LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar app 'Apptoinette' te kort door de bocht.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hakkelaar

Radar app 'Apptoinette' te kort door de bocht.

Ongelezen bericht door Hakkelaar »

In de uitzending van 4 november 2013 zat het volgende filmpje:

Een jongeman kwam met een kapotte tablet naar de winkelier, waarop laatste als volgt reageerde:
"Ik kan niks voor u doen want de garantietermijn van een jaar is verlopen, en hij is gebruikt".
Dit is inderdaad onjuist (er is na de garantietermijn altijd nog de regel van een 'deugdelijk product')

Hierop haalde de jongeman de App tevoorschijn welke het volgende zei:
"Op grond van een Europese Richtlijn dient u het product gratis te repareren of een gelijkwaardig vervangend product te leveren zonder dat de klant hier ernstig overlast van heeft."
Hier gooit de App er echter een standaard zinnetje uit, die geen rekening houdt met een belangrijk detail uit de situatie.

Het product in het voorbeeld was al 1,5 jaar oud. Aangenomen dat de economische levensduur 5 jaar is, dan kan het in een dergelijk geval redelijk zijn dat men +/- 20% van de reparatiekosten zelf betaalt.

Recht op een gratis reparatie geldt voornamelijk bij veel kortere termijnen, waarbij men het product niet of nauwelijks heeft kunnen gebruiken.

Het lijkt mij niet handig dat consumenten op deze manier valse hoop wordt gegeven.

Leo The Emperor

Re: Radar app 'Apptoinette' te kort door de bocht.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Inderdaad . Dit filmpje wekt verkeerde verwachtingen.

Daar komt nog bij dat bij een product wat meer dan een jaar oud is, de consument bij een mankement dient aan te tonen dat het een ondeugdelijk product is.

Soms is dat heel gemakkelijk, maar er zijn legio voorbeelden met name bij mobiele electronica waarbij het mankement mede te maken kan hebben met een verkeerd of ruw gebruik van het product.

Veel voorkomende mankementen zijn bijvoorbeeld een barst in het LCD scherm, slechte verbindingen, of water cq stootschade. Probeer als consument maar eens aan te tonen dat dit te wijten is aan een ondeugdelijk product en niet aan verkeerd gebruik van het apparaat

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Radar rommelt wel vaker met de waarheid.

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

ik vind die fimpjes allemaal erg slecht (gespeeld).
ik vraag me trouwens ook af waarom de app 'Apptoinette' moet heten en niet gewoon 'TrosRadar' of 'Radar'.
ik vind het raar dat de naam van de app, de naam van de presentator draagt. Ik vind dat een verkeerde ijdelheid.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Denk dat het geen ijdelheid is, maar inspelen op de bekendheid van + woordspel met de naam Antoinette.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Jolijn schreef:Denk dat het geen ijdelheid is, maar inspelen op de bekendheid van + woordspel met de naam Antoinette.
En door het gebruik van haar naam als merknaam kunnen de royalty's natuurlijk ook weer omhoog.

Gesloten