LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opdracht gegund

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hahida

opdracht gegund

Ongelezen bericht door Hahida »

Nieuwe brommer allrisks verzekering incl.windschade endiefstal etc.eigen risico € 125,--Dealer voor mij afgesloten hij is tussenpersoon.2 april pech brommer waait om van standaard.Schade door dealer geschat op € 800,
Later door schade expert op 2 tientjes meer geschat.Dealer was vurig voorstander schade te laten repareren omdat anders de waarde van de nieuwe scooter zo sterk wegzakt.Hijzegt we doen het zo: je betaalt ons je eigen risico Wij handelen het verder met de verzekeraar af door de rekening aan hun op te sturen.Vertrouwde hem volledig.
Omdat die zo nieuw was hij was toen 2weken oud opdracht gegeven.Wel gevraagd: is het niet beter de beslissing verzekeraar af te wachten alvorens te repareren.Hoefde niet was gedekt hoefde me geen zorgen te maken.
Zeer recentelijk is schade hersteld.Ja zegt die bij de afhandeling rekening al naar verzekeraar gemaild.De beslissing van de verzekeraar is nu nog niet bekend.Vroeg om een copie van die rekening die naar de verzekeraar is gestuurd.Tot mijn ontsteltenis thuis was het een rekening op mijn naam geen copie.Het betaalde eigen risico werd een aanbetaling genoemd,En voorts was het zinnetje daarop vermeld dat het restant binnen 14 dagen aan hun betaald moet zijn.En dit voelt niet goed daar de accent van de betaling bij mij komt te liggen en niet zoals hij garandeerde bij de verzekeraar.m.a.w. wordt het afgewezen door de verzekeraar dan moet ik nog het volle pond betalen.Sterker nog moet ik tegen de afspraak nog voorschieten als de beslissing van de verzekeraar niet eerder afkomt.Ben ik nu in zijn slimme praat getrapt.Is hij een kunstig "Flappen"trekker ? Hoe sta ik juridisch ?Hoe moet ik dit nu inschatten.Wie kan daar iets zinnigs overzeggen?

witte angora

Re: opdracht gegund

Ongelezen bericht door witte angora »

Het enige zinnige wat er over te zeggen is: JIJ hebt opdracht gegeven tot reparatie, dus JIJ bent verantwoordelijk dat er uiteindelijk betaald wordt. Als het via de verzekering kan, prima, maar als het niet via de verzekering kan, dan zul je inderdaad zelf over de brug moeten komen.

Of dacht je dat de beste man voor niets werkt?

Je hebt overigens wel een hoop problemen met je scootertje en de dealer.

Gesloten