Har45 schreef: ↑06 nov 2020 13:55
Shivers schreef: ↑05 nov 2020 20:21
Ik weet van de Dela zelf dat die dat wel doen die zeggen de overledene had dit pakket dus we kunnen tot dit bedrag gaan daarboven is alles eigen rekening.
Maar veel nabestaanden letten daar niet op en komen naderhand klagen dat ze veel extra kwijt waren de overledene was toch verzekerd.
Ik weet uit eigen ervaring dat Dela niet handelt zoals u het omschrijft.
Bij ons kwam er een boek met voorbeelden van kisten en bloemstukken ZONDER daar in aangegeven welke in het pakket thuis hoorden, en welke extra kosten zich voor zouden doen.
De uitvaartleidster liet je kiezen wat je mooi vond en er werd met geen woord gerept wat de extra kosten op dat moment waren.
Daarom heb ik al eerder een post hier geplaatst met als tekst dat het netter zou zijn als Dela wel in voorbeeldenboek de pakketkisten en pakket bloemstukken aan zou geven en bij de andere de meerkosten zou vermelden.
Wij moesten uiteindelijk dik 2000 euro bijbetalen .
Los hiervan staat dat de uitvaart verder keurig netjes verzorgt was.
Dan zou ik mezelf toch eens veel meer verdiepen in wat er mogelijk is.
Log in met je Dela account en daar kan je precies zien wat er verzekerd is wat de meerprijzen zijn etc.
Je contactpersoon moet dat ook kunnen zien.
Maar nogmaals dit alles kan je dus voorkomen door bij leven je zaken gewoonweg zelf goed te regelen dan zadel je de nabestaanden er ook niet mee op.
In mijn Dela account liggen al mijn wensen vast de meerprijzen die ik zelf al weet dus duurdere urn meer bloemen etc etc.
Mocht ik overlijden worden die wensen uitgevoerd en hebben de nabestaanden nog geld over om nog dingen extra te doen geheel betaald uit het pakket, wat er over is krijgen de nabestaanden uitgekeerd.
Dus in uw verhaal de kosten die voor de nabestaanden ineens komen opduiken is omdat de overledene dus niet alles goed geregeld had, voor een paar euro heb je ruim voldoende geld om dat te betalen.
Probleem is dat mensen niet op hun 18e beginnen maar met hun 50 eens gaan sparen ja dan kom je tekort.