Ik ben Marktplaats gebruiker en verkoop een heleboel artikelen op Marktplaats. Om een voorbeeld te geven in 1 maand tijd heb ik meer dan 30 artikelen verkocht. Natuurlijk bij elke verkoop kan er een koper tussen zitten die toch niet tevreden blijkt te zijn en wil je dat altijd oplossen! Echter heb je soms kopers die niet rechtstreek de verkoper berichten maar meteen Marktplaats of in dit geval 'Online Betaalplatform'
Uiteindelijk hebben de koper en ik contact gehad en is het gelukkig allemaal opgelost en bleek het een miscommunicatie te zijn.
Maar nu mijn vraag! Mag online betaalplatform jou geld inhouden en terugbetalen aan de koper? Dit terwijl er geen gebruik word gemaakt van de optie gelijk oversteken?
Het lijkt me niet?! Online betaalplatform is een tussenpersoon die de transactie regelt tussen de koper en verkoper...... Nou het verhaal met een heleboel foto's zie je hieronder.
Het verhaal begint als volgt. Ik verkocht een koper een artikel. Door miscommunicatie dacht de koper dat het artikel imitatie was en ook als dit zo zou zijn zou ik dit communiceren met de koper. Ik heb 60+ Positieve sterren om Marktplaats en wil dit graag zou houden.
Wat er vervolgens gebeurde is dat ik een bericht kreeg van Online betaalplatform marktplaats met het volgende bericht:
Wat mij dwars zat in dit bericht was het volgende :
'Het verkopen van nep-producten gaat in tegen de voorwaarden van OPP.
Mochten wij nog een melding over nep-producten ontvangen wordt je account bij ons geblokkeerd en zullen wij het bedrag terugstorten naar de benadeelde koper(s).'
Dit bedrijf bemiddeld met mijn geld. Zij beschikken nu over mijn geld.. Ik heb het product verzonden dus niet krijg ik nooit meer terug en vervolgens word er ook gedreigd met het terugbetalen van mijn geld. Ook hebben ze geen bewijs dat dit om een nep product gaat.
Naar aanleiding van dit bericht heb ik telefonisch contact gehad bet dit bedrijf OBP. Hierna heb ik een zeer onprofessioneel gesprek gehad met een collega 'tammie'. Zij gaf mij aan dat ik producten van Aliexpress kocht en verkocht op marktplaats. Ik vroeg haar hoe zij aan deze informatie kwam en gaf zij aan dat zij toevallig dit case heeft behandeld. Ik gaf aan dat ik het heel jammer vond dat zij het gesprek in is gestapt met dit oordeel en mij beschuldigt zonder enige kennis van weten.
Hierna gaf ik aan dat ik in de algemene voorwaarden niet heb kunnen zien, dat zij mijn geld kunnen inhouden en terugsturen naar de koper. Vervolgens heeft ze me zonder te vragen of ik in de wacht mocht worden gezet 15 minuten in de wacht gezet. Na het weer terug zijn ga ik aan dat ik het niet vond kunnen dat zij me zonder aan te geven of te vragen mij in de wacht te zetten zo lang in de wacht heeft gezet. Hierna gaf zij aan dat zij het niet heeft kunnen vinden en ze het naar mij toe gaat e-mailen waar dit staat.
Na de algemene voorwaarde te hebben ontvangen zie link:
https://onlinebetaalplatform.nl/assets/ ... llink.html
Ik heb 2 punten kunnen vinden die iets vertellen over dit onderwerp maar nergens vertellen dat er hier recht op is. Zie punt : 15&19
Punt 15: Het gebruik van een Betaallink is op eigen risico: Betaal of ontvang je een verkeerd bedrag, betaal je aan de verkeerde persoon, aan iemand aan wie je geen betaling verschuldigd bent, voor iets waarvoor je niet had willen of hoeven betalen, of gaat er iets anders mis door het gebruik of misbruik (door jezelf of een ander) van een Betaallink, dan komt de schade voor je eigen rekening.
Vervolgens heb ik opnieuw gebeld met het Platform situatie aan de medewerker die ik toen aan de lijn had uitgelegd. Hierna gaf deze medewerker mij aan. 'dan moet je maar geen nep producten verkopen' En bleef onaardig tegen mij zijn. Hierna vroeg ik wat haar naam was dit wilde zij niet geven.Punt 19: Het gebruik van een Betaallink is op eigen risico: Betaal of ontvang je een verkeerd bedrag, betaal je aan de verkeerde persoon, aan iemand aan wie je geen betaling verschuldigd bent, voor iets waarvoor je niet had willen of hoeven betalen, of gaat er iets anders mis door het gebruik of misbruik (door jezelf of een ander) van een Betaallink, dan komt de schade voor je eigen rekening.