LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie problemen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
stef128

Vakantie problemen

Ongelezen bericht door stef128 »

Hey iedereen,

een tijdje geleden hebben ik en 7 vrienden een reis geboekt naar turkije.

We zijn een bepaald bedrag overeengekomen en hebben voorruit betaald. Nu bleek later dat een van de leden van ons reisgezelschap niet meer mee kan.

Het reisbureau wil ons nu allemaal 40 euro meer laten betalen.

Mijn vraag is of dit eigenlijk wel zomaar kan, een eenzijdig opgelegde verhoging (door het reisbureau) anders dan we zijn overeengekomen. Ten gevolge van een externe factor waar de overige leden van de groep in principe geen invloed op hebben.

Met vriendelijke groeten,

Stef

vladja

Re: Vakantie problemen

Ongelezen bericht door vladja »

Krijgt de jongen, die niet meegaat, zijn geld terug? Of is het zo dat er bijbetaald moet worden, terwijl hij ook zijn geld niet terug krijgt?

stef128

Ongelezen bericht door stef128 »

Volgens mij is ze alleen haar vooruitbetaling kwijt.

sjorskuhh21

Ongelezen bericht door sjorskuhh21 »

Volgens mij betaal je gewoon een prijs per persoon, tenzij je een vliegreis met appartement of iets dergelijks hebt gehuurd.
Dan worden de kosten voor dat appartement gewoon gedeeld door het aantal reisgenoten.
Valt er daar een van weg, word de prijs per persoon hoger..
Ik denk dat degene die niet meegaat eens met zijn verzekering moet bellen om te vragen hoe dit zit. Als die het geld óók kwijt is, dan is je appartement gewoon betaald.
Heeft diegene zijn geld teruggekregen, is het logisch dat het resterende bedrag over 'de rest' word verdeeld..

Gesloten