LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regelingen en financien dakloze

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
S.

Re: Regelingen en financien dakloze

Ongelezen bericht door S. »

Verdenkt de belastingdienst je van zwartwerken?
Dat is tenminste wat ik uit die link naar dat andere ( meer specifieke belastingforum) kan opmaken.
Maar als je nu weer een schuldsaneringstraject wil opstarten of hulp wil zoeken via de gemeentelijke kredietbank, dan beken je toch ook schuld en aanvaard je dat je hulp zoekt voor een probleem wat mogelijk een vergissing is van de belastingdienst?
Lijkt me geen verstandige strategie.

Ik las een reactie van SJZ waarin die stelt dat je pas hoeft te betalen wanneer je ongelijk aangetoond is.
Dit lijkt me verstandiger om te doen.
SJZ schreef:
De belastingdienst beweerd dat wij ruim 13.000 euro moeten terugbetalen, maar op bewijzen die ik toestuur word niet of afwijzend op gereageerd.
Je kunt bij de belastingdienst bezwaar maken tegen een aanslag. Als ze daar niet serieus op in willen gaan dan ga je in beroep bij de rechtbank. Voor het bestreden bedrag krijg je uitstel van betaling (dus als je de hele 13.000 euro bestrijdt dan krijg je daarvoor uitstel van betaling, als je zelf vindt dat je 3.000 euro zou moeten betalen krijg je voor de overige 10.000 euro uitstel van betaling).

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

Nee ik word niet verdacht van zwartwerken, al verwacht ik zoiets nog wel, ze zijn er gek zat voor -.-

Had ik alleen geweest, of alleen mijn vrouw en ik dan had ik dat best willen doen, maar onze dochter kan hier heel slecht tegen en ik ben liever de rare dingen voor.. Aangezien het algemeen advies ook was dat ik me alvast bij traverse en de gemeente moest melden is omdat ze dit soort dingen uitvoeren voordat er bewezen is dat ze fout zitten. Mochten ze beslag gaan leggen, worden wij uit het huis geknikkerd, en als dan later alsnog blijkt dat ze fout zitten is het kwaad al gedaan.. Ik kan dat niet gebruiken met mijn dochtertje. Komt bij, dat we als de dood zijn dat mijn dochter weggehaald word als wij dakloos raken. Ik weet niet of die angst reëel is of niet, maar dat is wel de hoofdreden dat ik dit allemaal voor wil zijn..

De eis word bij zo'n traject zoiezo nog tegen het licht gehouden, waarmee ik dus dan wel de hulp kan krijgen die ik hier bij nodig heb, zonder dat het me geld kost wat ik niet heb..

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

@Athoz,

Uit je verhaal begreep ik eerder dat je bezwaar bij de belastingdienst was afgewezen. Waarom ga je dan niet in beroep bij de Rechtbank?

Athoz

Omdat er niemand is die mij verteld hoe en wat. Het enige wat die (compleet waardeloze) belastingtelefoon mij verteld is dat ik in beroep kan gaan bij de rechtbank, hoe, dat staat op het dwangbevel. Enige wat op het dwangbevel staat is dat ik bij vragen de belastingtelefoon kan bellen.. Tsja, bureaucratie is natuurlijk niet compleet zonder van het kastje naar de muur gestuurd te worden..

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Lees eens http://www.advies-ango.nl/Belastingserv ... erzoek.pdf

Hoe je in beroep kan staat ook op de afwijzing van je bezwaarschrift.

Athoz

:O

Had ik die maar eerder gevonden, ga er direct mee bezig. Bedankt!

Ik laat vanmiddag wel gewoon doorgaan want voordat ik weer een nieuwe afspraak zou kunnen krijgen zijn we 3 maanden verder :/ Ben bloednerveus om eerlijk te zijn..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ben bloednerveus om eerlijk te zijn..
Volkomen begrijpelijk, en dat zullen ze aan de andere kant van de tafel ook wel begrijpen, mag ik aannemen.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Sterkte.

Athoz

Ja hoor, mijn vrouw had een gesprek met haar werkgever omdat ze nu aan de medicijnen zit om tot rust te komen in combinatie met rugproblemen.. De rugpijn komt voort uit de stress van heel deze schijtzooi.

Vandaag heeft ze gesprek gehad, haar contract word niet verlengd. Over anderhalve week zit ze zonder werk. Vlak voor het gesprek kwam ze bij de gemeente en overhandigde mij de brief waarin staat dat per 27 april ze uit dienst gaat bij haar werkgever.

Dus in plaats van een schuld probleem, hebben we nu structureel een schuldprobleem, daar er nu chronisch te weinig binnen gaat komen. Dit hebben we dus maar even aangegeven, dit werd een groot probleem. De kansen dat onze aanvraag nu nog goedgekeurd word zijn DRASTISCH gedaalt, maar de aanvraag word in ieder geval ingenomen.. Yay voor de kleine meevallers -.-

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Alles wat verkeerd kan gaan, schijnt bij jou nu daadwerkelijk verkeerd te gaan he? :(

Athoz

Echt te bizar voor woorden.. Ik snap nu waarom mensen dit verhaal niet zomaar zullen geloven, d'r gebeurd hier gewoon teveel in een te korte tijd :(

Ik word hier echt triest van.

Voor iedereen die het niet gelooft, ik scan alles in en post alles waar je aan twijfelt, het is menens..

jor

Ongelezen bericht door jor »

Athoz schreef:.

Voor iedereen die het niet gelooft, ik scan alles in en post alles waar je aan twijfelt, het is menens..
Absoluut nergens voor nodig, de meeste hier weten dat je verhaal niet verzonnen is.Laat je niet opfokken, het is zo al zwaar genoeg voor jullie.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Horror verhaal idd sowiso sterkte ermee

maar (wellicht lees ik eroverheen) lees nergens dat je alle kansen benut indien mogelijk om werk te vinden ? al is het heel ander werk dan wat u deed er is zat te krijgen ech wel maar misschien moet je omgeschoold worden ?? naar ik noem maar even wat vrachtwagenchauffeur die hebben ze hard nodig (zie ik altijd op onze wagens staan die aan de deur komen)

Maar misschien heb je er geen tijd voor gehad nog door alle gezeur van die instanties heb ik (gelukkig) geen ervaring mee.

Suc6 iig je vrouw kan overigens zo de schoonmaak in (niet delegerend bedoelt) die zijn ook hard nodig al is het tijdelijk tot alles weer op een railsje staat..

Athoz

Ik ben constant bezig met zoeken naar werk, en inderdaad ik ga waarschijnlijk terug de vrachtwagen op (ja ik ben chauffeur van beroep). Maar nationaal chauffeurs hebben ze hier in 'de buurt' amper nodig, en internationaal daar hoef ik op dit moment niet aan te denken, heb hier te veel aan de hand om dat allemaal bij m'n vrouw in d'r schoot te gooien.. Als ik in heel de situatie even rust kan krijgen duik ik recht de wagen op. Het is een rondje waar je in blijft hangen..

Omscholing.. Tsja de meeste potjes voor omscholing zijn bevroren op het moment, anders had ik graag m'n examen willen doen in logistiek management.

M'n vrouw kan zo weer de schoonmaak in, en nadat de eerste (paniek?) stress een beetje gezakt was gister heeft ze al weer wat adresjes waar ze misschien mensen nodig hebben.

Thundercracker

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Athoz dan moet je eens schrijven naar simon loos of St den brink daar worden er zat gezocht...En als je al chauffeur dus bent (hoe mooi kan het zijn) zou dat geen probleem moeten worden toch ?

http://www.simonloos.nl/
http://www.stvandenbrink.nl/

Hoop dat je er wat aan heb iig.

Suc6

Athoz

Ondertussen al wat brieven binnengehad van incassobureaus dat ze mijn bewijs van inschrijving ontvangen hebben, de schuldproblemen dus erkennen en heel het traject in de koelkast zetten totdat er uitslag is..

Bedankt voor de links, Simon Loos is een goeie optie want die hebben hier een dependance (typo)..

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Da's wel positief joh! :)

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

dat is in ieder geval goed nieuws in deze toch wel rottige situatie.

Athoz

Nog meer "goed" nieuws..

Omdat wij in 2006 en deels 2007 in het WSNP zaten, moest ik van de bewindvoerster aangifte doen van mijn inkomen gebaseerd op het VTLB (vrij te laten bedrag). Dit schijnt wettelijk opgenomen te zijn (?). We hebben contact gehad met WSNP en die gaan uitzoeken wat er fout is gegaan. Ook hebben wij een adres van ze gekregen van iemand die alles voor ons gaat uitzoeken mochten ze een antwoord krijgen waar ze het niet mee eens zijn. Normaal gesproken zou mij die rond de 320 euro gaan kosten, maar als blijkt dat de belastingdienst hier de fout in is gegaan hoef ik dit niet te betalen.

Het lijkt hier wel een callcenter, maar al met al komen ook andere partijen tot de ontdekking dat de belastingdienst fout op fout maakt, en steeds meer krijgen we hulp. Van de belastingdienst heb ik op mijn verzoek alle procedures te staken totdat wij of uitslag hebben van de gemeente of het WSNP, als antwoord gehad dat ze dat niet willen doen, behalve als de gemeente mij een 'spoed' behandeling willen geven en dat er dus niet 6 tot 8 weken overheen gaan, maar 2 weken.. Beetje flauw, maar goed, ook dat verzoek heb ik ingedient bij de gemeente.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hoi Athoz,

Fijn dat alles nu eens goed word uitgezocht voor jou en je gezinnetje.
En dat je nu ook een beetje rust krijgt en hebt. :wink:

Gesloten