LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsfout webwinkel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dollebrekel

Prijsfout webwinkel

Ongelezen bericht door dollebrekel »

Ik wil een nieuwe tv kopen. En ik kwam op de website waar ik het tv wilde kopen. En ik zocht op de productie code en kwam bij de TV terecht die ik wilde hebben. Echter alles klopte behalve de titel van de televisie. De titel van de televisie was van een 22 inch beeldscherm. Maar de productie nummer en de omschrijven was van een 65 inch televisie. Normaal kost de 65 inch ongeveer 3.800 euro. En hij staat erop voor 220 euro. Dus ik heb te TV besteld. Heb ook al betaald (220 euro) En op de bon staat ook de productie code van de 65 inch. Vandaag kwam de bezorg dienst aan de deur en die heeft de 22 inch tv geleverd. Ik heb het niet geaccepteerd. Maar heb ik recht op de 65 inch televisie of niet?
Ik snap wel dat het een groot prijs verschil is. Maar op ik heb betaald en op de bon staat ook de procutie code van de 65 inch.

encore

Re: Prijsfout webwinkel

Ongelezen bericht door encore »

Het gaat duidelijk om een fout, dus je hebt zeker recht op die 22inch. Maar die heb je teruggestuurd en dus heb je nu vooral recht op je geld terug. Niet meer, niet minder.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Word wakker in de eerlijke wereld, kom op €3800 of €220 :lol: en dan ook nog een topic plaatsen ?
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 25 jul 2014 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als de fout zo overduidelijk is , dat je behoorde te weten dat artikel fout geprijsd is, dan hoeft de winkel niet te leveren.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Dat is dus overduidelijk een fout op de site van de webwinkel. En fouten maken is menselijk. U denk daarvan handig gebruik c.q. misbruik te maken maar dat lukt dus niet. Stel het verschil zou in uw nadeel zijn. Hoe zou u dan handelen? Vermoedelijk uw geld terugvragen?!

dollebrekel

Ongelezen bericht door dollebrekel »

Ik snap de reactie. Ik had toch een beetje hoop dat hun de fout zal maken om toch de 65inch te versturen.
En ik was gewoon benieuwt wat hier in Nederland de regelgeving er over is.
Op e-bay was er namelijk ook een fout gemaakt en dat ging om 1 mil verschil. Iemand wou een boot verkopen. En hij was 1 nulletje vergeten. Maar de kopen stond toch in zijn recht. En de verkopen kon fluiten naar zijn geld. Dus vandaag mijn nieuwsgierigheid.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Was dat in Amerika? In Nederland hebben we het Otto-arrest. TV verkocht voor 100 euro, terwijl vergelijkbare televisies in de markt 700 tot 1300 euro koste. Otto heeft gewonnen en hoefde niet te leveren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Geen idee waar U vandaan komt, maar lees dit maar:
http://financieel.infonu.nl/geld/60002- ... -zijn.html

Wees blij dat u hem terug kan sturen en geld terug krijgt.

Gesloten