-> Toch wel heel vreemd dat mijn rekening naar iemand anders gaat...
-> Toch wel heel vreemd dat iemand anders precies kan zie wat en waar ik iets koop.
->Toch wel vreemd dat ik van iemand anders afhankelijk ben of ik een aan mij gerichte rekening uiteindelijk ontvang....
Zoals ik de hele privacy verklaring lees staat erin dat zodra van een mailadres bekend is dat het bij een bepaald adres hoort dit gebruikt kan worden voor ....,lees maar. Heel veel in ieder geval.
Of dit allemaal correct is, ik weet het niet.
Maar het staat er in ieder geval wel.
Dit geeft natuurlijk een enorme toestand als iemand gaat verhuizen en zijn PostNL account niet beëindigd heeft op zijn vorige adres. De nieuwe bewoner heeft geen account op zijn nieuwe adres. PostNL stuurt vele zaken voor zijn adres naar de mail van de vorige bewoner. Aan mailadressen is vaak niet de naam te herleiden, wat trouwens ook niks uitmaakt voor een computerprogramma.
Precies, onze zoon woont nu nog thuis. Over een jaartje of zo niet meer. Nu gaan wij super met elkaar om, maar dat kan in andere families heel anders zijn.
Dan zie dus nooit mijn Post.NL rekening, en gaan mijn betaalde aankopen retour afzender buiten de EU.
En nu het vervolg, ondertussen heeft zoon de rekening naar mij doorgemaild.
Ik kon hem openen en gewoon via Ideal vanuit eigen mailadres aan Post.NL betalen.
Even later ontving mijn zoon de betaalbevestiging in zijn mail !!
Dat betekent dus dat uw zoon zijn emailadres aan het adres heeft gekoppeld met zijn PostNL account en de verkoper vergeten is uw emailadres in te vullen en dit blanco heeft gelaten. Dan gaat PostNL naar het bekende adres in hun systeem mailen.
PostNL doet de douane aangifte, stuurt dus ook de berichten zelf door. Ik denk dat PostNL niet op zoek gaat naar het mailadres opgegeven door de verzender als er al een mailadres op dat huisadres bekend is. Het computersysteem ziet een koppeling van woonadres met een mailadres. Dus dan is het klaar.
En nu het vervolg, ondertussen heeft zoon de rekening naar mij doorgemaild.
Ik kon hem openen en gewoon via Ideal vanuit eigen mailadres aan Post.NL betalen.
Even later ontving mijn zoon de betaalbevestiging in zijn mail !!
Dan is de werkwijze in ieder geval consistent
Zou het wel PostNL zijn die hier iets fout doet? Zou dit niet bij de verkoper fout gaan?
Zou het wel PostNL zijn die hier iets fout doet? Zou dit niet bij de verkoper fout gaan?
Waarschijnlijk doet de verkoper het fout. Ik krijg normaal de e-mails van postnl op mijn e-mail adres dat ik opgeef bij de verkoper (En die is bij iedere verkoper anders)
Als de verkoper dat e-mail adres niet doorgeeft dan pas kiest postnl voor het e-mail adres in het account op het bijbehorende adres.
De verkoper heeft op de nota mijn mailadres vermeld. Via de T&T is dit in te zien.
Dezelfde nota wordt door Post.nl gebruikt voor het opmaken van de Inklaringsrekening. Ze kunnen aan de hand van die rekening ook zien dat er 3 producten inzitten, welke Post.nl dan ook per stuk specificeerd.
Ondertussen bijgepraat met medewerker van Post.NL, die snapt er niets van, in de systemen staat bij dat pakket mijn mailadres.
Post.nl Advies:
Mijn zoon moet zijn post.nl account maar opheffen, dan krijgt hij ook geen berichten meer..............
Krijgt mijn partner het dan ?
Waar staat dat je maar één account per huisadres mag hebben ?
Wel staat er het volgende:
Een PostNL-account is een combinatie van een e-mailadres en wachtwoord waarmee je veilig gebruik kunt maken van onze diensten.
Maar als je Post.NL inklarings-rekening dan naar een compleet ander mailadres (=account) gaat lijkt me dit verre van veilig.
Mijn zoon had ook gewoon mijn bestelling hierdoor kunnen annuleren, zonder dat ik het ooit wist......
Kortom, als onze vriend Ridder/dagkoers ooit die kamer verhuurd aan een jeugdige schone uit een ver aziatisch land, kan het zomaar zijn dat er allerlei bestellingen op zijn adres binnen komen waarvan hij de nota krijgt, maar ondertussen van niks weet?
Ik zal dan nog maar even wachten met de overtollige slaapkamer online te zetten.
PostNL advies is ook om maar een account per adres te hebben.
Kan het nog niet vinden.
Maar er is ook goed nieuws, bij het pakket waarbij Post.nl aangaf dat ik nog steeds moet betalen, is ineens toch aangekomen. En zowaar op mijn mailadres bevestigd.
Nu het andere pakketje nog, zoon houd zijn mail in de gaten......