Hallo forumleden,
Ik loop met een idee om een website te beginnen waarbij er collectief gewerkt gaat worden aan een project. Denk aan designs, methodiek, schemas en filosofieën. Kortom iedereen is welkom om zijn steentje bij te dragen.
Door het voeren van een goede administratie denk ik te kunnen registreren welk steentje van wie af komt. En zo dit steentje toe te kennen aan de bedenker.
Nou vroeg ik me af of er een methode is om "indien nodig" deze steentjes te registreren als zijnde persoonlijk of collectief eigendom van de maker of de desbetreffende website. En zo te zorgen dat de maker of het project geen schade op hoeft te lopen door derden, die na het zien van het project een pattent willen voeren op de inhoud van het publieke project. En natuurlijk wil ik het liefst door zo min mogelijk moeite doen, door het steeds op nieuw te moeten registreren van deeleigendommen. Maar meer en soort van proprietary concept beginnen.
Ook wil ik hierbij zo min mogelijk inbreuk doen op de creatieve groei van de bedenker. Niet door afstand te doen van de bijdrage aan het project. Maar dat de bedenker beschermd is, en de ruimte heeft om zijn persoonlijke ontwikkeling door te zetten buiten zijn inbreng aan het project.
Duss.. Enige tips over hoe ik dit aan kan pakken zijn zeer welkom?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opensource pattent
Re: Opensource pattent
Je vraag niet hier stellen, maar op een forum voor open-source liefhebbers/experts.