LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen netbeheerder en gerechtsdeurwaarder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MarsAlphen

Problemen netbeheerder en gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door MarsAlphen »

Hoi iedereen,

Ik hoop dat een van jullie mij advies kan verschaffen in een voor mij complexe situatie.
Het is een heel verhaal en ik tracht alles zo goed mogelijk uit te leggen.
--
Een jaartje geleden heb ik een huis gekocht in Alphen a/d Rijn die voorheen werd verhuurd door de woningbouwvereniging.
Vrij kort nadat ik bij de notaris getekend had (Juli 2010) heb ik mijn Nuon abonnement van mijn oude adres opgezegd en mijn nieuwe adres aangemeld.
Dit is allemaal goed gegaan en ik betaal alweer bijna een jaar mijn elektriciteit/gas en water via automatische incasso. Ik woon in een straat met huisnummer 1.
Sinds een hele tijd krijg ik
van de netbeheerder brieven gericht aan huisnummer 1-m, waarin staat dat ik een netbeheerder moet kiezen omdat ik anders afgesloten zou worden. Deze brief heb ik een paar keer gehad.
Destijds heb ik 2 keer de netbeheerder gebeld en gevraagd wat 1m is, of voor wie. Want de brief is gericht aan 'alle bewoners van straatnaam 1m' en niet aan mijzelf (naam).
Bij de netbeheerder (Liander) konden ze geen antwoord geven de eerste keer, en ook tijdens de 2e keer bellen een paar weken later niet.
De 2e keer hebben ze me doorverbonden met de Nuon omdat ik vertelde dat ik daar mijn stroom en gas had.
Toen ik werd doorgeschakeld naar de Nuon heb ik bij hun gevraagd of alles in orde was met mijn gegevens en dat klopte volgens de Nuon.
Dus omdat mijn abonnement goed was en ik ook altijd automatisch en op tijd betaalde waren er geen problemen volgens de Nuon.

Op een gegeven moment kreeg ik aanmaningen maar ik vond het eigenlijk wel best nadat al ik 2x contact hab gehad met de netbeheerder zonder maar iets wijzer te zijn geworden.
Ik heb zoiezo al een antipathie tegen bureaucratie, als ik twee keer bel zonder resultaat vind ik het weer zonde van mijn tijd.
Alles goed en wel voor een paar weken, valt er afgelopen week een brief in de brievenbus van de gerechtsdeurwaarder dus ik schrok me rot.
Ik weer Nuon gebeld en alles is in orde en mijn meterkast staat geregistreerd als actief in hun systeem.

Nu gaf de Nuon mij een nummer van een meterkast die onder nummer 1-m valt en ik heb deze gevonden in de portiek.
(Ik woon in een flatje van 2x3 hoog).
Gisteren weer met Liander gebeld en die man vertelde mij dat 1m onder nummer 1 valt.
En dat ik dus verantwoordelijk ben voor de gemaakte kosten tot nu toe (250 eur+kosten afsluiten leiding).
Maar ik ben het er niet mee eens wegens de volgende punten:

Aan alle de bewoners van straatnaam 1m is niet direct aan mijn persoon gericht.
Als ik de betreffende meterkast uit zet dan heb ik overal stroom in mijn
huis en ook in de berging, als ik mijn eigen meters uit zeg dan heb ik nergens stroom.
Liander kan mij niet vertellen waar de leidingen naar toe lopen.

Wel weet ik dat er een grote kelderbox particulier door de woningbouw verhuurd wordt.
Maar de woningbouw vertelde mij dat deze persoon keurig altijd haar rekeningen betaalt.

De meterkasten zijn een paar maanden geleden allemaal vervangen en
het verbruik van deze meterkast staat op 0kwh

Misschien heb ik het een beetje rommelig getypt maar er schiet van alles door mijn hoofd.
Gisteren heb ik zeker 3,5 uur aan de telefoon gehangen met Nuon, Liander, De gerechtsdeurwaarder, woningbouw, vve.

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven in deze kwestie,
ik weet niet precies wat ik nu moet doen. betalen of niet. Ik ben bang dat ze mijn spullen komen halen als ik niet betaal.

Ik hoop dat mijn lange verhaal duidelijk is,

Alvast bedankt.

mzuri

Re: Problemen netbeheerder en gerechtsdeurwaarder

Ongelezen bericht door mzuri »

Je hebt niets van wat er telefonisch is besproken op papier staan?
Misschien kun je dat alsnog doen en naar alle partijen sturen, de deurwaarder als eerste. Wanneer is de zitting gepland indien je niet betaald?
Zoals je zelf hierboven hebt beschreven en dan met data en tijden erbij (die kun je wellicht opzoeken bij je telefoon specificaties?).
Zonder een gerechtelijk bevel kan niemand je spullen halen. En daarvoor is eerst nog een zitting nodig.
Misschien blijkt dat je officieel wel moet betalen voor betreffende meter, maar daarover kon niemand je duidelijkheid geven, dus een bezwaar tegen de gang van zaken ( en mogelijke kosten) is terecht.

MarsAlphen

Hoi mzuri,

Ik heb geen bewijs dat ik heb eerder contact heb opgenomen.
Alleen mijn collega´s kunnen dat bevestigen maar dat zal wel
niet relevant bewijsmateriaal zijn.

Ik ga een brief schrijven morgen voor de deurwaarder, en ook naar
de vve. Ik zit bij de vve en als het blijkt dat deze meterkast voor gezamelijk
gebruik is dan kan ik daar nooit voor opdraaien.
Ik vind het zoiezo raar dat de netbeheerder mij niet kan vertellen waarvoor
die meterkast is.

Ik betaal immers gewoon iedere maand mijn electriciteit en gas
zoals iedere burger doet.
Ik weet niet of ik nu het boetebedrag moet overmaken, als het onterecht is
dan kan ik er waarschijnlijk naar fluiten.

mzuri

Er wordt hier wel eens beweerd dat deurwaarders heel redelijke mensen zijn, misschien kun je een betalingsregeling treffen en evt onder protest betalen? Als je een duidelijk verhaal hebt, met indien aanwezig bewijzen daarvoor, kan je misschien wat bereiken.
Heb je nog voldoende tijd voor de zitting?

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hier in Den Bosch heb ik hetzelfde fenomeen.

Hier bestaan de nummers ****singel 26X en 36X.
Dit zijn electriciteitsmeters die het verbruik registreren voor de algemene ruimtes en staan dus volledig los van het verbruik van de appartmenten 26 en 36.

Het betreft koopflats reden waarom deze rekening door de VvE wordt betaald, waarvan ik de administratie doe. Het lijktdus logsich dat in jullie geval deze meters op naam komen van de Wbv.

MarsAlphen

Ja, ik denk dat het hier ook het geval is, maar in mijn geval stuurt de VVE mij
naar de woningbouw, en de woningbouw zegt dat de vrouw die de kelderbox huurt
keurig haar rekeningen betaalt. Dus ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

De meter waar het over gaat is niet voor gezamenlijk gebruik daar ben ik bijna zeker van. Toen ik de stop eruit haalde deden de lichten, intercoms en elektrische deuren het immers nog gewoon. Anders zou dat ook niet meer moeten werken na uitschakeling. Mijn inziens is degene die de grote kelderbox huurt er al 3 maanden niet meer geweest en zodoende staat betreffende meter nog op 0.
Maar ik kan niets bewijzen omdat ik niet in die kelderbox kan komen. En de netbeheerder weet het niet en zegt dat 1-m onder nummer 1 valt.

Leo The Emperor

Maar ik kan niets bewijzen omdat ik niet in die kelderbox kan komen. En de netbeheerder weet het niet en zegt dat 1-m onder nummer 1 valt.
Vraag ze dan maar eens om de Kwh-meter te vinden ... en te kalibreren

MarsAlphen

Die kwh meter hangt in de portiek bij de kelderboxen
bij de kwh meter van mij en de buren.

Leo The Emperor

Die kwh meter hangt in de portiek bij de kelderboxen
bij de kwh meter van mij en de buren.
Nu, dan laat je de netbeheerder toch die Kwh-meter zien en vraagt waarom ze vinden dat die bij nummer 1 hoort.
( je kan dit ook schriftelijk afhandelen als noodzakelijk)

MarsAlphen

Ja ik maar ik heb (wel telefonisch) al 2 keer eerder aangegeven dat ik
niet weet van wie die meter is. En vrijdag werd mij verteld dat het mijn meter is maar ze kunnen niet vertellen waar de stroom naartoe gaat. Het is al vrij laat
omdat alles bij de gerechtsdeurwaarder ligt. Zolang de netbeheerder met natte vinger blijft beweren dat die meterkast bij mij hoort kan de kantonrechter goedkeuring geven om de deurwaarder stappen te laten ondernemen.
De brief heb ik de 30e gehad, en ik moest binnen 6 dagen betalen, wat ik dus niet heb gedaan. Dus ik neem aan dat ze waarschijnlijk volgende week naar de kantonrechter gaan. Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad maar als het goed is kan ik dan ook mijn verhaal doen, maar als zelfs Liander blijft zeggen dat de meter bij mij hoort heb ik geen poot op te staan.

Leo The Emperor

Dus ik neem aan dat ze waarschijnlijk volgende week naar de kantonrechter gaan. Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad maar als het goed is kan ik dan ook mijn verhaal doen, maar als zelfs Liander blijft zeggen dat de meter bij mij hoort heb ik geen poot op te staan
Don't panic

Wat je ook kunt doen is een lokale electrien naar de meter laten kijken en hem vragen om een opstelling te maken waar de electriciteit naar toe gaat.
Kost wel geld, maar dan kun je de kantonrechter makkelijk overtuigen.
(vergeet niet om de kosten hiervoor als vordering op te nemen)

Het is echter beter om met liander tot overeenstemming te komen, maar ja als ze niet willen luisteren...
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 sep 2011 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

MarsAlphen

Dank je voor je input.
Ik ga alles op een rijtje zetten

mzuri

MarsAlphen schreef:De brief heb ik de 30e gehad, en ik moest binnen 6 dagen betalen, wat ik dus niet heb gedaan. Dus ik neem aan dat ze waarschijnlijk volgende week naar de kantonrechter gaan. Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad maar als het goed is kan ik dan ook mijn verhaal doen, maar als zelfs Liander blijft zeggen dat de meter bij mij hoort heb ik geen poot op te staan.
In die brief staat nog niet dat er een rechtszitting gepland is en wanneer?
Daarvan moet je wel op de hoogte gebracht worden.
Zeker kun jij je verhaal doen.
http://www.rechtspraak.nl/Pages/default.aspx

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte MarsAlphen,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u bericht ontvangt van de netbeheerder met het verzoek u aan te melden voor een meter op 1-m. Omdat het u niet bekend is of deze meter van u is, heeft u zich ook niet aangemeld, maar wel om opheldering gevraagd. Inmiddels heeft u ook bericht ontvangen van een gerechtsdeurwaarder.

De brief van de netbeheerder wordt waarschijnlijk op uw adres bezorgd vanwege het huisnummer dat nagenoeg (op de -M na) overeenkomt. Daarmee is nog niet gezegd dat u verantwoordelijk bent voor deze meter en dat er een contract op uw naam zou moeten komen. Kennelijk wordt door uw contact met de woningbouwvereniging en de VvE dit ook niet verder duidelijk.

Graag zou ik namens Nuon voor u bekijken hoe ik u kan helpen in deze kwestie. De betreffende meter moet namelijk bekend zijn in onze administratie, dus mogelijk kan ik u helpen bij het oplossen van dit probleem tussen u en Liander.
U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Webcare Liander

Ongelezen bericht door Webcare Liander »

Geachte MarsAlphen,

Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de betreffende Nuon medewerker (Barry). Zij zullen contact met Liander opnemen wanneer u een privebericht verstuurd. U kunt mij ook direct een mail versturen. Ik zal er dan voor zorgen dat de problematiek omtrent de administratie van de betreffende meter en/of aansluiting wordt verholpen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Liander Netbeheer

moleman

Ongelezen bericht door moleman »

Ik heb ook zo'n brief gehad, zo'n dreigbrief.Ik kan het niet anders noemen.
Komt van een "team controle en leegstand"En nu weer een kaart weer met zo'n bedreiging erop. Niet persoonlijk gericht. Maar gewoon "aan de bewoners"In eerste instantie dacht ik dat het gewoon reklame was, een agressieve reklame cq verkoopmethode.
Ik denk ik ga daar eens iets over opzoeken.
Hier zie je die kaart

Schijnt een netwerkbeheerder te zijn. Maar aangezien ik gas en electriciteit betrek bij Nuon snap ik niet wat ik met ze te maken heb.

Zo lopen ook achter want volgens hun moet ik met een energie leverancier een contract aangaan.Dat heb ik dus al.Er is bij hun nog geen leverancier bekend.Vreemd.Schijnbaar geen communicatie tussen die twee Nuon en Liander.

Misschien is die er wel meer verdwijnt deze in de bureaucratie. Man, man, man wat zooitje maken ze ervan.Ze willen allemaal een "piece of the cake" hebben.

Je bent een klant. Zonder klanten kunnen die bedrijven niet bestaan. En wat doen ze, je bedriegen. Ze vragen niets. Nee ze bedreigen je.
Laatst gewijzigd door moleman op 10 sep 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

mzuri

Nuon heeft toch als netwerkbeheerder Liander?

't Zit je niet mee hè?

moleman

mzuri schreef:Nuon heeft toch als netwerkbeheerder Liander?
Behoort Nuon dan de netwerkbeheerder dan niet in te lichten?

moleman

mzuri schreef:@Moleman,

Ik ga je vraag: ‘Behoort Nuon de netwerkbeheerder dan niet in te lichten'
Dat is aan jouw. Ik heb Nuon inmiddels een e-mail gestuurd en ik hoor het wel van hun, "hoe en wat"
Ik heb bij Eneco (in 12 jaar) nooit last gehad van dit soort "gezeur"

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Moleman

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat u een brief heeft ontvangen van de netbeheerder met het verzoek u aan te melden voor uw woonadres, terwijl u al een leveringscontract heeft met Nuon. Blijkbaar is hier sprake van een misverstand.

Graag zou ik namens Nuon voor u bekijken hoe ik u kan helpen in deze kwestie. U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Fokke
Nuon Webcare

Gesloten