Uitkering aanvragen bij vastgezette erfenis?
Uitkering aanvragen bij vastgezette erfenis?
Ik begeleid een cliënt van 22 jaar die onlangs een erfenis heeft gekregen van haar overleden vader. Deze is echter vastgezet op een bankrekening (die op haar naam staat) tot haar 28e of totdat ze een huis koopt.
Echter is ze nu niet in staat om te werken en loopt haar Ziektewet uitkering af.
Ik vroeg mij af of iemand weet of ze dan alsnog een WIA aan mag vragen?
Hoe zit dat met vermogen als je er niet bij kan?
Ik hoor het graag.
Echter is ze nu niet in staat om te werken en loopt haar Ziektewet uitkering af.
Ik hoor het graag.
- Lady1234
Beste antwoord
Gekozen door Renskeeen
Re: Uitkering aanvragen bij vastgezette erfenis?
Vermogen heeft niets te maken met WIA. Maar het UWV kan u er alle over vertellen.
Vermogen heeft niets te maken met WIA. Maar het UWV kan u er alle over vertellen.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
Als u de klant begeleid, en op heel belangrijke vragen een consumenteforum bezoekt, zou ik klant adviseren een andere adviseur te nemen.
Thijs124
, v.d.Heyden
, DeZevendeHenk
, riddert
, Auti2000
, henk51
, Justmeagain
en Ben 2514
vinden dit leuk
-
Wat al gezegd is: de Wia kent geen vermogenstoets. De bijstand wel, maar Wia is geen bijstand. En al zou het bijstand zijn, dan zou ze het alsnog kunnen aanvragen als een lening.Renskeeen schreef: ↑08 apr 2024 15:00Ik begeleid een cliënt van 22 jaar die onlangs een erfenis heeft gekregen van haar overleden vader. Deze is echter vastgezet op een bankrekening (die op haar naam staat) tot haar 28e of totdat ze een huis koopt.
Ik hoor het graag.
Wat hierboven al gezegd is: laat haar gewoon de procedure in gaan.
Renskeeen
vindt dit leuk
Laat haar begeleiden door iemand met kennis van zulke zaken. Als dit via een forum moet gebeuren krijg je altijd drie antwoorden.
Ja, nee en misschien.
Multiple Choice altijd goed.
Ja, nee en misschien.
Multiple Choice altijd goed.
-
Volgens mij gaat dit niet om een financieel adviseur, maar een begeleiding in het kader van de WMO of iets dergelijks.Arizonakid schreef: ↑08 apr 2024 16:41Als u de klant begeleid, en op heel belangrijke vragen een consumenteforum bezoekt, zou ik klant adviseren een andere adviseur te nemen.
Renskeeen
vindt dit leuk
-
Nergens voor nodig, TS heeft het antwoord al, en heeft het eerste antwoord van Lady tot Beste Antwoord verkozen. Het topic kan dus feitelijk dicht.
Tenzij de forum-rollebolmaatjes weer een wanhopige behoefte hebben ergens eindeloos en zinloos over te discussiëren natuurlijk.
Tenzij de forum-rollebolmaatjes weer een wanhopige behoefte hebben ergens eindeloos en zinloos over te discussiëren natuurlijk.