LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht neergezet als crimineel!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Phiron

Onterecht neergezet als crimineel!

Ongelezen bericht door Phiron »

Geachte redactie & overige mensen,

Zoals jullie misschien al vernomen hebben in de media ben ik afgelopen dinsdag (21 april 2009) ten onrechte als crimineel neergezet in het programma Opsporing Verzocht, het betreft hierbij de pinfraude in Sevenum!

Nu is mij op dezelfde avond, in een telefoongesprek, beloofd dat de beelden diezelfde avond nog zouden worden verwijderd van de website en ook zouden de beelden van mij niet meer worden getoond in de herhaling.

De dag erna heb ik kunnen concluderen dat de beelden inderdaad grotendeels waren verwijderd helaas kwam mijn foto toch nog eenmaal in beeld (bewijs staat op videoband).

Ook is ondertussen erkend dat het gewoonweg een gevolg is van een onzorgvuldigheid in het politieonderzoek i.c.m. technische problemen bij de betreffende bank. Als ze in het onderzoek dan ook zorgvuldiger te werk waren gegaan dan zou dit alles ook zeker niet gebeurd zijn!

Helaas is dit niet het geval en ben ik ten overstaan van familie, vrienden en bekenden met mijn hoofd op televisie als crimineel neergezet.

Ondertussen heb ik excuses ontvangen van politie Noord-Limburg en zijn er persberichten de deur uitgegaan (rectificaties). Ook zal ik aankomende maandag te gast zijn bij de politie Horst om persoonlijke excuses in ontvangst te nemen en zal dinsdagavond een rectificatie te zien zijn in Opsporing Verzocht.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of ik verdere stappen kan ondernemen? en hoe ik dit dan het beste kan aanpakken? Want natuurlijk ben ik niet blij met de gang van zaken!

Rense

Re: Onterecht neergezet als crimineel!

Ongelezen bericht door Rense »

Zorgen dat de foto alsnog van de site wordt gehaald.

Volgende week even naar Opsporing Verzocht om excuses in ontvangst te nemen en dan zo snel mogelijk vergeten.

Over twee week heeft niemand het er meer over!

Succes

Deskundige77

Ongelezen bericht door Deskundige77 »

Je hebt altijd recht op rectificatie. Dien dit verzoek schriftelijk in.

Indien de zender weigert om dit uit te voeren kun je een dwangsom eisen. Neem wel een reee bedrag van bijvoorbeeld € 1500,- per dag.

Indien de zender dan nog niet reageert is er altijd nog de gang nara de rechter die in dat gval wel lucratief is.

Laat je niet zomaar afschepen door de media. Ook zij moeten zich aan de wet houden!!!!

sjorskuhh21

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Ik zou een rectificatie eisen! Belachelijk!
Ik vraag me af of je geen schadevergoeding kunt eisen, in verband met gezichtsverlies, of mogelijke inkomstenderving..?

aequitas

Ongelezen bericht door aequitas »

Indien je echt aantoonbare schade hebt geleden (inkomstenverlies ed.) door dit voorval kun je zeker een schadevergoeding eisen. Emotionele schade is altijd moeilijk te bewijzen. Mocht jou foto/videobeelden nog ergens te zien zijn dan zou ik inderdaad een dwangsom eisen. Voor iedere dag dat jou beelden nog ergens te zien zijn mag jij een bedrag vorderen.

Heel veel succes ermee,
heel vervelende situatie!

Gesloten