Postnl brievenbuspakketje kwijt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga uit van het volgende:
- de slippers zijn gekocht in de afgelopen maanden;
- het gebrek is ontdekt binnen zes maanden;
- er zijn foto's van het gebrek; en
- PostNL is het product kwijt geraakt tijdens het retour zenden.
MissBrew schreef:
22 aug 2022 13:47
Wat zijn nu mijn rechten?
De verkoper moet je een nieuw product toe sturen. Doe daar een beroep op.

Het is een hardnekkige mythe dat de verzender aansprakelijk is, maar dat is niet (altijd) zo. In deze casus is de verkoper draagt de verkoper het risico. Als de verkoper een conform product had opgestuurd, dan had TS het product nooit retourgestuurd en was PostNL product dus ook niet kwijt geraakt.

Het is de verkoper die een non-conform heeft geleverd en hij moet er voor zorgen dat het product wordt vervangen: d.w.z. bij TS komen omruilen. TS handelt als vertegenwoordiger van de verkoper door het product op verzoek van de verkoper retour te sturen.

Zie art. 7:10 lid 3 BW voor vervanging en ontbinding, en voor herstel de analogie hiervan. Zie ook art. 7:21 en 7:24 BW.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

MissBrew schreef:
23 aug 2022 17:49
Dirkie schreef:
23 aug 2022 08:31
MissBrew schreef:
22 aug 2022 15:23
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Het voelt zo ontzettend onrechtvaardig.
Het waren dure slippers van € 60,00. Ik heb foto's gestuurd en de winkel Treffers zei dat het een bekend probleem was van de Reef slippers.

Na het kwijt raken van het pakketje zei Treffers dat postnl ze moest vergoeden.
Dat was ook zo geweest als U het verstuurd had als een pakket met een verzekerde waarde. U heeft het verstuurd als een brievenbus pakket. Dat kunt u het slechts volgen en zien dat het nooit is aangekomen, meer niet. U bent de verzender dus U had ook de voorwaarden kunnen lezen en eventueel een andere verzend vorm kunnen kiezen.
Van een winkel verwacht ik toch dat ze allang weten dat postnl er niets mee gaat doen.
Waarom. U moest alleen zorgen dat de slippers terug kwamen in de winkel. Hoe is feitelijk uw probleem, niet het probleem van de winkel
Ik wist het helaas niet. Dus Treffers De Koog Texel sla ik in het vervolg over.
Echt flauw om de winkel de schuld te geven van uw probleem met PostNL.
Ik ga in het vervolg ook zeker op zoek naar een andere pakketdienst.
Tip. Zoek op dit forum even naar de problemen met pakket bezorging. Er is er niet een die feilloos werkt.
Ik neem het de winkel kwalijk dat ze slippers verkopen waarvan ze weten dat er paren tussen zitten die niet goed zijn. Dat heeft de winkel ook toegegeven en als zij dat al weten terwijl ze verkopen in toeristengebied..... tja
Dat is niet af te leiden uit de naam van dit topic noch uit de inhoud ervan.

MissBrew

Ongelezen bericht door MissBrew »

Dirkie schreef:
24 aug 2022 09:49
MissBrew schreef:
23 aug 2022 17:49
Dirkie schreef:
23 aug 2022 08:31
Dat was ook zo geweest als U het verstuurd had als een pakket met een verzekerde waarde. U heeft het verstuurd als een brievenbus pakket. Dat kunt u het slechts volgen en zien dat het nooit is aangekomen, meer niet. U bent de verzender dus U had ook de voorwaarden kunnen lezen en eventueel een andere verzend vorm kunnen kiezen.Waarom. U moest alleen zorgen dat de slippers terug kwamen in de winkel. Hoe is feitelijk uw probleem, niet het probleem van de winkelEcht flauw om de winkel de schuld te geven van uw probleem met PostNL. Tip. Zoek op dit forum even naar de problemen met pakket bezorging. Er is er niet een die feilloos werkt.
Ik neem het de winkel kwalijk dat ze slippers verkopen waarvan ze weten dat er paren tussen zitten die niet goed zijn. Dat heeft de winkel ook toegegeven en als zij dat al weten terwijl ze verkopen in toeristengebied..... tja
Dat is niet af te leiden uit de naam van dit topic noch uit de inhoud ervan.
Dan heeft u niet al mijn reacties gelezen of het is u ontgaan.

MissBrew

Ongelezen bericht door MissBrew »

alfatrion schreef:
24 aug 2022 04:39
Ik ga uit van het volgende:
- de slippers zijn gekocht in de afgelopen maanden;
- het gebrek is ontdekt binnen zes maanden;
- er zijn foto's van het gebrek; en
- PostNL is het product kwijt geraakt tijdens het retour zenden.
MissBrew schreef:
22 aug 2022 13:47
Wat zijn nu mijn rechten?
De verkoper moet je een nieuw product toe sturen. Doe daar een beroep op.

Het is een hardnekkige mythe dat de verzender aansprakelijk is, maar dat is niet (altijd) zo. In deze casus is de verkoper draagt de verkoper het risico. Als de verkoper een conform product had opgestuurd, dan had TS het product nooit retourgestuurd en was PostNL product dus ook niet kwijt geraakt.

Het is de verkoper die een non-conform heeft geleverd en hij moet er voor zorgen dat het product wordt vervangen: d.w.z. bij TS komen omruilen. TS handelt als vertegenwoordiger van de verkoper door het product op verzoek van de verkoper retour te sturen.

Zie art. 7:10 lid 3 BW voor vervanging en ontbinding, en voor herstel de analogie hiervan. Zie ook art. 7:21 en 7:24 BW.
Hartelijk dank voor u reactie!

Ik ga het aankaarten bij Treffers.

Gesloten