LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geld ontvangen??

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Peter de Boer

Onterecht geld ontvangen??

Ongelezen bericht door Peter de Boer »

Hey allemaal,

Ik heb ongeveer 3 maanden geleden ongeveer 120 euro onterecht ontvangen van een uitzendbureau waar ik vroeger werkte.

Heb er nooit meer wat van gehoord, en zag het eergisteren pas toen ik terugkeek op mijn rekening.

Kan ik er nog op rekenen dat dit terug gevorderd gaat worden? Kan het geld als arme student best gebruiken. :D

Mvg,

Julie4444

Re: Onterecht geld ontvangen??

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In principe heeft het uitzendbureau het recht om dit geld terug te vorderen als onverschuldigde betaling. Hier hebben ze 5 jaar voor.

Zolang ze dat niet doen of überhaupt doorhebben denk ik niet dat dit consequenties voor je zou hebben als je het niet teruggeeft. Netjes is natuurlijk anders.

Let er dan wel op dat, als je binnen de termijn van 5 jaar alsnog bericht krijgt van het uitzendbureau, dat je het dan wel terug moet geven.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Peter, hallo

Even iets anders.
Mogelijk is dat geld naar een verkeerd bankrekeningnummer overgeboekt.
Stel die vraag eens omgekeerd aan jezelf: Wat zou jij ervan vinden als jij geld naar een verkeerd bankrekeningnummer overboekt?
Zou je het dan niet fantastisch vinden dat de ontvanger het dan zou terugboeken naar die arme student . . .

Een betere wereld begint echt bij jezelf. Gevoel van eerlijk is niet te koop maar ligt gratis voor het oprapen.
Samen komen we er!
:wink:

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Kan het ook niet zo zijn dat het gaat om geld wat je nog tegoed had, bijvoorbeeld vakantiegeld ofzo?
Ook nooit een loonstrookje gezien met een specificatie ?..

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Een fatsoenlijke kerel belt even met het uitzendburo om te vragen hoe het zit.
Je zou hetzelfde hebben gedaan als het uitzendburo onterecht geld van je rekening zou hebben afgeboekt (vooropgesteld dat die mogelijkheid zou bestaan).

Verder helemaal met Harm.calc eens.

v.d.Heyden

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als Petra de Boer een fout nummer geeft en ze vinden P de Boer....

Wel zal een andere Boer niet goed controleren en is te laat.
Bovendien bestaat de kans dat ze gewoon nogmaals betalen en dit laten zitten, vaak is terug halen veel werk
en tijd = geld.

Vele grote uitzend bureaus werken met erg voordelig personeel en dan krijg je dit soort fouten.
Ik zou op spaar rekening zetten en rustig afwachten.
Toen je daar werkte kregen ze al genoeg winst / provisie over jou!
Kijk eens naar de uitkering van Directie en aandeelhouders, want ik klaag niet over Randstad als aandeel houder maar daar voor werken...
Dat is bij mijn ook een richtingverkeer!

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef:Als Petra de Boer een fout nummer geeft en ze vinden P de Boer....

Wel zal een andere Boer niet goed controleren en is te laat.
Bovendien bestaat de kans dat ze gewoon nogmaals betalen en dit laten zitten, vaak is terug halen veel werk
en tijd = geld.

Vele grote uitzend bureaus werken met erg voordelig personeel en dan krijg je dit soort fouten.
Ik zou op spaar rekening zetten en rustig afwachten.
Toen je daar werkte kregen ze al genoeg winst / provisie over jou!
Kijk eens naar de uitkering van Directie en aandeelhouders, want ik klaag niet over Randstad als aandeel houder maar daar voor werken...
Dat is bij mijn ook een richtingverkeer!
Wat is er zo gek aan een bedrijf dat geld verdient? Als je dat niet wil ga je zelf de boer op om jezelf te verkopen tegen een hogere prijs. Moet je wel alle risico's meenemen natuurlijk.

Gesloten