouwkaart of een kopie van de akte van overlijden.

witte angora
Berichten: 30910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat berndv inderdaad op het juiste spoor zit. Zolang ze niet 'weten' dat uw man is overleden, zullen ze hem aan blijven schrijven, als het klantnummer hetzelfde is.

Vergelijk het bij een scheiding, waarbij alles op naam van de man staat, maar de vrouw blijft in het huis wonen. Dan moet ook alles worden overgezet, maar de vrouw krijgt doorgaans andere klant/relatienummers.

Maar ook het stopzetten van het account van je man kan alleen door een bevestiging dat hij is overleden. Een verklaring van erfrecht of iets dergelijks. Dat heb je overal bij nodig, als het om het afwikkelen van een overlijden gaat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een laatste kaart hoeft niet, Scannen en doorsturen mag ook.
En alleen jou meisjesnaam gebruiken en jou bank rekening en geen En/Of meer.

Helaas zijn dit soort bedrijven beetje dom.
Niets Lerende Energieverkopers staan die letters voor.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Heleen2919 schreef:
18 mei 2020 13:04
NLE mij op mijn naam aan te schrijven. Zij willen eerst een overlijdenskaart. Volgens mij hebben ze daar geen recht op en die laatste kaart hou ik voor mezelf.
U kunt hem gewoon inscannen of een foto ervan sturen.
Heleen2919 schreef:
18 mei 2020 13:04
Bovendien vind ik het een principekwestie: zij hebben een contract met mij en niet met mijn overleden man!
Wie kan mij helpen a.u.b.?
Niemand kan u helpen hiermee. NLE heeft u al aangegeven hoe het te wijzigen is maar u maakt hier een principe kwestie van. U zult naast bij Ver. Eigen Huis het contract ook bij NLE moeten laten aanpassen en zij hebben u aangegeven hoe u dit kunt regelen, maar u weigert dat.

NLE is geen dom bedrijf, maar zij wijzigen nou eenmaal niet zonder enig bewijs een bedrijf wat dit wel doet noem ik juist dom.

Veelal is een kopie van de overlijdensakte noodzakelijk en niet een overlijdenskaart (immers kun je deze simpel zelf maken). Een akte vervalsen is ook niet moeilijk maar wel een misdrijf.

Dus ja het is een keus blijft u bij uw princiepe omdat Ver. Eigen Huis schijnbaar hun data niet uitwisselt met NLE of komt u gewoon tegemoet aan het zeer redelijke en logische verzoek van NLE?

kuklos
Berichten: 9804
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb recent voor een overleden familielid zaken moeten regelen en opzeggen en het verbaasde me hoe makkelijk alles ging. Vaak werd er geen akte van overlijden gevraagd. Dat NLE deze wel wil hebben is wat mij betreft juist goed.
@Heleen2919, stuur gewoon de akte van overlijden (een scan ervan) op en dan gaan ze zaken regelen. Wat is het probleem om dit niet te doen?

sake1987

Re: NLE blijft mij aanschrijven met de naam van mijn overleden man

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn vader is recentelijk overleden. Abonnementen enz. moesten worden overgezet naar mijn moeder. Dit ging makkelijk met een ingescande kopie van de akte van overlijden.
Denk dat het probleem van TS zo op te lossen is.
Mocht het contract daadwerkelijk op naam van TS zijn afgesloten via Vereniging Eigen Huis, zal de vereniging waarschijnlijk ook niet op de hoogte zijn van het overlijden van de echtgenoot.

Gesloten