Ik ben lid van een vakvereniging van mijn beroepsgroep, maar wil dit om financiële redenen opzeggen (heb geen baan meer). Nu is hun reactie dat ik hiermee te laat ben. Ik krijg van hun af en toe een blaadje en regelmatig een e-mail waarin oa staat voor welke bijeenkomsten ik mij kan aanmelden, dit doe ik echter nooit. Mogen zij stilzwijgend voor een jaar verlengen? Vallen zij niet onder de Wet van Dam, maandelijkse opzegging?
Jaarlijks kosten zijn € 223 en dat is mijn echt te veel op het moment.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzegging
Re: Opzegging
Een vereniging valt niet onder de Wet van Dam. Hebt u al gecheckt of uw vakvereniging contributie heft op basis van inkomen? Dat is in veel gevallen zo. Misschien is uw inkomen dusdanig gedaald dat u in een lager tarief valt. U kunt misschien ook een brief schrijven waarin u uw financiële situatie uitlegt en een beroep doen op coulance. En tenslotte kan het ook een optie zijn om lid te blijven. Vooral in situaties dat u te maken kunt krijgen met uitkeringsinstanties etc. Dan kun je de ondersteuning van een bond wel eens hard nodig hebben.
Het betreft geen vakbond en dus geen juridische hulp of contributie op basis van inkomen.
Helaas is er dan wettelijk gezien niks aan te doen. Blijft de optie brief schrijven, financiële situatie uitleggen en hopen op coulance nog over. Het kost maar een postzegel. Wie weet. Succes.