LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Traffic Control (en Ibood)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
KellyM
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2012 08:23

Traffic Control (en Ibood)

Ongelezen bericht door KellyM »

Op Ibood vond ik een dagactie waarbij een bon voor Trafficcontrol kon worden gekocht. Dit kostte 50 euro. Voor mijn partner kwam er een speciale verjaardag aan en hij wilde graag een Ferrari rijden, dus dit leek me een mooi cadeau waar we een leuke dag omheen konden maken. Een speciaal cadeau voor ons. Van tevoren belde ik nog even om te checken of het wel echt in de zomervakantie in de buurt opgenomen kon worden: dat was geen enkel probleem, dat kon gewoon na mijn vriends verjaardag nog gebeuren.
De bon arriveerde… Niet. Ik heb Ibood gebeld, die zeiden dat dat allemaal niet via hen ging en dat ik zelf alles moest regelen met Trafficcontrol. Dat heb ik gedaan. Ik kreeg de bon weer niet. Teruggebeld: ze zeiden dat ze me ‘vergeten’ waren. Uiteindelijk de bon ontvangen.
Toen is er van alles misgegaan. Er was niets beschikbaar. Contact met TC gaat belabberd. Mijn contact tot nu toe:

- vóór het kopen van de bon telefonisch contact. Verkeerd geïnformeerd over vele beschikbaarheid en plaatsen in de buurt, die nog
beschikbaar zouden zijn na de verjaardag. Klopte niet. Niets verteld over hoge eigen risico e.d.
- Bon besteld en betaald. Niet gekregen.
- Gebeld met ibood, doorverwezen, jullie gebeld. Ik zou binnen 2 uur teruggebeld worden (initiatief van telefoniste), ook als ze nog niets wist. Niet gebeurd.
- 24 uur later zelf gebeld. Telefoniste geeft aan het vergeten te zijn. Bon alsnog gekregen.
- Bon gaan boeken: geen beschikbaarheid.
- Er blijkt een enorm hoog eigen risico te zijn. Nogal eng, ook al weet mijn partner dat hij veilig rijdt: je weet nooit wat er gebeurt, zeker bij rijden op de weg.
Een hele hoge rekening is geen leuk verjaardagscadeau. Dit eigen risico werd niet genoemd op Ibood en ook niet door de telefoniste voordat ik de bon kocht, hoewel ik vroeg om alle informatie. In de algemene voorwaarden werd het bedrag niet genoemd.

- Gebeld. Telefoniste geeft na veel in de wacht staan aan dat de klacht per e-mail moet worden ingediend. Ene heer Schepers zou de klacht dan afhandelen. Niet gebeurd.
- Gebeld door TC 1 augustus. Gevraagd werd om alles door te nemen om te kijken naar een mogelijkheid: aangezien we dit bij het eerdere telefoontje al hadden gedaan
en ons toen verteld werd dat er inderdaad niets was, vond ik dit tijdverspilling. De dame van 1 augustus ging verder uitzoeken en zou mailen
- Mail ontvangen, diezelfde dag: er zou misschien 20/21 augustus iets zijn, of we op een van deze dagen kunnen? Eigenlijk al niet meer, maar we wilden er een vlucht voor verzetten.
- 2 augustus geantwoord. Niets meer gehoord. Gevraagd wat de tijden zouden zijn en dergelijke, niets gehoord.
- 6 augustus nogmaals gemaild. Niets gehoord.
- 8 augustus gemaild. Niets gehoord
- 10 augustus gemaild. Niets gehoord
- 13 augustus gemaild. Niets gehoord.

In de laatste mails heb ik aangegeven niet meer te kunnen of willen op 20/21 augustus. Volgens hun voorwaarden ‘heeft de opdrachtgever (=klant) het recht om alternatieven af te wijzen en
'indien geen overeenstemming mogelijk is, behoudt Traffic Control het recht de overeenkomst te ontbinden.
De opdrachtgever heeft in dat geval recht op volledige restitutie van het reeds betaalde (deel van het) bedrag van de overeenkomst.'

Ik gaf aan dit te willen. De hele ervaring is voor ons verpest.
Niets gehoord.

Zelf gebeld: toen gaf de contactpersoon aan dat deze algemene voorwaarden NIET gelden voor cadeaubonnen en dat ik hiervoor bij Ibood kon proberen. TC gaat dus tegen haar eigen voorwaarden in, verzint er dingen bij. Ibood had eerder al tegen me gezegd dat TC hierover ging en dat zij geen geld retourneerden. Kastje, muur…

Ook gaf TC aan dat deze voorwaarde niet inging, want zij besloten nog niet om de overeenkomst te ontbinden. Dit terwijl ik echt geen enkele datum meer kon en na alle ervaringen ook niet meer zou durven, wie weet wat er ter plaatse misgaat als dit al zo slecht gaat.
Ze gaven bovendien aan dat ik ‘de bon toch aan iedereen kon weggeven of verkopen’.
Iemand anders wil ik dit niet aandoen: bovendien is dit voor mij een prijzig cadeau en geef ik dat niet zomaar aan iemand. Zeker niet nu ik weet wat voor bedrijf het is, nu zou ik het niet weggeven als het 10 euro zou kosten.
Ik wees hen erop dat de overeenkomst met MIJ was, niet met iedereen aan wie ik het eventueel door kon verkopen (dus heel Nederland, in theorie). En dat met MIJ geen overeenkomst meer mogelijk was i.v.m. hun afwezigheid van reacties, anders had het nog op tijd gekund.
Ze gingen ermee aan de slag en hoopten mij in de loop van vorige week te contacteren. Ik wacht nog steeds op antwoord. Er is geen enkele reactie gekomen.

Voor mij heeft dit een verjaardag die om veel redenen heel speciaal had moeten worden, grondig verpest. Ik heb er heel veel spijt van dat ik ooit via Ibood met hen in aanraking ben gekomen. Ik vind het ook niet goed dat Ibood dit soort bedrijven niet controleert en hier geen garantie voor heeft.

Ik heb er zoveel spijt van en vind het zo jammer dat ik ooit in aanraking ben gekomen met zowel Traffic control als Ibood. Ik blijf mailen tot ik mijn geld terugkrijg, maar ben bang dat het met het weinige contact van Traffic Control niet lukt. Ze bieden geen service en gaan met bovenstaande tegen hun algemene voorwaarden in. Niet kopen!

KellyM
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2012 08:23

Re: Traffic Control (en Ibood)

Ongelezen bericht door KellyM »

Update: na een paar maanden en plaatsing op dit forum, heb ik eindelijk mijn aankoopbedrag teruggekregen. Volhouden, dus!

Gesloten