Het was niet de bedoeling dit helemaal uit te gaan diepen, maar ter illustratie om aan te geven dat goedwillende wakkere en oplettende mensen meer moeten gaan betalen voor het product omdat er mensen zijn die vergeten te betalen.alfatrion schreef:Gebruikelijk is dat je eerste een factuur, dan een herinnering en dan nog eens een aanmaning krijgt en daarna pas met incassokosten wordt geconfronteerd.Emmy75 schreef:Als ik een rekening vergeet te betalen en ik krijg incassokosten kan ik die ook niet verhalen op alle klanten van het bedrijf want zij moeten er maar aan meebetalen dat ik dat vergeet.
Als je na het niet betalen van de factuur direct geconfronteerd wordt .....
Mag u ik eraan herinneren dat u eerder in het topic stelde dat de pomphouder eerst maar moet aanmanen alvorens de incassokosten in rekening gebracht moeten worden. Later geeft u vervolgens wel aan in deze situatie de incassokosten wel te betalen.alfatrion schreef:Dat eerste kan vanaf 2008 en dat laatste kan niet.Emmy75 schreef:Waarin ik wel kan lezen dat de gegevens verstrekt mogen worden aan o.a. gerechtsdeurwaarders voor wegrijders zonder te betalen, maar niet zo gauw kan vinden dat het aan de pomphouder verstrekt mag worden.
Verder heeft de consument niet aan zijn verplichtingen voldaan om ten tijde en ter plaatse van de aflevering de koopprijs te voldoen, zoals ik al eerder schreef. Ik meen mij toch te herinneren dat dit in BW 7 te vinden is.