ROB

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ROB

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wie is ROB?

zeug
Berichten: 134
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: ROB

Ongelezen bericht door zeug »

Echter er worden extra aanvullingen gevraagd.Zoals.
WAAT KOMT UW GELD VANDAAN.

Dat kunt u hier het beste vermelden waar het geld vandaan komt.

NeoDutchio
Berichten: 12392
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ROB

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent topic nummer weet ik hoeveel over legitimatieplicht bij financiële instellingen. Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef en drempels nog kuilen waren, kon je naar een kantoor lopen, legitimeerde je je en was je klaar. Tegenwoordig mag alles digitaal. En dat wil dus ook zeggen dat ze uw ID moeten gaan vergelijken met een foto van uzelf. En als u belegt met grotere bedragen, dan mogen ze de herkomst daarvan vragen.
Dat gebeurt niet alleen bij Robeco, elke financiële instelling is verplicht dit te doen vanuit overheidsmaatregelen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ROB

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Als je dat geld van die oom uit Siberie hebt gehad kan je dat toch gewoon zeggen?

Ik kan me wel voorstellen dat als je daadwerkelijk geld aan het witwassen bent je problemen hebt met deze regelgeving. Waar moet je dan in vredesnaam heen met je geld?


Maar voor zaken als selfies: misschien kan Robeco een service beginnen dat je je aan de balie van hun kantoor in Rotterdam kunt melden en identificeren. Kan iedereen die niet in de buurt van Rotterdam woont weer gaan zeuren.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ROB

Ongelezen bericht door grun »

Waarom belegt U? Die vraag doet me vermoeden dat het om een beleggingsrekening gaat. Dan is het normaal dat je extra vragen moet beantwoorden, om in te kunnen schatten wat je kennis van de verschillende mogelijkheden en de daarbij horende risico's is. Denk aan opties bijvoorbeeld.
De vraag over een selfie heb ik nog nooit gehad, maar het is alweer een paar jaar geleden. In een ander topic hier las ik dat ICS cards tegenwoordig een selfie vraagt bij een hernieuwde identificatie. Dat verzoek heeft mij nog niet bereikt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ROB

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


Petra1987
Berichten: 525
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: ROB

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Moderator kun je dit onderwerp sluiten. Het is een herhaling een eerder Topic dat door TS is gestart.

Lady1234
Berichten: 27300
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ROB

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat andere topic is al gesloten.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 954
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: ROB

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Volgens mij kun je bij Robeco geen contant geld storten. Het geld uit de belegging komt dus vanaf een bankrekening. Dan lijkt het mij dat de bank die de rekening beheert primair moet controleren waar het geld vandaan komt. Volgens mij is het daarom onjuist dat Robeco nogmaals gaat vragen waar dat geld vandaan komt, tenzij Robeco de bank niet vertrouwd of het geld uit het buitenland komt.
Een selfie lijkt mij zeer ongepast. Als mijn identiteitsbewijs 7 jaar oud is en ik heb mijn kapsel veranderd en ben een bril gaan dragen dan wordt het voor Robeco lastig om de selfie te vergelijken met een foto op een identiteitskaart. Ik zie niet de toegevoegde waarde van een selfie. Daarnaast is het de vraag of het opsturen van een selfie geen inbreuk is op de persoonlijke levenssfeer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ROB

Ongelezen bericht door grun »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 jul 2021 17:09
Ik zie niet de toegevoegde waarde van een selfie. Daarnaast is het de vraag of het opsturen van een selfie geen inbreuk is op de persoonlijke levenssfeer.
Helaas kun je niet kiezen, het is slikken of stikken. Niet meewerken betekent dat de rekening geblokkeerd wordt.
https://www.icscards.nl/info/online-ide ... de-klanten

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: ROB

Ongelezen bericht door Mk »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 jul 2021 17:09
Volgens mij kun je bij Robeco geen contant geld storten. Het geld uit de belegging komt dus vanaf een bankrekening. Dan lijkt het mij dat de bank die de rekening beheert primair moet controleren waar het geld vandaan komt. Volgens mij is het daarom onjuist dat Robeco nogmaals gaat vragen waar dat geld vandaan komt, tenzij Robeco de bank niet vertrouwd of het geld uit het buitenland komt.
Een selfie lijkt mij zeer ongepast. Als mijn identiteitsbewijs 7 jaar oud is en ik heb mijn kapsel veranderd en ben een bril gaan dragen dan wordt het voor Robeco lastig om de selfie te vergelijken met een foto op een identiteitskaart. Ik zie niet de toegevoegde waarde van een selfie. Daarnaast is het de vraag of het opsturen van een selfie geen inbreuk is op de persoonlijke levenssfeer.
Ik lees hier heel veel persoonlijke meningen. Helaas is de wet anders.

In het kort: Robeco moet wettelijk gezien zelf controleren of het geld niet uit verdachte bron komt. Ze mogen er niet van uit gaan dat de andere bank dat wel gedaan heeft.

Aangezien je bij Robeco niet persoonlijk langs kan gaan is identificatie via de camera van je telefoon een optie om aan te tonen dat jij het bent. De software die achter die identificatie zit ziet wel of het dan klopt. Wil je dat niet? Jammer dan, dan zal je naar een dure bank met een kantoor moeten gaan om jezelf te identificeren.

En Robeco doet dit niet omdat ze het leuk vindt. Zolang dit niet op orde is mogen ze geen nieuwe rekeningen openen.

Justmeagain
Berichten: 548
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: ROB

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U geeft aan bang te zijn dat uw selfie wordt gehackt. Als u niet gehackt wil worden doe dan uw mobiele telefoon de deur uit, wis alle foto's, zet ze niet in uw cloud en plak de camera's af. Allemaal reëele bedreigingen waar u niet bang voor bent maar nu u uw identiteit moet verifiëren en een foto moet meesturen slaat u in de paniek modus.

Gesloten