LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Als ik aan de situatie terugdenk, de medewerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en ik kreeg bij de eerste keer pinnen een foutmelding. Toen sloeg de medewerker een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder.Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb ieder geval een getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik neem aan dat je een kassabon hebt ontvangen, ter afronding van de transactie. Dat is uiteindelijk het bewijs dat het tankstation op dat moment akkoord is gegaan met de handeling die heeft plaatst gevonden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Mansterkas schreef:Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Als ik aan de situatie terugdenk, de medewerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en ik kreeg bij de eerste keer pinnen een foutmelding. Toen sloeg de medewerker een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder.Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb ieder geval een getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?
Eergisteren ( je post is van zaterdag 28 okt ) ..... donderdag de 26e getankt en nu al een deurwaarder? En dat allemaal binnen 48 uur en in het weekend? :roll:
Wat je moet doen :::: teruggaan naar de pomp en goed gaan bespreken cq oplossen.

witte angora
Berichten: 30845
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
Mansterkas schreef:Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Als ik aan de situatie terugdenk, de medewerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en ik kreeg bij de eerste keer pinnen een foutmelding. Toen sloeg de medewerker een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder.Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb ieder geval een getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?
Eergisteren ( je post is van zaterdag 28 okt ) ..... donderdag de 26e getankt en nu al een deurwaarder? En dat allemaal binnen 48 uur en in het weekend? :roll:
Wat je moet doen :::: teruggaan naar de pomp en goed gaan bespreken cq oplossen.
Dit was me ook al opgevallen. Ik heb er niet eens op gereageerd, heb er toch wel wat vraagtekens bij. Onder andere vanwege de verhoging met 72 euro. Zie de link.

https://www.tankpro.nl/brandstof/2017/1 ... oorrijder/

16again
Berichten: 16124
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door 16again »

Stuur de deurwaarder ook een email, waarin je aangeef te goeder trouw 2x geprobeerd hebt te betalen, en uiteindelijk het pin apparaat toch niet bleek te werken. En dat hierdoor geen sprake kan zijn van de verhoging van het bedrag. Als je kassabon gekregen hebt ,afbeelding hiervan toevoegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Het apparaat heeft niet gewerkt, er is niets afgeschreven , ok dat kan natuurlijk , maar dan toch ook gelijk deze deurwaarder, inclusief die idiote verhoging , betalen , zonder protest ?? En dat alles binnen 48 uur? Er zijn toch ook geen betalingstransacties mogelijk op zaterdag?
Ik geloof er geen fluit van! :roll: ( lees ook de link van WA )
( sorry...ligt aan de wintertijd...word ik altijd wat depressief van :wink: )

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door marnix »

"Er zijn toch ook geen betalingstransacties mogelijk op zaterdag? '
er is eergisteren al getankt, dat was dus de 26ste, das donderdag,

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je een kassabon hebt ontvangen, dan hoef je alleen de benzine kosten te vergoeden. Als dat niet het geval is dan ben je op grond van artikel 6:96 BW redelijke kosten vaststelling van schade en aansprakelijkheid en na het versturen van veertiendaagse incassobrief, ook redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte. Alleen verwacht ik dat een rechter niet zal oordelen dat 131 euro redelijke kosten ter vaststelling van schade zijn, omdat de ondernemer deze kosten niet kan worden onderbouwen aan de hand van betaalde rekeningen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Mansterkas schreef:.........Tot mijn grote schrik krijg ik NET een brief van de deurwaarder
moederslink schreef:Er zijn toch ook geen betalingstransacties mogelijk op zaterdag?
marnix schreef:er is eergisteren al getankt, dat was dus de 26ste, das donderdag,
TS schrijft dat ie NET een brief vd deurwaarder kreeg. Zijn bijdrage is van zaterdag dus ik neem dan aan dat hij die brief NET die zaterdagmorgen ook pas heeft ontvangen en gelijk deze deurwaarder heeft betaald , inclusief de verhoging , vandaar mijn opmerking dat er geen transacties kunnen plaatsvinden op zaterdag 8)

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mansterkas schreef:Wat moet ik doen?
Ik zou de deurwaarder maandagochtend even opbellen. Je zal wel meer moeten betalen dan 28 euro.

Nijogeth
Berichten: 10011
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Helaas standaard bij tankstations tegenwoordig. Directe koppeling met de deurwaarder is in dit geval toegestaan.

Moneyman
Berichten: 30156
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:Helaas standaard bij tankstations tegenwoordig. Directe koppeling met de deurwaarder is in dit geval toegestaan.
Waarom “helaas”? Brandstofdiefstal is een enorm probleem.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

@Alfa:
deze hele kwestie is binnen 48 uur ontstaan.
Acht jij het aannemelijk dat er binnen 48 uur een brief van een deurwaarder komt zonder 14 daagse herinneringbrief ?
Op donderdag getankt, de brief vd deurwaarder al op zaterdag binnen gekomen en dat TS zonder protest gelijk deze deurwaarder betaalt ?
Als hij gelijk gezien heeft dat er idd niets is afgeschreven , zoals hij zegt, dan rij je toch terug nd pomp , diezelfde donderdag of op vrijdag en lost het dan gelijk toch op?

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

moederslink schreef: Als hij gelijk gezien heeft dat er idd niets is afgeschreven , zoals hij zegt, dan rij je toch terug nd pomp , diezelfde donderdag of op vrijdag en lost het dan gelijk toch op?
Ik denk dat TS het nagekeken en gezien heeft nadat hij een brief kreeg.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

webshopeigenaar14 schreef:
moederslink schreef: Als hij gelijk gezien heeft dat er idd niets is afgeschreven , zoals hij zegt, dan rij je toch terug nd pomp , diezelfde donderdag of op vrijdag en lost het dan gelijk toch op?
Ik denk dat TS het nagekeken en gezien heeft nadat hij een brief kreeg.
Zou goed kunnen. En maakt het gelijk op zaterdag over, zonder protest :o
Hij had dan ook gisteren, zaterdag , naar die pomp kunnen gaan.
Tot nu toe reageert de TS niet , dus dan weten we er ook het fijne niet van, helaas !

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:Acht jij het aannemelijk dat er binnen 48 uur een brief van een deurwaarder komt zonder 14 daagse herinneringbrief ?
Ja. De pomphouder kan zelf de NAW gegevens van het kenteken niet inzien en heeft daar dus iemand voor nodig om te bepalen wie hij moet aanschrijven. Deze kosten zijn geen incassokosten, dat traject volgt later nog.

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

Bedankt alvast voor de reacties. Ik heb afgelopen woensdag vroeg in de ochtend getankd. Vrijdag heb ik de brief van de deurwaarder ontvangen. Ik zou werkelijk niet weten waarom ik zoiets zou verzinnen. Ik heb deze hulpvraag vrijdag geschreven en zaterdag gepost, blijkbaar heeft het even geduurd qua plaatsing.

Ik ben erg boos hierover. Ik heb getankd en ben gewoon naar binnen gegaan om af te rekenen. Dit alles ter goeder trouw. Ik heb ook niets anders gekocht en “vergeten” de tankbeurt af te rekenen. De medewerker was aan het bellen waardoor ik al een paar minuten moest wachten om af te kunnen rekenen. Daarna gaf het apparaat een storing waardoor ik nogmaals mijn pasje moest pakken en nog een keer moest pinnen. De medewerker klopte hard met het apparaat op de balie en zei dat het ding al de hele ochtend kuren vertoonde. Toen dacht ik nog, als het maar niet twee keer is afgeschreven. De medewerker vroeg nog of ik een bon wilde maar die hoefde ik niet (dat doe ik dus ook niet meer). Ik was me dus van geen kwaad bewust! En omdat er geprutst is moet ik opdraaien voor dergelijke kosten? Ik heb morgen een telefonische afspraak met het tankstation. Ik blijf positief door te denken dat ee sprake is van een misverstand. Zo niet, dan dien ik een klacht in via mijn rechtsbijstand. Dit is voor mij een principekwestie. Ik heb overigens niet hele bedrag betaald maar alleen de 28 euro voor het tanken.

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

witte angora schreef:
moederslink schreef:
Mansterkas schreef:Het volgende is me overkomen. Eergisteren heb ik getankt bij een tankstation van Total voor een bedrag van 28 euro. Ik heb keurig betaald (gepind) bij de kassa, althans dat dacht ik. Tot mijn grote schrik krijg ik net een brief van een deurwaarder met een totaalbedrag van 100 euro. Er is geconstateerd dat ik weggereden ben zonder te betalen. Ik heb het nagekeken, en tot mijn opnieuw grote schrik, inderdaad er is niets afgeschreven. Als ik aan de situatie terugdenk, de medewerker was aan het bellen en tegelijk mij aan het helpen. Ze was aan het rommelen met de kassa en ik kreeg bij de eerste keer pinnen een foutmelding. Toen sloeg de medewerker een keer hard met het pinapparaat op de balie want “ dat ding deed de hele ochtend al raar” en toen moest ik nog een keer m’n pincode intoetsen. Ik dacht later nog als ik maar niet twee keer heb betaald. Maar hoe dan ook, het is niet van mijn rekening afgeschreven. Ik heb het bedrag wat ik getankt heb overgemaakt naar de rekening van die deurwaarder.Gelukkig was ik samen met iemand dus ik heb ieder geval een getuige dat ik naar binnen ben gegaan. Een camera zullen ze hebben anders hadden ze m’n gegevens niet kunnen achterhalen. Dit is me nog nooit overkomen en ik heb ook gelijk gebeld. Wat moet ik doen?
Eergisteren ( je post is van zaterdag 28 okt ) ..... donderdag de 26e getankt en nu al een deurwaarder? En dat allemaal binnen 48 uur en in het weekend? :roll:
Wat je moet doen :::: teruggaan naar de pomp en goed gaan bespreken cq oplossen.
Dit was me ook al opgevallen. Ik heb er niet eens op gereageerd, heb er toch wel wat vraagtekens bij. Onder andere vanwege de verhoging met 72 euro. Zie de link.

https://www.tankpro.nl/brandstof/2017/1 ... oorrijder/
Excuus, de verhoging is 48 euro. Niet 72.

Mansterkas
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:00

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door Mansterkas »

moederslink schreef:@Alfa:
deze hele kwestie is binnen 48 uur ontstaan.
Acht jij het aannemelijk dat er binnen 48 uur een brief van een deurwaarder komt zonder 14 daagse herinneringbrief ?
Op donderdag getankt, de brief vd deurwaarder al op zaterdag binnen gekomen en dat TS zonder protest gelijk deze deurwaarder betaalt ?
Als hij gelijk gezien heeft dat er idd niets is afgeschreven , zoals hij zegt, dan rij je toch terug nd pomp , diezelfde donderdag of op vrijdag en lost het dan gelijk toch op?
Het tankstation ligt 30 km van mijn woonplaats af. Ik weiger extra kosten te maken omdat ik me van geen kwaad bewust ben. Ik heb wel onmiddellijk gebeld maar ik kan maandag pas weet contact opnemen omdat dan de bedrijfsleider aanwezig is. Maar ik kan u rustig zeggen dat zoiets wel mijn halve weekend heeft verpest. En ja, ik had binnen 48 uur een brief van de deurwaarder, iets wat de medewerker ook vreemd vond.
Laatst gewijzigd door Mansterkas op 29 okt 2017 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Tanken niet betaald, rekening deurwaarder

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedankt voor de terugkoppeling . Nu is er meer duidelijk.
Excuses dat ik sceptisch was en vraagtekens zette bij dit verhaal.
Hopelijk wordt dit nu netjes opgelost en horen we de afloop nog.

Gesloten