| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Op de bon
-
jeroen_jansing
Op de bon
Ik ben dus op de bon gesleept voor een heel kinderachtig niet licht aan incident op de fiets voor 35.- De agent heeft alleen de datum opgeschreven van gister en toen was ik toevallig gewoon aan het werk!
DIt staat in een logboek keurig geschreven etc. en ik kan dit aantonen
bezwaar maken of niet ?
bezwaar maken of niet ?
-
Deurwaarder Mark
Re: Op de bon
Ik zou zeggen: ja. Je kunt zonder te liegen zeggen dat jij niet op dat moment op die plaats was, en dat je dat kunt bewijzen ook!
-
jeroen_jansing
ah mooi geweldig
anders zou ik een beslag moeten in leggen op het bier met carnaval en dat willlen we niet
anders zou ik een beslag moeten in leggen op het bier met carnaval en dat willlen we niet
De wet mulder geeft de diender wel de mogelijkheid om een nieuwe bon uit te schrijven met de correc te datum, ik zou dus nog niet te vroeg juichen.
-
witte angora
Ik ben de man van de kritische vragen, sorry hoor.jeroen_jansing schreef:Ik ben dus op de bon gesleept voor een heel kinderachtig niet licht aan incident op de fiets voor 35.- De agent heeft alleen de datum opgeschreven van gister en toen was ik toevallig gewoon aan het werk!
bezwaar maken of niet ?
Op de datum en het tijdstip die op de bon staan was je aan het werk. Ok. Geloof ik.
Maar.
Ome agent heeft niet zomaar een bon geschreven en vervolgens jouw gegevens uit het telefoonboek geplukt, neem ik aan. Dus: heb jij wel degelijk een bon gehad, maar heeft oom agent per ongeluk een verkeerde datum ingevuld?
Bezwaar maken zal weinig uithalen denk ik. Je kunt het proberen, maar dat is een afweging die je zelf zult moeten maken. Die beslissing kunnen de forummers hier niet voor je nemen.
Persoonlijk zou ik zeggen: Zonder licht een man, met de boete ook een man. Oftewel: wees een vent en neem je verantwoordelijkheid, ga je niet als een kleuter gedragen door onder een terechte boete uit te willen komen.
Dat carnaval heeft er verder niks mee te maken.
-
VioletPrue
Ik vind dat niet kinderachtig.jeroen_jansing schreef:Ik ben dus op de bon gesleept voor een heel kinderachtig niet licht aan incident op de fiets voor 35.- De agent heeft alleen de datum opgeschreven van gister en toen was ik toevallig gewoon aan het werk!
bezwaar maken of niet ?
De wet is nog altijd zo, dat als een automobilist een fietser aanrijdt, of hij nou schuld heeft of niet, hij altijd een deel van de kosten moet betalen.
Dat is dus onredelijk.
Als jij was aangereden, was het je eigen schuld geweest, omdat je zonder licht rijdt.
Maar toch had de automobilist moeten dokken!
Dus wees een vent en doe voortaan je licht aan.
Niet alleen aan jezelf denken (Carnaval is bijvoorbeeld belangrijker dan je eigen veiligheid en de veiligheid van anderen) maar ook eens aan een ander!
Eens, iedereen is bekend met de regels. Hoe lullig de boete ook lijkt, er valt eigenlijk geen verkeerd woord over te zeggen. Eerlijk gezegd vind ik het ook "kinderachtig" als je je gaat verbergen achter iets als een verkeerd opgeschreven datum, ook al zou dit een wettelijk geldige reden kunnen zijn dat daarmee de bon ongeldig wordt. Zoals eerder gezegd, neem je verantwoordelijkheid.
De gegevens op de beschikking kloppen niet mijn naam/adres is verkeerd geschreven of er is een vergissing gemaakt met het tijdstip/de plaatsaanduiding. Als ik beroep instel, hoef ik dan niet te betalen?
Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit vormfouten zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna je een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).
Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.
bron:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/be ... _bezwaren/
Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit vormfouten zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna je een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).
Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.
bron:
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/be ... _bezwaren/
Et voila, klare zaak. Gewoon uw verantwoordelijkheid nemen en de boete voldoen.
Heren en/of Dames,
We zijn het eens. Betalen!
We zijn het eens. Betalen!
-
witte angora
Als je oud genoeg bent om bier te kopen voor carnaval, ben je ook oud genoeg om een LED-lampje van een paar euro bij de Hema/fietsenwinkel/anwb/weet ik wat te kopen.
Die van de ANWB waren laatst 2 euro, voor- en achterlicht samen, inclusief batterij, had 33 euro gescheeld met de boete.
Die van de ANWB waren laatst 2 euro, voor- en achterlicht samen, inclusief batterij, had 33 euro gescheeld met de boete.
-
Deurwaarder Mark
Voordat ik adviseer om maar te betalen, zou ik eerst wel eens willen weten wat de feiten en omstandigheden zijn van "een heel kinderachtig niet licht aan incident op de fiets".
De formulering doet vermoeden dat de TS óf inderdaad niet de consequenties van zijn daden wil dragen, óf dat het een boete was die wellicht niet terecht zou zijn (bijvoorbeeld: het was al wel schemerig, maar niemand had nog licht aan). Is mij één keer overkomen, heb toen ook heel hard gezocht maar methoden om er onderuit te komen, dat kan ik je wel vertellen.
Maar was de boete terecht: dan gewoon betalen inderdaad. Of niet, dan houd je mij aan het werk!
De formulering doet vermoeden dat de TS óf inderdaad niet de consequenties van zijn daden wil dragen, óf dat het een boete was die wellicht niet terecht zou zijn (bijvoorbeeld: het was al wel schemerig, maar niemand had nog licht aan). Is mij één keer overkomen, heb toen ook heel hard gezocht maar methoden om er onderuit te komen, dat kan ik je wel vertellen.
Maar was de boete terecht: dan gewoon betalen inderdaad. Of niet, dan houd je mij aan het werk!
-
stofzuigertje
Ik heb zelf 2 fietsen.
Een oudere met 2 automatische lampen waar ik dus nooit naar kijk...
En een nieuwe die alleen voor een automatische lamp heeft dus vergeet ik die achter wel eens....
Maar als een agent een bon schreef mag hij die in computer corrigeren voor de acceptgiro uit Leeuwarden.
Proberen niet te betalen kan want ook hij moet foutloos werken, net als mijn achterlicht.
Een oudere met 2 automatische lampen waar ik dus nooit naar kijk...
En een nieuwe die alleen voor een automatische lamp heeft dus vergeet ik die achter wel eens....
Maar als een agent een bon schreef mag hij die in computer corrigeren voor de acceptgiro uit Leeuwarden.
Proberen niet te betalen kan want ook hij moet foutloos werken, net als mijn achterlicht.
Buiten het feit dat je fout zat, eerst het simpelste antwoord.
Wachten totdat je de beschikking ontvangt. Pas dan kun je eventuele verdere stappen ondernemen.
Wachten totdat je de beschikking ontvangt. Pas dan kun je eventuele verdere stappen ondernemen.