LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toename schulden tijdens beschermingsbewind

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Tessa160

Toename schulden tijdens beschermingsbewind

Ongelezen bericht door Tessa160 »

Hallo,

Wegens schulden had ik contact gezocht met het GKB, deze betaalde mijn vaste lasten maar ik moest voor mijn schulden onder bewindvoering. Dit was in 2006. Ik kreeg een bewindvoerder toegekend via de rechtbank, ik heb hem nooit ontmoet of gesproken, dat ging altijd via een medewerker. Alle post werd opgestuurd naar het kantoor, als de medewerker kwam beloofde hij dat alles in werking was gesteld, een jaar later kreeg ik een brief van deze bewindvoerder, hij nam ontslag, in dat jaar heeft hij niets gedaan behalve de vaste lasten werden mijn schulden niet afbetaald. Toen kwam de 2e bewindvoerder in beeld, deze nam pas na maanden contact met me op (reden was hij had mijn contactgegevens niet) hij beloofde mij de 1e bewindvoerder juridisch te vervolgen, omdat hij geen dossier van mij vorige bewindvoerder heeft gekregen. Met andere woorden alles was verloren gegaan (post) maar vrij snel kwam hij terug op zijn belofte. Hij wilde zich focussen op mijn financiele situatie, ondertussen deed het GKB een stapje terug en vaste lasten werden op een gegeven moment niet allemaal betaald, gevolg ik werd afgesloten van gas en electra, gelukkig ben ik na een half jaar weer aangesloten. maar ik merkte in de loop van jaren 2007-2014 dat er nog steeds niets gedaan werd aan de schulden, elke keer als ik erna vroeg beweerde hij dat ik geen (oude) schulden had, tot ik vorig jaar bericht kreeg van gas/electraleverancier dat ik openstaande posten had, daarna kreeg ik bericht dat er huurachterstand was. Volgens de schuldeisers zocht mijn bewindvoerder geen contact met hen. vandaar zij mij benaderden. Dit jaar was ik het zat en heb hem laten ontslaan, mijn huidige bewindvoerder zegt ook geen dossier heeft gkregen en moet alles uitzoeken, het is echt een drama. Ik ben naar de buro raad en recht gegaan, maar volgens hun kan ik niets doen, en hun ook niet want ze willen niet voor de voeten van mijn huidige bewindvoerder lopen. Ondertussen is mijn schuld driedubbeld
Ik was juist onder bewind gegaan om verlost te worden van alle problemen, maar ze zijn alleen toegenomen, ik weet niet meer wat ik met de situatie aanmoet.

Tessa160

Re: Toename schulden tijdens beschermingsbewind

Ongelezen bericht door Tessa160 »

Het WSNP, is nooit aangevraagd, mijn vorige bewindvoerder wilde dit niet doen, omdat ik volgens zijn zeggen niet voldeed aan de voorwaarden, hij heeft nooit geld opzij gezet voor aflossingen, of krediet aangevraagd bij de gemeente (lening)

Gesloten