| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte aanmaning Tickets4u
-
AntonJohan
Onterechte aanmaning Tickets4u
Geachte lezer,
Hieronder een mail die ik naar Radar heb gestuurd met betrekking tot een aanmaning die ik heb binnengekregen van Tickets4u:
'Geachte heer/ mevrouw,
Afgelopen week heb ik een aanmaning van 37,50- euro binnengekregen van Tickets4u (weder en doorverkoop tickets) voor een bestelling van een ticket voor Freaqshow, wat plaatsvond op oudjaarsdag 2016.
Deze ticket is destijds door Tickets4u in de elektronische winkelwagen gezet van mijn account, omdat een kennis mogelijk deze kaart wilde kopen.
Echter, deze bestelling is nooit daadwerkelijk afgerond. De kaart is dan ook nooit daadwerkelijk gekocht. Het product is, tot op de dag van vandaag, ook niet geleverd. Tot deze week was ik hier überhaupt niet van op de hoogte.
Na meerdere mails aan Tickets4u gespendeerd te hebben, waarin ik mijn visie heb verkondigd, dreigde de persoon in kwestie met een deurwaarder.
Juridisch klopt het niet en riekt het naar oplichting (afdwinging). Ik heb tegen de bewuste persoon van Tickets4u gezegd dat ik het betreur dat zij (Tickets4u) klanten op een dergelijke manier behandelen. Ik zie namelijk meerdere topics bij jullie, maar ook op andere forums waarin dedupeerden hun beklag doen.
Ik heb verder aangegeven dat ik deze casus in de openbaarheid zou brengen.
Ik hoop dan ook van harte dat u hiermee wat wilt en kunt doen. Mocht u meer informatie willen, dan verschaf ik u die graag.
Het mailcontact met Tickets4u, de aanmaning en enkele screenshots van de bewuste bestelling heb ik in mijn bezit.
Ik hoor graag van u!
Vriendelijke groeten,
John Borsboom'
Deze casus is actueel. Reden dat ik deze topic start is om jullie mening te horen en toch deze vreemde gang zaken in de openbaarheid te brengen.
De casus zoals beschreven in bovenstaande mail richting Radar is zoals de casus daadwerkelijk in elkaar steekt.
Mochten jullie meer informatie willen, dan hoor ik het graag. Zoals gezegd: het mailcontact, screenshots van de bestelling en foto's van de aanmaning zijn in mijn bezit.
Vriendelijke groeten,
John Borsboom
Hieronder een mail die ik naar Radar heb gestuurd met betrekking tot een aanmaning die ik heb binnengekregen van Tickets4u:
'Geachte heer/ mevrouw,
Afgelopen week heb ik een aanmaning van 37,50- euro binnengekregen van Tickets4u (weder en doorverkoop tickets) voor een bestelling van een ticket voor Freaqshow, wat plaatsvond op oudjaarsdag 2016.
Deze ticket is destijds door Tickets4u in de elektronische winkelwagen gezet van mijn account, omdat een kennis mogelijk deze kaart wilde kopen.
Echter, deze bestelling is nooit daadwerkelijk afgerond. De kaart is dan ook nooit daadwerkelijk gekocht. Het product is, tot op de dag van vandaag, ook niet geleverd. Tot deze week was ik hier überhaupt niet van op de hoogte.
Na meerdere mails aan Tickets4u gespendeerd te hebben, waarin ik mijn visie heb verkondigd, dreigde de persoon in kwestie met een deurwaarder.
Juridisch klopt het niet en riekt het naar oplichting (afdwinging). Ik heb tegen de bewuste persoon van Tickets4u gezegd dat ik het betreur dat zij (Tickets4u) klanten op een dergelijke manier behandelen. Ik zie namelijk meerdere topics bij jullie, maar ook op andere forums waarin dedupeerden hun beklag doen.
Ik heb verder aangegeven dat ik deze casus in de openbaarheid zou brengen.
Ik hoop dan ook van harte dat u hiermee wat wilt en kunt doen. Mocht u meer informatie willen, dan verschaf ik u die graag.
Het mailcontact met Tickets4u, de aanmaning en enkele screenshots van de bewuste bestelling heb ik in mijn bezit.
Ik hoor graag van u!
Vriendelijke groeten,
John Borsboom'
Deze casus is actueel. Reden dat ik deze topic start is om jullie mening te horen en toch deze vreemde gang zaken in de openbaarheid te brengen.
De casus zoals beschreven in bovenstaande mail richting Radar is zoals de casus daadwerkelijk in elkaar steekt.
Mochten jullie meer informatie willen, dan hoor ik het graag. Zoals gezegd: het mailcontact, screenshots van de bestelling en foto's van de aanmaning zijn in mijn bezit.
Vriendelijke groeten,
John Borsboom
Re: Onterechte aanmaning Tickets4u
Vaag verhaal vind ik. Aan dat bedrag zou ik geen verdere negatieve energie besteden en gewoon betalen.
-
NeoDutchio
Tickets4you zet niets in uw winkelwagentje hoor, dat doet de gebruiker achter de computer. Maar inderdaad, zij hebben de aparte werkwijze dat als u een product in uw wagentje legt dat de koop gesloten is. In principe is er een overeenkomst. Er wordt u wat aangeboden en u accepteert dat door het in uw mandje te leggen. Echter, tot aan de kassa kunt u nog van alles besluiten. Vergelijk het maar met de supermarkt. U kunt uw aankoop weer uit het wagentje halen en terug leggen. Echter probeert Tickets4you het strak juridisch aan te pakken. Was er daadwerkelijk een overeenkomst zijn geweest, hadden ze ook moeten leveren. Dit is niet gebeurd, dus kan je er van uit gaan dat er geen overeenkomst tot stand is gekomen.
Niet betalen dus.
Niet betalen dus.
-
taxikemperman
Zoals al gezegd, heeft u zelf de tickets verzameld en in uw winkelwagen gezet. Dit is niet door Tickets4U gedaan.AntonJohan schreef: Deze ticket is destijds door Tickets4u in de elektronische winkelwagen gezet van mijn account, omdat een kennis mogelijk deze kaart wilde kopen.
Ik heb zelf net even gekeken en nadat ik de tickets in het winkelwagentje heb geplaatst, moet ik mij gaan registreren.
Dat is dus al weer een stap verder.
Daarna mijn adresgegevens invoeren.
Weer een stap verder.
Op dat moment hebben ze pas uw gegevens. (zodat ze weten waar de rekening naar toe moet.
U bent dus veel verder gegaan dan alleen het winkelwagentje activeren
-
Leo The Emperor
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AntonJohan
@taxikemperman: er is telefonisch contact geweest met Tickets4u, waarbij de bestelling in de 'elektronische winkelwagen' van mijn account is geplaatst. Om een account aan te maken moet men zijn persoonsgegevens etc. invullen. Mijn gegevens hadden ze dus al. Er was geen sprake van een koopovereenkomst in juridische context.
@rvjapio: als iedereen zo zou denken na het ontvangen van een onterechte aanmaning, dan wordt het de afzender wel makkelijk gemaakt. Dit is voor mijn dus geen optie.
@rvjapio: als iedereen zo zou denken na het ontvangen van een onterechte aanmaning, dan wordt het de afzender wel makkelijk gemaakt. Dit is voor mijn dus geen optie.
-
NeoDutchio
U geeft dus telefonisch een bestelling door die zij in uw winkelmandje gedaan hebben? Dan is er een overeenkomst. Maar hoe komen zij in uw winkelwagentje? Dat kan alleen na inloggen met naam en wachtwoord. Er kleeft tochi ets raars aan uw verhaal.AntonJohan schreef:er is telefonisch contact geweest met Tickets4u, waarbij de bestelling in de 'elektronische winkelwagen' van mijn account is geplaatst. Om een account aan te maken moet men zijn persoonsgegevens etc. invullen. Mijn gegevens hadden ze dus al. Er was geen sprake van een koopovereenkomst in juridische context.
Het probleem is dat je met screenshots niet kunt aantonen dat een bestelling is afgebroken. Dit zou je wel kunnen aantonen met een filmpje, waarbij duidelijk te zien is dat het proces wordt afgebroken. Ik ben wel benieuwd naar hoe de omgeving er uitziet. Voor de totstandkoming van een online overeenkomst is het van belang dat er duidelijk is dat er een betalingsverplichting is.AntonJohan schreef:Het mailcontact met Tickets4u, de aanmaning en enkele screenshots van de bewuste bestelling heb ik in mijn bezit.
Wat is er besproken? Je zou een kopie van het gesprek kunnen opvragen.AntonJohan schreef:@taxikemperman: er is telefonisch contact geweest met Tickets4u, waarbij de bestelling in de 'elektronische winkelwagen' van mijn account is geplaatst. Om een account aan te maken moet men zijn persoonsgegevens etc. invullen. Mijn gegevens hadden ze dus al. Er was geen sprake van een koopovereenkomst in juridische context.
Ik zou dit overigens als een dienst kwalificeren, waarvoor het schriftelijkheidsvereisten geldt. De overeenkomst kan niet op deze wijze tot stand zijn gekomen.
Is het niet mogelijk om eerst een account aan te maken en daarna pas tickets in je winkelmandje te plaatsen?taxikemperman schreef:Ik heb zelf net even gekeken en nadat ik de tickets in het winkelwagentje heb geplaatst, moet ik mij gaan registreren.
Dat is dus al weer een stap verder.
Daarna mijn adresgegevens invoeren.
Gevaarlijk, onjuist advies geven. Een koopovereenkomst komt niet tot stand op het moment dat je een product in het winkelmandje legt, omdat dit geen aanvaarding van een aanbod impliceert. Dat is de supermarkt niet anders.NeoDutchio schreef:Maar inderdaad, zij hebben de aparte werkwijze dat als u een product in uw wagentje legt dat de koop gesloten is. In principe is er een overeenkomst. Er wordt u wat aangeboden en u accepteert dat door het in uw mandje te leggen. Echter, tot aan de kassa kunt u nog van alles besluiten. Vergelijk het maar met de supermarkt. U kunt uw aankoop weer uit het wagentje halen en terug leggen.
Hoe heb jij vast gesteld dat de verkoper dit niet kan zonder het account en het wachtwoord te kennen?NeoDutchio schreef:Maar hoe komen zij in uw winkelwagentje? Dat kan alleen na inloggen met naam en wachtwoord.
Hoe weet jij dat het wachtwoord niet voor de verkoper zichtbaar is opgeslagen?
-
NeoDutchio
Een koopovereenkomst komt tot stand als een verkoper iets aanbiedt en de koper dit accepteert. Op het moment dat de koper ja zegt is de koop gesloten. TS zegt ja tegen de kaartjes en laat ze zelfs in het winkelmandje leggen. Net zoals in de supermarkt, ik zie de koekjes liggen voor een bepaalde prijs, ik wil die hebben en leg die in mijn mandje, koop gesloten. Kan ik er zelf niet bij omdat het te hoog ligt, komt er een medewerker, die pakt het en legt het in mijn mandje.alfatrion schreef:Gevaarlijk, onjuist advies geven. Een koopovereenkomst komt niet tot stand op het moment dat je een product in het winkelmandje legt, omdat dit geen aanvaarding van een aanbod impliceert. Dat is de supermarkt niet anders.NeoDutchio schreef:Maar inderdaad, zij hebben de aparte werkwijze dat als u een product in uw wagentje legt dat de koop gesloten is. In principe is er een overeenkomst. Er wordt u wat aangeboden en u accepteert dat door het in uw mandje te leggen. Echter, tot aan de kassa kunt u nog van alles besluiten. Vergelijk het maar met de supermarkt. U kunt uw aankoop weer uit het wagentje halen en terug leggen.
Hoe heb jij vast gesteld dat de verkoper dit niet kan zonder het account en het wachtwoord te kennen?NeoDutchio schreef:Maar hoe komen zij in uw winkelwagentje? Dat kan alleen na inloggen met naam en wachtwoord.
Hoe weet jij dat het wachtwoord niet voor de verkoper zichtbaar is opgeslagen?
Sinds wanneer mag een verkoper beschikken over inloggegevens van een consument? Van alle dingen die u hier zegt is dit wel een van de domste. Geen idee wat u allemaal op internet doet, maar als alle organisaties alle inloggegevens hebben, dan is er echt iets mis met de privacy. Alle overheidsinstanties kunnen in DigID, alle winkelketens kunnen lukraak bestellingen toevoegen of zelfs in uw betalingsverkeer kijken en zelfs de creditcardmaatschappij kan bij gevoelige gegevens. Een beetje nadenken hier mag toch wel verwacht worden van u.
-
taxikemperman
En opdat moment is de koop nig steeds niet gesloten.NeoDutchio schreef: t niet anders.
NeoDutchio schreef: Net zoals in de supermarkt, ik zie de koekjes liggen voor een bepaalde prijs, ik wil die hebben en leg die in mijn mandje, koop gesloten. Kan ik er zelf niet bij omdat het te hoog ligt, komt er een medewerker, die pakt het en legt het in mijn mandje. .
Ik kan een verkoper vragen om het terug te leggen en ik kan zelfs als de koekjes op de lopende band van de kassa liggen tegen de cassiere zeggen dat ik ze niet wil en dan legt zij deze naast de kassa en hoef ik er niet voir te betalen
Tot zover is dit goed. Waar je fout gaat is dat je niet ja zegt door iets in je winkelmandje te plaatsen.NeoDutchio schreef:Een koopovereenkomst komt tot stand als een verkoper iets aanbiedt en de koper dit accepteert. Op het moment dat de koper ja zegt is de koop gesloten.
Onjuist, op dat moment is de koop nog niet gesloten.NeoDutchio schreef:ik zie de koekjes liggen voor een bepaalde prijs, ik wil die hebben en leg die in mijn mandje, koop gesloten.
Dat soort opmerkingen zijn alleen zinnig als je voor de spiegel staat. Wat heeft wat kan te maken met wat mag? Sommige partijen sturen de klant zijn oude wachtwoord terug wanneer de aangeeft dat hij het wachtwoord is vergeten. Dat kan een website alleen als ze bij het wachtwoord kunnen.NeoDutchio schreef:Sinds wanneer mag een verkoper beschikken over inloggegevens van een consument? Van alle dingen die u hier zegt is dit wel een van de domste.
Er zijn grofweg vier manieren om het wachtwoord op te slaan in een database. 1. In zijn pure form. 2. Gecodeerd, waarbij een sleutel nodig is om te (de)coderen. 3. Door hier een hash van te maken en die op te slaan. 4. Door aan stap 3 "gezout" uit te voeren.
Het moge duidelijk zijn dat de winkelier bij het wachtwoord kan op het moment dat hij methode 1 of 2 toepast.
Nogmaals: spiegel!NeoDutchio schreef:Een beetje nadenken hier mag toch wel verwacht worden van u.