LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude begrafenispolis, huidige waarde =het verzekerde bedrag?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nacht248

Oude begrafenispolis, huidige waarde =het verzekerde bedrag?

Ongelezen bericht door nacht248 »

Voor 1 van mijn ouders is in de vijtiger jaren bij Victoria een polis afgesloten voor het bedrag van € 400, looptijd 30 jaar. Nadat altijd de premies zijn betaald is rond 1987 de premiebetaling stopgezet. Deze polis kwam pas weer op tafel. Ik heb gebeld met de huidige verzekeringsmaatschappij die me liet weten dat de waarde vandaag de dag nog steeds gelijk is aan het verzekerde bedrag, omgerekend dus € 182,00.
Nou weet ik dat andere maatschappijen bijvoorbeeld winstdelingen e.d. toevoegen aan de poliswaarde maar deze maatschappij doet dat dus niet.
In de polisvoorwaarden is overigens ook niets terug te vinden over bonussen of winstbijschrijving o.i.d.,
Wel trekken ze al jaren de rentebaten, wel over een klein bedrag maar toch.
Weet iemand of er 'renteregels' zijn voor dergelijke polissen of heeft de verzekeringsmaatschappij gelijk.?

kweenie

Re: Oude begrafenispolis, huidige waarde =het verzekerde bedrag?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er niets over indexatie of winstdeling in staat, dan is die er ook niet. Maar dat zal dan indirect ook verwerkt zijn in een iets lagere premie dan bij polissen die wel indexatie hebben of winstdeling. Tegenwoordig kun je volgens mij zelf bewust kiezen voor wel of geen indexatie. De maatschappij heeft voor jou al jaren rentebaten, maar voor andere mensen, die eerder overleden zijn, hadden ze al moeten uitkeren. Die uitkeringen en kansen zitten allemaal in de premie verwerkt.

tennis

Re: Oude begrafenispolis, huidige waarde =het verzekerde bedrag?

Ongelezen bericht door tennis »

Bij de oude begrafenisverzekering zit er geen winstdeling op.
Het zij kunnen zijn, zoals Kweenie al opgemerkt heeft, dat dit in een lagere premie is verwerkt.

Ook wij hebben zo een oud ding, maar ook geen winstdeling.

Trouwens moet dit nog Guldens geweest zijn:

Voor 1 van mijn ouders is in de vijtiger jaren bij Victoria een polis afgesloten voor het bedrag van € 400, looptijd 30 jaar

Gesloten