LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sora opgevolgd door Cleanprofs

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
bram.hogenbirk
Contacteer:

Sora opgevolgd door Cleanprofs

Ongelezen bericht door bram.hogenbirk »

Goedenavond,

mijn probleem is dat wij begin 2016 een contract hebben afgesloten met Containerreinigings bedrijf Sora in Zeist. Na 2 of 3 keer reinigen van onze kliko hebben we bijna een jaar niets van ze gehoord of gezien.

Nu kregen we in september 2017 een schrijven van Cleanprofs uit Schiedam dat zij het contract van Sora hebben overgenomen. Ondanks dat we zowel telefonisch als per mail meerdere malen aangegeven hebben dat we niets bij Cleanprofs getekend hebben en dat we volgens ons dus ook geen contract hebben met Cleanprofs blijven ze ons bellen "om het dossier volledig te krijgen"......

Mijn vraag is of een bedrijf een contract van een ander bedrijf met een particulier zomaar kan overnemen of moet die particulier daar wel eerst bij het tweede bedrijf een handtekening voor zetten?

NeoDutchio

Re: Sora opgevolgd door Cleanprofs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er niets aangepast wordt aan de dienstverlening en kosten is er geen reden om op te zeggen. Wat u wel had kunnen doen is Sora aangetekend in gebreke stellen aangezien ze nooit kwamen. Als ze na de in gebreke stelling nog niet waren gekomen had u het abonnement kunnen opzeggen.

Maar buiten alles, wat zijn de voorwaarden bij Sora om op te zeggen? U bent al geruime tijd klant, u kunt dus ook gewoon opzeggen.

bram.hogenbirk
Contacteer:

Sora heeft in 1 jaar 3 keer een kliko gereinigd, dat lijkt me al wat minder als in het contract staat/stond.
Sora is failliet gegaan en heeft blijkbaar de abonnementen overgedaan aan Cleanprofs zonder ons daarvan op de hoogte te stellen en Cleanprofs begint ons nu lastig te vallen.
Ik wil alleen weten of ik aan het "contract" van Cleanprofs vast zit of dat ik niet meer hoef te reageren?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zoals gezegd, als er in het contract verder niets veranderd is dat geen reden om per direct te ontbinden. Cleanprofs heeft alle lusten en lasten overgenomen van Sora, dus uw contract loopt dan ook gewoon door. Wel bent u langer dan een jaar klant, dat kunt u, met in acht neming van een opzegtermijn opzeggen.

bram.hogenbirk
Contacteer:

Heel toevallig kreeg ik na deze berichten op het forum een paar mailtjes van Cleanprofs dat het contract per 12 december gestopt wordt.......

Daarmee sluit ook dit topic wat mij betreft!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Curator probeerde het waardevolle klanten bestand door te verkopen.

De nog niet uitgevoerd mogen zij nu doen....
Overname op zelfde voorwaarden mag, maar bij half jaar niets wegens failliet gaan moet dit bedrijf dan eerst half jaar voor niets werken.
Dat is nadeel van overname maar wel makkelijk klanten binnen halen.

Ook is niet bekend wat zij betaalden voor jou en de andere die ontevreden waren.
Als ze de ontbrekende reinigingen eerst doen is contract door laten gaan wel zo netjes.

Gesloten