Beste leden,
Mijn vraag gaat over bewindvoering. Is het toegestaan om met het geld die je van het leefgeld dat je van je bewindvoerder krijgt overhoudt te sparen voor overige kosten? Neem bijvoorbeeld dingen zoals frituurolie of schoonmaakspullen of wasmiddel, dat zijn dingen die je niet elke week koopt. Maar wat als je er 1 of 2 euro per week voor opzij wil leggen?
Of voor dingen die je pas over een paar maanden pas weer nodig hebt, als je bijvoorbeeld flesvoeding voor je kind per 10 pakken ofzo bestelt uit duitsland, dan wil je dus daarvoor wat euros weg leggen totdat je het moet bestellen, mag dit?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overige sparen onder bewind?
-
Re: Overige sparen onder bewind?
Dat mag zeker , bedenk ook dat er iedere maand reservegeld opzij wordt gelegd , indien nodig kan de bewindvoerder wat extra.s overmaken van dat reservegeld, voor bv kleding , reisgeld ed babyvoeding in uw geval.
Als u nog iedere week paar euro kunt sparen vind ik dat knap!
Als u nog iedere week paar euro kunt sparen vind ik dat knap!
Bedankt voor de reactie! Ik hoopte al zoiets, ik heb alhoewel veel verhalen gelezen waarin wordt gezegd dat de bewindvoerder het geld bij mensen gewoon wegpakt wat ze overhouden, nogal absurd dus
Ik hoop dat mijn bewindvoerder toch wat menselijker zal zijn
Ik hoop dat mijn bewindvoerder toch wat menselijker zal zijn
-
Er is veel leed onder de bewindgestelden , bewindvoerders zijn niet bepaald allemaal bonafide helaas en er verdwijnt geld , ook dat is waar. Ik hoop voor u dat u een goeie heeft en dat het zo blijft!
Als professioneel bewindvoerder kan ik u zeggen dat dit uiteraard is toegestaan. Ik kan me zelf niets voorstellen bij geld wegpakken bij cliënten en vraag me vaak af hoe de communicatie verloopt