LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Steeds weer een foutief convenant

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
martinag
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2012 10:56

Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door martinag »

Al bijna 2 jaar ben ik bezig om met mijn ex (die niet met mij in gesprek wil) een convenant op te laten stellen. Ik wilde dat via een mediator, zij via advocaten. Inmiddels is zij al van advocaat weer gewisseld en de fouten die door haar advocaat worden aangeleverd komen telkens weer terug in het convenant. Of de bedragen kloppen niet, of namen staan verkeerd, of afspraken die zijn gemaakt verdwijnen ineens, of er komen ineens weer nieuwe eisen in, of de termijnen worden ineens gewijzigd, dingen worden verdraaid etc. Wie heeft hier ook mee te maken gehad? Hebben jullie tips?

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door elnuar »

als de andere partij wil dat het via advocaat gaat en niet via mediator, dan is dat vervelend, maar dan moet het ook via die manier. En dan dus beiden een advocaat inhuren, kost veel geld, maar wel de manier om het op te lossen.
En ja dan gaat alle correspondentie ook via de advocaat en niets meer rechtstreeks, maar dan worden eisen enz. meestal niet meer te vaak aangepast. Alle afspraken liggen dan ook sneller vast en als je ex wil meewerken hoef je nog niet de gang naar de rechter te maken en wordt er een goed convenant opgesteld.

martinag
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2012 10:56

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door martinag »

Maar dat is nu net het probleem, we zijn al 2 jaar bezig om een goed convenant op te stellen en het wil maar niet vlotten omdat er steeds maar fouten in het stuk staan, waardoor je weer onzinnige briefjes heen en weer moet laten sturen door mijn advocaat en intussen komen er weer andere eisen op tafel.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Lekker dan om al 2 jaar in scheiding te liggen. Maar wie gaat er steeds weer niet akkoord dan en verzint weer nieuwe eisen?
Dit moet toch niet mogelijk zijn, zeker als het via advocaten loopt niet?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door bprosman »

Hebben jullie tips?
Het concept convenant nemen en ouderwets met typp-ex en rode pen de juiste gegevens/aanvullingen er in schrijven. Paraferen, copieren (voor jezelf) en opsturen.
Die nieuwe eisen kan je advokaat natuurlijk niets aan doen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kan je niet gewoon de Word versie krijgen zodat je het zelf kunt opstellen. De advocaat hoeft dan alleen maar de juridische haalbaarheid en waterdichtheid te controleren. Zo heb ik het ook gedaan.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door elnuar »

zorg inderdaad dat je een zo correct mogelijke versie hebt en geef naar jouw advocaat aan dat die ENE versie leidend moet zijn en dat er dus hoogstens enkele kleine dingen nog in gewijzigd kunnen worden (leestekens zeg maar). Andere aanpassingen/wijzigingen niet accepteren en dan weer terug naar die ene versie. Dan zou het sneller moeten kunnen lijkt me.

martinag
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2012 10:56

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door martinag »

Beste forumleden, allereerst dank voor jullie steun en meedenken.
Ja, het is ongelofelijk dat ondanks 2 advocaten je nog na 2 jaar er niet uit bent.... en het is geen ingewikkeld convenant, ook dat nog eens. Geen alimentatie e.d.
Maar ondanks alle versies van het convenant steeds weer te corrigeren, krijg ik nog immer een versie met fouten. Hoe lang moet je daarmee doorgaan. Het is echt van de gekke. De advocaten varen er wel bij. Moet ik nu voor de 6e keer dezelfde fouten gaan corrigeren?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door bprosman »

Meestal is het zo dat de advokaat zelf het convenant niet eens corrigeert, dat doet "de stagiaire" (uiteraard wel voor het volle tarief) en de advokaat kijkt er alleen maar overheen of het juridisch wel klopt.
Mijn tip : probeer samen met je (aanstaande) ex tot een word doc te komen waar je je beiden in kunt vinden, en besteedt het geld wat je daarmee bespaart aan een gezellige avond uit (hoeft niet samen uiteraard :) ). En laat de heren/dames advokaten er alleen nog juridisch hun plasje over doen.
Ja, het is ongelofelijk dat ondanks 2 advocaten je nog na 2 jaar er niet uit bent....
Ja die denken Uurtje-Factuurtje (oh nee een advocaat declareert in minuten).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:uiteraard wel voor het volle tarief
Maakt niet uit, het feit dat een stagiaire of secretaresse dat doet zit gewoon in het uurtarief versleuteld. Ik neem aan dat ze bij jou op het werk ook niet verschillende uurtarieven richting klanten hanteren die afhankelijk zijn van het aantal dienstjaren of ervaring.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik neem aan dat ze bij jou op het werk ook niet verschillende uurtarieven richting klanten hanteren die afhankelijk zijn van het aantal dienstjaren of ervaring.
Jawel hoor... en ook mijn leveranciers (ICT Branche) kennen "Junior" en "Senior" tarieven.

martinag
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mar 2012 10:56

Re: Steeds weer een foutief convenant

Ongelezen bericht door martinag »

Een afspraak maken met mijn ex is een gepasseerd station. We spreken elkaar niet meer en ik heb bij de laatste versie van het convenant een poging gedaan om rechtstreeks met haar te mailen. Vervolgens stuurt ze via haar advocaat een brief dat ze niet wil dat ik haar rechtstreeks benader. Te kinderachtig voor woorden. Dus nee, geen oplossing.... helaas....

Gesloten