| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onjuiste facturatie autobedrijf
Onjuiste facturatie autobedrijf
Hallo,
Ik heb een probleem met de factuur die ik opgestuurd kreeg van mijn garage. Er moest een onderdeel vervangen worden en ik heb afgesproken met de garage dat ik alleen voor het onderdeel zou betalen en niet de loonkosten. Het onderdeel zou nieuw of tweedehands kunnen zijn en ik heb tegen de garage gezegd dat ik liever voor een tweedehands onderdeel (€70,-) ga en als het niet anders kan dat er dan maar een nieuw onderdeel (€150,-) in moest.
Nu krijg ik de factuur en daar staan de onderdeelkosten (€70,-) en de loonkosten (€80,-) op, totaal dus €150,-. Ik heb de kosten voor het onderdeel betaald maar krijg dus nog steeds betalingsherinneringen voor de loonkosten die nog betaald moeten worden.
Ik heb de garage meerdere malen gebeld en wat er uitkwam is dat de garage zegt dat het onderdeel €150,- kostte en dat ze de loonkosten moesten kunnen verantwoorden. De garage zou dus een nieuwe factuur maken waarop het onderdeel €150,- zou kosten en de loonkosten €0,-.
Mijn vraag aan de garage was of zij mij aan wilden / konden tonen dat het onderdeel inderdaad €150,- kost en niet €70,- zoals op de factuur staat. Dit bleek niet mogelijk te zijn omdat men klanten niet in hun administratie laat kijken. Het frappante vind ik dat ze eerst een onjuiste factuur sturen en vervolgens een nieuwe factuur maken die wel juist zou moeten zijn. Maar dat zij mij dan niet kunnen aantonen dat de nieuwe factuur wel juist is.
Mijn vraag aan jullie is of dit antwoord van de garage correct is, want ik ben van mening dat ik niet hoef te betalen voor iets wat niet klopt.
Alvast bedankt voor het meehelpen en ik houd deze post up-to-date met eventuele nieuwtjes.
Groetjes
Radmilo
Ik heb een probleem met de factuur die ik opgestuurd kreeg van mijn garage. Er moest een onderdeel vervangen worden en ik heb afgesproken met de garage dat ik alleen voor het onderdeel zou betalen en niet de loonkosten. Het onderdeel zou nieuw of tweedehands kunnen zijn en ik heb tegen de garage gezegd dat ik liever voor een tweedehands onderdeel (€70,-) ga en als het niet anders kan dat er dan maar een nieuw onderdeel (€150,-) in moest.
Nu krijg ik de factuur en daar staan de onderdeelkosten (€70,-) en de loonkosten (€80,-) op, totaal dus €150,-. Ik heb de kosten voor het onderdeel betaald maar krijg dus nog steeds betalingsherinneringen voor de loonkosten die nog betaald moeten worden.
Ik heb de garage meerdere malen gebeld en wat er uitkwam is dat de garage zegt dat het onderdeel €150,- kostte en dat ze de loonkosten moesten kunnen verantwoorden. De garage zou dus een nieuwe factuur maken waarop het onderdeel €150,- zou kosten en de loonkosten €0,-.
Mijn vraag aan de garage was of zij mij aan wilden / konden tonen dat het onderdeel inderdaad €150,- kost en niet €70,- zoals op de factuur staat. Dit bleek niet mogelijk te zijn omdat men klanten niet in hun administratie laat kijken. Het frappante vind ik dat ze eerst een onjuiste factuur sturen en vervolgens een nieuwe factuur maken die wel juist zou moeten zijn. Maar dat zij mij dan niet kunnen aantonen dat de nieuwe factuur wel juist is.
Mijn vraag aan jullie is of dit antwoord van de garage correct is, want ik ben van mening dat ik niet hoef te betalen voor iets wat niet klopt.
Alvast bedankt voor het meehelpen en ik houd deze post up-to-date met eventuele nieuwtjes.
Groetjes
Radmilo
-
stronkstronk
Re: Onjuiste facturatie autobedrijf
Het enige dat jij op papier hebt is de factuur. Vrees toch dat het betalen wordt. En de laatste keer dat je bij die garage bent geweest.
Ik vrees dat stronkstronk gelijk heeft of jij moet zwart op wit hebben staan dat je geen loonkosten hoefde te betalen.
De garage is het er ook mee eens dat ik alleen het onderdeel hoef te betalen. Alleen wat zij zeggen te hebben gedaan is de factuur anders opgebouwd. En het enige wat ik wil zien is dat de bedragen op de factuur kloppen.
-
stronkstronk
Kan zijn dat de garageman een creatieve boekhouder is en wel wat gerommeld kan hebben. Neem je verlies (het is niet anders) en ga er niet meer heen als mondelingen afspraken voor hem niet bindend zijn.
Is er een nieuw of een tweedehands onderdeel geplaatst dat is wel belangrijk om te weten. Is er op de eerste factuur ook btw vermeldt.
Dat is het probleem nou ook, ze zeggen dat er een nieuw onderdeel is geplaatst. Alleen op de 1e factuur staat de prijs van een 2e hands onderdeel. Ze hebben zelf een verdachte situatie gecreerd en ik wil graag opheldering. Dit is niet meer dan logisch toch, of ben ik te veeleisend?
Radmilo
Radmilo
Als er een nieuw onderdeel is geplaatst en ook zichtbaar dan zou ik niet moeilijk doen om een wat warrige factuur. Jammer genoeg heb je maar een deel voldaan en heb je een probleem over het resterende bedrag. Als je dit geschil niet wil laten escaleren ga dan terug naar het bedrijf, als zij kunnen aantonen dat het onderdeel nieuw is gemonteerd bijv. door het onderdeel aan te wijzen betaal je gewoon het resterende bedrag.
Bedankt voor je reactie.ronald g schreef:Als er een nieuw onderdeel is geplaatst en ook zichtbaar dan zou ik niet moeilijk doen om een wat warrige factuur. Jammer genoeg heb je maar een deel voldaan en heb je een probleem over het resterende bedrag. Als je dit geschil niet wil laten escaleren ga dan terug naar het bedrijf, als zij kunnen aantonen dat het onderdeel nieuw is gemonteerd bijv. door het onderdeel aan te wijzen betaal je gewoon het resterende bedrag.
Het gaat hier over een niet-aanwijsbaar onderdeel (raammechanisme). Dit zit in de deur verwerkt.
Dan wordt het toch moeilijk, de kans dat er een nieuw raammechanisme is geplaatst is vele malen groter dan een tweedehands uit een sloop auto. Kun je twee kanten op, de factuur blijven bestrijden of voor je eigen gemoedsrust de achterstallige 80 euro betalen. Ik persoonlijk zou voor het laatste kiezen want dan ben je van het gezeur af en kun je de relatie met de garagist die wel goed werk geleverd heeft maar in de facturen niet echt helder is geweest in stand houden.
Het is misschien niet aanwijsbaar op de auto maar ik kan toch wel vragen of zij mij willen aantonen, administratief gezien, dat het onderdeel inderdaad 150,- kost ipv 70,-.
Ik snap niet dat als zij vinden dat ze gelijk hebben, zij mij gewoon laten zien dat het bedrag juist is. En niet de hele tijd moeilijk doen over de factuurverdeling.
Ik snap niet dat als zij vinden dat ze gelijk hebben, zij mij gewoon laten zien dat het bedrag juist is. En niet de hele tijd moeilijk doen over de factuurverdeling.
maak je deur open en kom tot de conclusie, dat je niet kan constateren of er een nieuw of gebruikt onderdeel geplaatst is. Ga dan googlen op de prijs van het onderdeel (nieuw). Is er goed werk afgeleverd door het bedrijf , is je deur weer helemaal waterdicht, dan niet verder zeuren en gewoon betalen, ben je de volgende keer weer een welkome klant.
-
Leo The Emperor
Wat een vreemde afspraak.Het onderdeel moest toch ook door de garage gemonteerd worden ? Het is mij helaas nog nooit gelukt een dergelijke afspraak met de mijn autogarage te maken.Er moest een onderdeel vervangen worden en ik heb afgesproken met de garage dat ik alleen voor het onderdeel zou betalen en niet de loonkosten
Of zit het verhaal toch iets anders in elkaar dan TS laat blijken ?