LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen door VKB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
z.assistente

Problemen door VKB

Ongelezen bericht door z.assistente »

Wie ondervind problemen met de schuldhulpverlening/butgetbeheer zogenaamd VKB?
Er schijnt dat hun vele fouten maken bij de betalingen die moeten worden verricht,,Jij zit met de onkosten hiervan,
Zo werd mijn telefoon niet betaald en werd afgesloten van tel,
Ziggo waar ik alleen geabonneerd ben voor tv aansluiting ,had mijn contactpersoon even 47,15 aan overgemaakt ,terwijl dit slechts 17,20 is, Toch krijg ik aanmaning van ziggo dat er 2 maanden niets is betaald,staat immers wel op de afschrift van de VKB,,,Van Ziggo zelf GEEN antwoordt op mijn mail noch brieven, ,toen ik ging klagen bij de vkb,kreeg ik als antwoordt,,,dan moet u het zelf maar weer overnemen,,,pft,,dat is/noemt men, hulpverlening,,??

Tijd voor de VKB om eens goed onder de loep te worden genomen,maar schijnt dat hier geen controle op is,,ze kunnen doen en laten wat ze willen,

MAXIEM

Re: Problemen door VKB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

z.assistente

Vraag:

Werkt deze "schuldhulpverlener" samen met de Gemeente?

Maxiem.

z.assistente

Ja Maxiem,
De VKB te Appingedam is een erkende schuldhulpverlenig.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

z.assistente

Een "erkende" hulpverlener (wat dat ook moge inhouden) is niet hetzelfde als dat deze hulpverlener een kontrakt heeft met gemeente en dat was mijn eigenlijke vraag.

Maxiem.

z.assistente

Wat denk jezelf, lees je eerst goed in,,bij VKB te Appingedam
als je niet weet wat het in houd,,reageer dan niet,
ik vraag of er iemand bekend is met deze problemen,
ws weet jij niet waar ik het over heb,
ik heb geen achterstand met m,n verstand.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Alsof de mensen hier de gang van zaken in appingedam zo uit hun mouw kunnen schudden...

Niemand waarschijnlijk, dus hoeft er ook verder niemand te reageren....
z.assistente schreef:Wat denk jezelf, lees je eerst goed in,,bij VKB te Appingedam
als je niet weet wat het in houd,,reageer dan niet,
ik vraag of er iemand bekend is met deze problemen,
ws weet jij niet waar ik het over heb,
ik heb geen achterstand met m,n verstand.
,

U heeft een duidelijke achterstand in omgangsvormen

rambelje

Ongelezen bericht door rambelje »

Je bent niet de enige die problemen heeft met het VKB.
Mijn zusje is daar weggegaan omdat zij rekeningen betaalde die van iemand anders waren, terwijl haar eigen rekeningen niet werden betaalt.

Als je wat wilt moet je gaan klagen bij de gemeente, daar krijgt het VKB geld van.

z.assistente

Dank je voor je reactie Rambeltje,
jij weet waar ik het over heb, hoor velen klagen,
maar heb het intussen bij de gemeente SP hulpdiensten gemeld,
Groetjes Assistente

delfzijlster

Ongelezen bericht door delfzijlster »

zeer herkenbaar, letterlijk en zonder overdrijven duizenden euro's aan deurwaarders en cjib ivm met ziektekosten verzekering die maar niet word betaald, een probleem van intussen enkele jaren !

mutsje26

Ongelezen bericht door mutsje26 »

Ook wij hebben problemen met de VKB .Na het openen van een nieuwe rekening heb ik ruim 7 weken moeten wachten tot ons leefgeld van 60 euro erop stond heb wel bijna elke dag een mail verzonden of het zo moeilijk was om het leefgeld op deze rekening te zetten ben diabeet dus kan niet zonder eten ( wie wel) Op een gegeven moment is mijn man er hen gegaan en heeft een copy van de pas laten maken en eindelijk hadden we leefgeld. Dat was eindelijk geregeld iedere maand ging ons geld erheen maar de rekeningen die we hun toe zonden werden niet betaald alleen huur,gas,licht en water dus kregen we incasso op incasso zelfs de deurwaarder en elke incasso was weer 20 of 40 euro meer .We hebben diverse mail geschreven en ook heel vaak telefonisch contact gehad en telkens weer zeiden ze het komt goed maar helaas het kwam niet goed ook al omdat onze contact persoon niet vaak te bereiken was en je na 3 tot 5 werkdagen pas antwoord op je vragen kreeg.We hebben geprobeerd in sept 2013 alles weer terug te krijgen nu is het eind okt en we hebben nog niets dus we vechten nog voor ons geld en weten niet meer wat we hieraan kunnen doen.Wie wil en kan ons hierin helpen.

frank en saar

Ongelezen bericht door frank en saar »

Hallo wij ondervinden ook problemen met het vkb.
ZO mogen we maar 1 keer per week bellen.
Ook hebben ze het weekgeld voor ons twee van 40 euro naar naar 20 euro gezet.
Laatst moest ik medicijnen hebben maar die moesten betaald worden ik kreeg ze niet mee , bij het vkb zeiden ze die moet je maar betalen van je weekgeld.
Ook zeiden ze bij het vkb dat als ze ons problemen kende ze ons niet zouden hebben aangenomen.
Ik denk dan als ik geen problemen had ging ik er ook niet heen.
wij hebben ook geen telefoon meer en ook geen mobiel, als er iets is kun je niemand bereiken.
wij hebben nu een brief gestuurd naar de klachtencommissie en hopen maar dat daar iets uit komt.
je wordt er echt als een beest behandeld niet als mens.
wij weten ook niet hoe het nu verder moet de schulden lopen alleen maar op.

vriendelijke groeten

Fran en Saar

jjtwee

Ongelezen bericht door jjtwee »

er zijn mensen in die niks hebben toen ze in de vkb kwam tot ze onder de vkb staan hebben ze dan 2 honden en plus/min 100 vogels en brommer en auto en twee katten en blownen 2pers en 4 kinderen dan van de week geld raar raar hoe kan dat
en ze krijgen als van de gemeente eemsmond wat normaal mens niet krijgt

jjtwee

Ongelezen bericht door jjtwee »

frank en saar schreef:Hallo wij ondervinden ook problemen met het vkb.
ZO mogen we maar 1 keer per week bellen.
Ook hebben ze het weekgeld voor ons twee van 40 euro naar naar 20 euro gezet.
Laatst moest ik medicijnen hebben maar die moesten betaald worden ik kreeg ze niet mee , bij het vkb zeiden ze die moet je maar betalen van je weekgeld.
Ook zeiden ze bij het vkb dat als ze ons problemen kende ze ons niet zouden hebben aangenomen.
Ik denk dan als ik geen problemen had ging ik er ook niet heen.
wij hebben ook geen telefoon meer en ook geen mobiel, als er iets is kun je niemand bereiken.
wij hebben nu een brief gestuurd naar de klachtencommissie en hopen maar dat daar iets uit komt.
je wordt er echt als een beest behandeld niet als mens.
wij weten ook niet hoe het nu verder moet de schulden lopen alleen maar op.

vriendelijke groeten

Fran en Saar
moet je ook die van mijn kijken gr jjtwee

olijfje1973

Ongelezen bericht door olijfje1973 »

we hebben eigenlijk zelfde probleem nou wil ik niet zegen dat vkb Appingedam alleen verantwoordelijk
4 jaar geleden kwamen we door het verkoop van ons woning niet uit de problemen we vulde de ene gat met het andere .we hebben ons toen aan gemeld bij de vkb via de gemeente dit ging moeizaam maar oke schuld dus door bijten eindelijk kwamen we in schuld sanering ook niet alles maar goed.eerst liepen we tegen de lamp wand vkb had niet de telefoon rekening betaald van ziggo en geen verzekeringen dus met gevolg afgesloten en uit de verzekering gezet gelukkig hebben we alles na dien weer terug kunnen draaien
en liep het traject bij vkb en bij bewind goed
na 3 jaar wsnp hebben gezeten kregen we schone lei voor de meenste een feest maar alles dan waar we zijn uit de wsnp met 9000 euro schuld nog geen dag na uitspraak wand er was nooit lbio betaald en nooit op gewezen dat er een nihil stelling aan moest gevraagd worden en betaling is stop gezet door bewind en is dat nog niet alles.nu blijkt ook nog dat ik een boete en terug betaling moet doen aan uvw omdat we te veel hebben gekregen ,en ja denk je na lange 3 jaar schulden vrij te zijn maar begint gelijk met veel schuld

Gesloten