| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontslaan Vve bestuur
-
Dewaarheidaub
Ontslaan Vve bestuur
Beste mensen,
Is het mogelijk om een Vve bestuur te ontslaan met een minderheid aan stemmen?
Ik vind het een beetje moeilijk om mn verhaal hier te doen want ik krijg nette dreigmails waaruit ik opmaak dat mijn leven hier onleefbaar gemaakt gaat worden. Ik ben als de dood dat ze hier ook achter komen begrijpt u. Ik heb ook bewijs voor nalatigheid van handelen ivm reperaties. En als ik daar iets over zeg word ik gelijk als leugenaar neer gezet tegen over mijn andere mede bewoners die niet in het bestuur zitten...... snapt u.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Is het mogelijk om een Vve bestuur te ontslaan met een minderheid aan stemmen?
Ik vind het een beetje moeilijk om mn verhaal hier te doen want ik krijg nette dreigmails waaruit ik opmaak dat mijn leven hier onleefbaar gemaakt gaat worden. Ik ben als de dood dat ze hier ook achter komen begrijpt u. Ik heb ook bewijs voor nalatigheid van handelen ivm reperaties. En als ik daar iets over zeg word ik gelijk als leugenaar neer gezet tegen over mijn andere mede bewoners die niet in het bestuur zitten...... snapt u.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Re: Ontslaan Vve bestuur
Wat staat er in de statuten over het bestuur? ik denk niet dat een minderheid het bestuur kan wegstemmen. als het bestuur echt nalatig is geweest kunt u mogelijk aangifte doen. maar met zo weinig informatie kan ik weinig.
als u wordt bedreigd door mensen dat zij uw leven onaangenaam gaan maken kunt u daarvan ook aangifte doen.
als u wordt bedreigd door mensen dat zij uw leven onaangenaam gaan maken kunt u daarvan ook aangifte doen.
-
Dewaarheidaub
Ik wil heel graag mijn verhaal doen maar ik ben bang.
Is er een mogelijkheid dat ik het eerst aan u persoonlijk stuur.
Anders stuur ik t wel naar de redactie, met t verzoek om door te sturen.
Als ik weet dat ik veilig ben dan wil ik t met alle plezier publiceren, ten behoede van andere mensen die met zulke maffia praktijken te maken hebben of krijgen.
Met vriendelijke groet: de waarheid...a.u.b
Is er een mogelijkheid dat ik het eerst aan u persoonlijk stuur.
Anders stuur ik t wel naar de redactie, met t verzoek om door te sturen.
Als ik weet dat ik veilig ben dan wil ik t met alle plezier publiceren, ten behoede van andere mensen die met zulke maffia praktijken te maken hebben of krijgen.
Met vriendelijke groet: de waarheid...a.u.b
mijn beste tip aan u nu is, dat als u echt zo bang bent voor die mensen, en ze echt serieus hebben bedreigt, dan moet u aangiften doen.
Voor elk besluit in de VVE is namelijk een meerderheid nodig. Als het bestuur echt nalatig is geweest dan kunt u ze aansprakelijk stellen voor de schade. Als u echt bewijs heeft van nalatigheid, kunt u misschien medestanders verzamelen en zo het bestuur wegstemmen.
Voor elk besluit in de VVE is namelijk een meerderheid nodig. Als het bestuur echt nalatig is geweest dan kunt u ze aansprakelijk stellen voor de schade. Als u echt bewijs heeft van nalatigheid, kunt u misschien medestanders verzamelen en zo het bestuur wegstemmen.
-
Leo The Emperor
Gelukkig maar, stel je voor dat je ook nog brutale dreigmails krijgt ...want ik krijg nette dreigmails
Als je dreigmails krijgt kun je aangifte doen. Ik zou dat dan altijd doen, omdat ze ook als bewijs kan dienen voor eventuele toekomstige gebeurtenissen. Als je weet wie de afzender is, kan de politie deze mensen ook nu al aanpakken.
Wanneer je het hebt over nalatigheid van reparaties is dit van een andere orde.
Je kunt altijd de VvE manen tot het uitvoeren van reparaties aan de gemeenschappelijke delen van het gebouw. Eventueel kun je zelf de reparatie laten uitvoeren en inhouden op de servickosten als er ook na aanmaningen geen adequate reactie is gekomen.
Het bestuur wordt gekozen door de leden, en kan alleen weggestemt worden door de leden. Normaalgesproken is er ook een termijn waarop ze zich verkiesbaar stellen. Voor het wegstemmen of stemmen op ander mensen dien je wel een meerderheid voor te hebben, en je kunt niet in je eentje een bestuur ontslaan
- Uit hoeveel leden bestaat de VvE (aantal appartementen)?
- Is het beheer uitbesteed, of bestaat het bestuur uit een (of meerdere) leden van de VvE?
- Is er een jaarlijkse vergadering, en ga je daar wel eens heen?
Zomaar wat vragen.... ik kan wel antwoord geven ,maar dan heb ik wat meer gegevens nodig.
- Is het beheer uitbesteed, of bestaat het bestuur uit een (of meerdere) leden van de VvE?
Zomaar wat vragen.... ik kan wel antwoord geven ,maar dan heb ik wat meer gegevens nodig.
of het beheer is uitbesteed maakt weinig uit. het bestuur zijn altijd mensen uit de VVE.Creatura schreef:- Uit hoeveel leden bestaat de VvE (aantal appartementen)?
tevens moet er een jaarlijkse vergadering zijn.