| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rijbewijs kwijt door uitspraak rechter
-
timmdeurne
rijbewijs kwijt door uitspraak rechter
Ik heb in 2012 een verkeersovertreding begaan ik reed 30 km per uur te hard op de scooter
In januari dit jaar heeft de rechter beslist 2 maandwn mijn rijbewijs kwijt en 390 euro betalen
Die brief kreeg ik vorige week pas binnen mijn vraag is nu ben ik mijn rijbewijs al kwijt geweest of wanneer is dat ? En is het normaal dat het zo lang duurt voor ik die brief krijg?
Ik heb op 12 november mijn praktijkexamen auto en als ik mijn rijbewijs nog mot in leveren heb ik een probleem.
ik hoop dat iemand mij hier meer info over kan geven
In januari dit jaar heeft de rechter beslist 2 maandwn mijn rijbewijs kwijt en 390 euro betalen
Die brief kreeg ik vorige week pas binnen mijn vraag is nu ben ik mijn rijbewijs al kwijt geweest of wanneer is dat ? En is het normaal dat het zo lang duurt voor ik die brief krijg?
Ik heb op 12 november mijn praktijkexamen auto en als ik mijn rijbewijs nog mot in leveren heb ik een probleem.
Re: rijbewijs kwijt door uitspraak rechter
ingangsdatum staat in de uitspraak als het goed is. Wellicht is eea even blijven liggen door een administratieve achterstand.
Ik vind het overigens zeer terecht dat het is ingenomen. Die snelheid op een scooter is een zeer forse overschrijding, ik vind 2 maanden en de boete nogal meevallen. Praktijkexamen rijbewijs moet je wellicht verzetten, is denk ik geen probleem.
Ik vind het overigens zeer terecht dat het is ingenomen. Die snelheid op een scooter is een zeer forse overschrijding, ik vind 2 maanden en de boete nogal meevallen. Praktijkexamen rijbewijs moet je wellicht verzetten, is denk ik geen probleem.
Was je zelf niet bij de rechtzitting waar dit bepaald is dan?timmdeurne schreef:Ik heb in 2012 een verkeersovertreding begaan ik reed 30 km per uur te hard op de scooter
-
timmdeurne
In de brief staat geen ingangsdatum.
De rechtszitting was op 13 januari en de dagtekening van de brief ergens in februari.
Ik ben niet aanwezig geweest op de zitting omdat dat niet verplicht is
De rechtszitting was op 13 januari en de dagtekening van de brief ergens in februari.
Nee, maar zoals je merkt, is het om diverse redenen wel een goed idee. Al was het maar omdat rechters bij afwezigheid van de verdachte, meestal 1 op 1 de strafeis van het OM overnemen. Als je er zelf bent, kan je met een eigen verklaring daar soms nog wat aan doen. Rechters zijn geen robots namelijk. Ook krijg je dan de informatie over het vonnis die je nu een half jaar later nog es online gaat lopen zoeken.timmdeurne schreef:In de brief staat geen ingangsdatum.
Maar goed, dat is een royaal gepasseerd station. Ik zou maandag gewoon even bellen met ze, er staat vast een telefoonnummer op voor informatie. Het lijkt mij, maar dat is puur mijn mening, dat dat vonnis al lang en breed is ingegaan, en je dus 2 maanden zonder rijbewijs hebt rond gereden.
wordt dit soort zaken niet aangetekend verstuurd? een uitspraak van de rechtbank, gedateerd februari en dan een dik half jaar later pas ontvangen??
-
witte angora
Maar wanneer is dan die 390 euro geïncasseerd?
-
timmdeurne
Dat klopt die brief is aangetekend verstuurd ik was toen niet thuis en heb hem op het politie bureau getekent een week later.
die 390 euro heb ik nog niet hoeven betalen ik heb tenminste nog geen acceptgiro ontvangen.
Ik heb op 21 oktober mijn tussentijdse toets dus als ik hem zelf ga inleveren kan die ook niet door gaan..
En ik wilde de gok wagen met de hoop dat ik voor 12 november nog geen bericht heb gehad dat ik hem moet in leveren want normaal gesproken krijg j toch een brief dat ik het rijbewijs moet versturen dacht ik?
die 390 euro heb ik nog niet hoeven betalen ik heb tenminste nog geen acceptgiro ontvangen.
Ik heb op 21 oktober mijn tussentijdse toets dus als ik hem zelf ga inleveren kan die ook niet door gaan..
En ik wilde de gok wagen met de hoop dat ik voor 12 november nog geen bericht heb gehad dat ik hem moet in leveren want normaal gesproken krijg j toch een brief dat ik het rijbewijs moet versturen dacht ik?
Die moet hij nog betalen.
Ik vind wel dat ze er erg lang over hebben gedaan om het vonnis bij je te bezorgen. Ik bedoel 7 maanden voor een briefje te posten, dat is absurd lang. Ik zou de griffier vragen hoe dit komt. Hebben ze niet al eerder iets gestuurd, en is dat misschien kwijt geraakt.timmdeurne schreef:Ik heb in 2012 een verkeersovertreding begaan ik reed 30 km per uur te hard op de scooter
Ik zou ook even het CBR vragen hoe dit nu zit met afrijden. Volgens mij is het ingenomen rijbewijs nog steeds geldig (alleen is de rijbevoegdheid van rechtswege tijdelijk geschorst) en dien je dus eerst de 2 maanden uit te zitten alvorens je een rijbewijs B kunt aanvragen. Volgens mij mag je nog steeds afrijden, de enige eis daarvoor is immers dat je 18 jaar moet zijn en in het bezit van een theorie certificaat.
Ik denk dat de Tussentijdese Toets geheel losstaat van het invorderen van je brommerrijbewijs. Maar ik zou, nogmaals het CBR vragentimmdeurne schreef:Dat klopt die brief is aangetekend verstuurd ik was toen niet thuis en heb hem op het politie bureau getekent een week later.
-
timmdeurne
Tot nu toe kan ik nog gewoon examen doen want op het moment dat mijn examen wordt aangevraagd krijgen zij een blokkade als ik geen rijbevoegdheid heb die zelfde melding krijgt mijn rijschool ook als ik in de tussentijd mijn rijbewijs kwijt raak dat zegt de eigenaar van mijn rijschool
-
witte angora
En hier ging het dus fout. Niet dat het je kwalijk te nemen is, integendeel. Ik denk dat veel mensen het wel begrijpen. Punt is alleen dat je al wist dat de brief zou komen, je wist alleen niet wanneer. En die kwam dus net op het moment dat je gokte dat het niet zou komen.timmdeurne schreef: En ik wilde de gok wagen met de hoop dat ik voor 12 november nog geen bericht heb gehad dat ik hem moet in leveren want normaal gesproken krijg j toch een brief dat ik het rijbewijs moet versturen dacht ik?
Ik denk dat het wijsheid is, wat al eerder is gezegd, dat je maandag even met spoed naar het buro gaat, en contact opneemt met het CBR wat nu te doen. Je ziet hierboven verschillende antwoorden, en ik weet het eerlijk gezegd al helemaal niet. Wat de rijschool wel of niet aan meldingen binnenkrijgt, daar kun je je beter niet blind op staren denk ik. Wees gewoon eerlijk hierin als je met beide instanties communiceert, dat werkt het beste, en dan gaat het het snelste.
Succes.
Lijkt me ook verstandig. Maar ik denk dat de Tussentijdse toets geen probleem is. Strikt genomen zou je volgens mij je praktijk examen mogen doen, alleen zou de gemeente misschien het rijbewijs niet afgeven. Ik weet niet hoelang je hebt tussen rijexamen halen en rijbewijs laten maken.
Ik lees net dat het aanvragen van het rijbewijs kan tot 3 jaar na het succesvol afleggen van het praktijkexamen. Maar TS, informeer sowieso even bij het CBR.
-
witte angora
Je bedoelt: je wenst, je hoopt, je zou willen. Maar denken geeft geen zekerheid. Informatie van de betreffende instantie wel.olaf79 schreef:ik denk
Vind het eigenlijk best een vreemd verhaal. Maar dat zegt niets, dit is alleen maar omdat ik kijk naar Wegmisbruikers. Als mensen een overtreding begaan (een heftige zoals de snelheidsoverschrijding die de TS heeft gepleegd) het rijbewijs direct word ingevorderd en de "misdrager van e.e.a." door een ander kan/moet worden opgehaald. Met de mededeling: U hoort van de Officier van Justitie de boete enz. Zover ik altijd zie geldt dit voor alle voertuigen met een motor. Dus ook voor het vervoersmiddel van de TS. En hij schrijft 2012. En nu in 2014??? Snap er geen bal van. Jammer dat hij niet naar de hoorzitting is geweest.
Niemand die in een lesauto rijdt om rijles te krijgen is rijbevoegd. Daarom zit je in een lesauto met een instructeur.snuffel1 schreef:Examen doen gaat dit jaar niet meer lukken want u mag van rechtswege geen motorrijtuig besturen dus ook niet onder begeleiding in een les auto.
De OvJ moet na dat innemen door die agenten binnen 10 dagen laten weten of men het rijbewijs terugkrijgt, en dan wordt er evt door een rechter gekeken naar de strafmaat, wat dan alsnog een rijverbod op kan leveren. Maar de keer dat mijn vader wegens te hard tijden voor moest komen, was dat binnen ik meen 2 maanden na constatering van de overtreding, en was het allemaal binnen 3 maanden geregeld. Maar dat was wel 25 jaar geleden.tenormin schreef:Vind het eigenlijk best een vreemd verhaal. Maar dat zegt niets, dit is alleen maar omdat ik kijk naar Wegmisbruikers. Als mensen een overtreding begaan (een heftige zoals de snelheidsoverschrijding die de TS heeft gepleegd) het rijbewijs direct word ingevorderd en de "misdrager van e.e.a." door een ander kan/moet worden opgehaald. Met de mededeling: U hoort van de Officier van Justitie de boete enz. Zover ik altijd zie geldt dit voor alle voertuigen met een motor. Dus ook voor het vervoersmiddel van de TS. En hij schrijft 2012. En nu in 2014??? Snap er geen bal van. Jammer dat hij niet naar de hoorzitting is geweest.
Dit is inderdaad wel extreem lang allemaal. Het zou zo maar kunnen dat TS niet alles heeft verteld..
Dat gaat inderdaad op bij een staande houding en directe inname rijbewijs. Niet als het gaat om een overtreding waarbij directe in beslagname niet aan de orde is, maar het boetebedrag niet direct wordt vastgesteld door de verbalisant, of als ts bijvoorbeeld is geflitst met een dergelijke snelheid. Als er een dergelijk oordeel komt van een rechter, is er waarschijnlijk wel meer aan de hand dan alleen een op zichzelf staande overtreding.sjohie schreef:De OvJ moet na dat innemen door die agenten binnen 10 dagen laten weten of men het rijbewijs terugkrijgt, en dan wordt er evt door een rechter gekeken naar de strafmaat, wat dan alsnog een rijverbod op kan leveren. Maar de keer dat mijn vader wegens te hard tijden voor moest komen, was dat binnen ik meen 2 maanden na constatering van de overtreding, en was het allemaal binnen 3 maanden geregeld. Maar dat was wel 25 jaar geleden.tenormin schreef:Vind het eigenlijk best een vreemd verhaal. Maar dat zegt niets, dit is alleen maar omdat ik kijk naar Wegmisbruikers. Als mensen een overtreding begaan (een heftige zoals de snelheidsoverschrijding die de TS heeft gepleegd) het rijbewijs direct word ingevorderd en de "misdrager van e.e.a." door een ander kan/moet worden opgehaald. Met de mededeling: U hoort van de Officier van Justitie de boete enz. Zover ik altijd zie geldt dit voor alle voertuigen met een motor. Dus ook voor het vervoersmiddel van de TS. En hij schrijft 2012. En nu in 2014??? Snap er geen bal van. Jammer dat hij niet naar de hoorzitting is geweest.
Dit is inderdaad wel extreem lang allemaal. Het zou zo maar kunnen dat TS niet alles heeft verteld..