| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade en nu ?
Schade en nu ?
Afgelopen weekend ben ik uit geweest met een stel vrienden. Na wat gedronken te hebben besloten we richting een hotel te gaan, omdat wij allemaal teveel drank ophadden wisten we niet meer heel goed wat we deden. Vlak voor we bij het hotel aan waren gekomen zei me vriend dat hij zn tas op de achterbank in mijn auto had laten liggen die een paar kilometer verderop stond. Ik was ziek en had geen zin om in de kou weer terug te lopen. Ik liep door naar het hotel en me vriend liep met nog een andere vriend wel terug naar mijn auto maar wel zonder sleutel. Toen hun eenmaal bij mijn auto waren aangekomen bleek mijn achterklep niet op slot, gek want de deuren waren wel vergrendeld. Maar me vriend dacht via het achterruim zo naar de achterbank te klimmen wat dus niet mogelijk is. De andere vriend deed vervolgens voor de grap terwijl mijn vriend in de kofferbak zat de klep dicht en toen schoot de vergrendeling er plots op. Dus mijn vriend zat opgesloten in de kofferbak. Na wat paniek werd de politie erbij gehaald en werd er een ruitje ingetikt in mijn auto opzoek naar de hendel om de achterklep te openen, maar die werkt niet zonder contact. Vervolgens is de brandweer er aan te pas gekomen die de kofferbak heeft opgen geforceerd. Dus de auto heeft veel schade geleden. De volgende ochtend toen ik vanuit het hotel me auto wou ophalen stond deze niet waar ik hem had geparkeerd, weg gesleept door de olitie, toen ben ik naar het politiebureau gegaan en ben zo aan dit verhaal gekomen. Nu blijken de 2 jongens niet WA verzkerd. Iemand enig idee hoe en wat nu verder ?
-
frenkievee
Re: Schade en nu ?
Het lijkt mij dat beide jongens de schade mogen/moeten betalen. Potje breken, potje betalen.....
Het feit:
Heb je je vrienden al aansprakelijk gesteld voor deze schade? Dat lijkt mij de eerste stap.
succes.
Het feit:
moet daarin geen verschil maken. Probleem is echter dat ze de schade dus nu uit eigen zak moeten betalen en dat kan misschien voor problemen zorgen.Nu blijken de 2 jongens niet WA verzekerd.
Heb je je vrienden al aansprakelijk gesteld voor deze schade? Dat lijkt mij de eerste stap.
succes.
Fijne vrienden heb je...ipv dat de ene de sleutel gaat halen, laat hij je auto openbreken door de politie en brandweer. Deze laatste twee worden weer de door de belastingbetaler betaald, dus niet alleen jij hebt schade, maar de gemeenschap ook! En wie gaat dat grapje betalen?????? 
Je vrienden zijn inderdaad aansprakelijk voor de schade die ze aanrichten, tenzij jij ze opdracht hebt gegeven om de schade aan te richten natuurlijk. Dat staat los van de vraag of ze een avp hebben of niet. Als ze hiertegen verzekerd zouden zijn, dan zouden zij de schade op hun verzekeraar kunnen verhalen, maar als ze dat niet zijn, dan zullen ze de schade zelf moeten betalen.
Dat komt natuurlijk ook door de domheid van die agenten. Het hotel was kennelijk op loopafstand, dus zij hadden met de auto effe de sleutel op kunnen halen. In plaats daarvanlaat hij je auto openbreken door de politie en brandweer. Deze laatste twee worden weer de door de belastingbetaler betaald, dus niet alleen jij hebt schade, maar de gemeenschap ook
1. slaan zij een ruit in zonder te weten of dat nuttig is
2. laten zij de brandweer uitrukken (wat veel meer kost dan dat ze effe op en neer rijden)
3. die vervolgens de auto openbreekt.
En dat allemaal omdat de autosleutel op loopafstand in een hotel ligt. Wat een ongelooflijk DOMME agenten (en ook domme brandweerlieden).