LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal vergoedt verloren bestelling niet
-
Paypal vergoedt verloren bestelling niet
Ik heb in Mei een bestelling geplaatst op Ebay en die betaalt met Paypal.
De bestelling is nooit gearriveerd. Ebay verwijst naar Paypal, die een koper bescherming biedt. Volgens de Track en Trace is de zending begin Juni afgeleverd op mijn adres, maar de laatste regel van het verzendlog vermeldt alleen "NL AMSA". (Het postsorteercentrum voor buitenlandse post op Schiphol.)
Ik heb geen mail ontvangen van een Nederlandse vervoerder dat het pakket in behandeling was, noch een "niet thuis" briefje in de bus gehad.
Ik heb een klacht ingediend bij Paypal en gevraagd om mijn geld terug te storten. Paypal heeft de klacht in mijn nadeel beslist. Zij willen niet vertellen hoe zij tot hun beslissing zijn gekomen en biedt geen verdere mogelijkheden. Afleidend uit een telefoongesprek met een medewerker, baseren zij hun beslissing op dezelfde Track en Trace gegevens die ik heb.
Paypal zegt dat ik zelf maar contact moet opnemen met de verkoper. (De verkoper reageert niet op mijn email en is inmiddels geen lid meer van Ebay.)
Hebben meer mensen dit probleem? Wat raden jullie aan?
De bestelling is nooit gearriveerd. Ebay verwijst naar Paypal, die een koper bescherming biedt. Volgens de Track en Trace is de zending begin Juni afgeleverd op mijn adres, maar de laatste regel van het verzendlog vermeldt alleen "NL AMSA". (Het postsorteercentrum voor buitenlandse post op Schiphol.)
Ik heb geen mail ontvangen van een Nederlandse vervoerder dat het pakket in behandeling was, noch een "niet thuis" briefje in de bus gehad.
Ik heb een klacht ingediend bij Paypal en gevraagd om mijn geld terug te storten. Paypal heeft de klacht in mijn nadeel beslist. Zij willen niet vertellen hoe zij tot hun beslissing zijn gekomen en biedt geen verdere mogelijkheden. Afleidend uit een telefoongesprek met een medewerker, baseren zij hun beslissing op dezelfde Track en Trace gegevens die ik heb.
Paypal zegt dat ik zelf maar contact moet opnemen met de verkoper. (De verkoper reageert niet op mijn email en is inmiddels geen lid meer van Ebay.)
Hebben meer mensen dit probleem? Wat raden jullie aan?
Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet
Ik raad hetzelfde aan als paypal:
En in uw geval zou ik dan via ebay spelen, de koop is via hun platform gesloten.JandeWit01 schreef: ↑04 jul 2019 00:30Paypal zegt dat ik zelf maar contact moet opnemen met de verkoper. (De verkoper reageert niet op mijn email en is inmiddels geen lid meer van Ebay.)
Om wat voor zending gaat het eigenlijk? Als het een brievenbuspakketje is, kan het zijn dat de track en trace aangeeft dat het bezorgd is, maar als het met briefpost mee is gegaan, is daar geen daadwerkelijk afleverbewijs van.
Eventueel eens vragen bij een postagentschap in de buurt, internationale zendingen worden nog wel eens rechtstreeks op een afhaalpunt gedeponeerd(als ze die zo lang bewaren tenminste). Eventueel de buren vragen of die toevallig een pakket ontvangen hebben.
-
Als je iets stuurde zonder handtekening voor ontvangst uit China en het op Schiphol vast liep is er niet bij jou thuis geleverd.
Dat de firma niet meer via hun mag werken is een slecht teken, maar Paypal heeft wel een garantie gegeven en dat ze op deze leverancier verlies maken is hun probleem.
Ik hoorde dit wel vaker en daarom gebruiken vele Paypal niet meer.
Het kost ondernemers geld, en wel vangen, niet uitbetalen, dan koop ik nooit meer iets met Pay... pal.
Dat de firma niet meer via hun mag werken is een slecht teken, maar Paypal heeft wel een garantie gegeven en dat ze op deze leverancier verlies maken is hun probleem.
Ik hoorde dit wel vaker en daarom gebruiken vele Paypal niet meer.
Het kost ondernemers geld, en wel vangen, niet uitbetalen, dan koop ik nooit meer iets met Pay... pal.
Kan je de betaling die je aan paypal hebt gedaan eventueel terugdraaien?
Wat lost dit op? Behalve dat het account van ts geblokkeerd gaat worden en ook nog eens een incassotraject in zal moeten gaan. Het ontslaat ts namelijk niet van zijn betalingsverplichting richting paypal.
-
Dit is dus die befaamde PayPal Kopersbescherming.
-
Als ze geen bewijs van leveren aan huis kunnen tonen is er ook geen betaal verplichting.
Ik zou geld terug halen en dat je nooit meer iets kunt kopen via Paypal, vind ik prima.
Ik zou geld terug halen en dat je nooit meer iets kunt kopen via Paypal, vind ik prima.
-
Ik koop nu al niets wegens deze Topic,
Als we dat massaal gaan doen kan Paypal sluiten.
Ze verdienen aan provisie op kopersbescherming en als ze geen bescherming boden koop ik niets meer.
Ik zie het als verzekering, ietsje duurder en zekerheid... dus betalen we gemiddelde + winstmarge Paypal.
Als we dat massaal gaan doen kan Paypal sluiten.
Ze verdienen aan provisie op kopersbescherming en als ze geen bescherming boden koop ik niets meer.
Ik zie het als verzekering, ietsje duurder en zekerheid... dus betalen we gemiddelde + winstmarge Paypal.
-
https://www.encyclo.nl/begrip/GEBAZEL
Zoek het eens op en denk er een week of wat over na, komkommer.
Zoek het eens op en denk er een week of wat over na, komkommer.
berndv
vindt dit leuk