LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb
Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb
Ik heb mijn huur betaald, en de betaalbewijzen daarvan aan de deurwaarder gestuurd. Echter blijft de verhuurder beweren dat ik niet heb betaald en zet nu de procedure in voor huisuitzetting. Kan dit zomaar?
Re: Verhuurder beweert dat ik geen huur betaald heb
Dat kan niet zomaar. Als de deurwaarder gaat ontruimen, zal niet de hele vordering betaald zijn. Zijn er betalingen niet ontvangen, zijn ze niet verwerkt, zijn ze op andere maanden afgeboekt? Zijn alle kosten ook betaald? Wat zegt de deurwaarder? De casus is natuurlijk nooit zo simpel als je 'm hier weergeeft.Iesisa schreef:Ik heb mijn huur betaald, en de betaalbewijzen daarvan aan de deurwaarder gestuurd. Echter blijft de verhuurder beweren dat ik niet heb betaald en zet nu de procedure in voor huisuitzetting. Kan dit zomaar?
Als je van mening bent dat wél alles is betaald, zoek dan contact met de betreffende verhuurder of zoek juridische hulp.
-
Dan moet je toch op zijn minst één herinnering en wat aanmaningen gehad hebben waar precies op staat hoe of wat. Of mis ik iets?Iesisa schreef:Ik heb mijn huur betaald, en de betaalbewijzen daarvan aan de deurwaarder gestuurd. Echter blijft de verhuurder beweren dat ik niet heb betaald en zet nu de procedure in voor huisuitzetting. Kan dit zomaar?
Ik heb een vraag voor je, en daar wil ik graag een eerlijk antwoord op. Betaal je de huur op tijd, of ben je structureel (bijna) een maand te laat?
Ik betaal op tijd, maar verhuurder blijft beweren dat er geen betalingen zijn ontvangen. De deurwaarder zegt simpelweg: u kan wel zeggen dat u bewijs van betalingen heeft, maar wie zegt dat het zo is. Daarom voeren wij de uitzetting op verzoek van onze client uit. Eerdere uitzetting zou 1 juni zijn, kort geding aangespannen tegen de uitzetting, waarop vervolgens de verhuurder de uitzetting heeft stop gezet, maar nu dus opnieuw een uitzetting heeft aangevraagd op dezelfde basis als eerste keer
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Een deurwaarder zal eerst een gerechtelijke uitspraak hebben gehad. Wat was hier de uitkomst van?
-
Vreemd. Ik zou dan eerst eens controleren of de bedragen wel naar het juist rekeningnummer zijn overgemaakt. Ook vreemd wat de deurwaarder volgens jou gezegd heeft. Die zou dat toch moeten controleren als je met de afschriften komt. Om welke deurwaarder gaat het? Misschien dat Moneyman (die is zelf gerechtsdeurwaarder) er wat meer over weet.Iesisa schreef:Ik betaal op tijd, maar verhuurder blijft beweren dat er geen betalingen zijn ontvangen. De deurwaarder zegt simpelweg: u kan wel zeggen dat u bewijs van betalingen heeft, maar wie zegt dat het zo is.
Ik mis in het verhaal een rechterlijke uitspraak. Zonder rechterlijke uitspraak kun je niet uitgezet worden Is die er nu wel of niet? En hoezo is er een kort geding? Er is rechterlijke toestemming of niet.
Ik vermoed zeker dat de verhuurder van mij af wil. Hij heeft al eerder een huuropzegging zonder wettelijke reden opgeven, daar ben ik tegenin gegaan, daarna kreeg ik een huurverhoging van €50,-- waar ik vervolgens weer niet mee accoord was. Na aandringen van mij heeft hij een juiste huurverhoging toegepast. En zo zijn er nog wel meer dingen. Wat ik nu graag wil weten is, kan en mag een deurwaarder terwijl de deurwaarder in het bezit is van mijn betaalbewijzen, dan toch gewoon de uitzetting op verzoek van hun client door laten gaan?
Die uitspraak is er en behelst een ontbinding van de huurovereenkomst. Anders kon de eerdere ontruiming van 1 juni niet aangezegd zijn.Nijogeth schreef:Een deurwaarder zal eerst een gerechtelijke uitspraak hebben gehad. Wat was hier de uitkomst van?
Misschien kan je hier nog even op antwoorden? Hier draait het namelijk om...Moneyman schreef:Dat kan niet zomaar. Als de deurwaarder gaat ontruimen, zal niet de hele vordering betaald zijn. Zijn er betalingen niet ontvangen, zijn ze niet verwerkt, zijn ze op andere maanden afgeboekt? Zijn alle kosten ook betaald? Wat zegt de deurwaarder? De casus is natuurlijk nooit zo simpel als je 'm hier weergeeft.Iesisa schreef:Ik heb mijn huur betaald, en de betaalbewijzen daarvan aan de deurwaarder gestuurd. Echter blijft de verhuurder beweren dat ik niet heb betaald en zet nu de procedure in voor huisuitzetting. Kan dit zomaar?
Als je van mening bent dat wél alles is betaald, zoek dan contact met de betreffende verhuurder of zoek juridische hulp.
De deurwaarder betreft: Van Arkel, maar de betekening zat in een enveloppe van GroenDeWilde, tevens zijn er 2 wijzigingen aangebracht op de betekening met pen. Er is vonnis waarin stond dat ik uiterlijk 1 mei de eerste betaling van de aflossing moest voldoen, deze heb ik gedaan op 3 april. Verhuurder beweert dus dat hij dit niet heeft ontvangen. Alle afschriften van betalingen heb ik naar hun toegezonden en nog blijft hij erbij niet ontvangen
U geeft te weinig informatie. Want er moet een vonnis zijn, op basis waarvan men wil ontruimen. Ontruimen is anders niet mogelijk. Wat was de reden voor de procedure en wat is de uitspraak van de rechter die in het vonnis staat?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Aflossing? Dan hebt u dus een betalingsachterstand met de huur. En hoe zit het met de volgende aflossingen? En loopt u nu qua huur weer achter?Iesisa schreef: Er is vonnis waarin stond dat ik uiterlijk 1 mei de eerste betaling van de aflossing moest voldoen, deze heb ik gedaan op 3 april. Verhuurder beweert dus dat hij dit niet heeft ontvangen. Alle afschriften van betalingen heb ik naar hun toegezonden en nog blijft hij erbij niet ontvangen
Als u de deurwaarder sluitende bewijzen van tijdige en volledige betalingen op het juiste rekeningnummer hebt gestuurd, zal de deurwaarder niet gaan ontruimen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Ik heb idd een huurachterstand en zoals eerder aangegeven heeft de rechter beslist dat de verhuurder accoord gaat met mijn betalingsvoorstel. Zo staat het ook in het vonnis. 1e betaling moest uiterlijk 1 mei zijn, ik heb op 3 april de 1e betaling gedaan, daarna vervolgens elke keer op de 1e vd maand, incl de lopende huur. Er zijn sluitende bewijzen, maar de deurwaarder luistert naar de client, mijn verhuurder dus
Is de standaard huurbedrag betaald zonder een verhoging?
Daar maken vele een fout mee.
Daar maken vele een fout mee.
-
Je komt wel erg mondjesmaat met informatie, en vragen van met name Moneyman beantwoordt je niet echt. Ik snap dat het emotioneel erg zwaar is, en misschien heb je de moed een beetje opgegeven. Juist daarom wil ik met klem adviseren alle relevante info te geven omdat Moneyman en UwJurist deskundig zijn en je wellicht verder kunnen helpen. Misschien dat je niet alles op het forum wil zetten, dan zou je Moneyman en UwJurist desnoods de relevante info per pb kunnen sturen.Iesisa schreef:De deurwaarder betreft: Van Arkel, maar de betekening zat in een enveloppe van GroenDeWilde, tevens zijn er 2 wijzigingen aangebracht op de betekening met pen. Er is vonnis waarin stond dat ik uiterlijk 1 mei de eerste betaling van de aflossing moest voldoen, deze heb ik gedaan op 3 april. Verhuurder beweert dus dat hij dit niet heeft ontvangen. Alle afschriften van betalingen heb ik naar hun toegezonden en nog blijft hij erbij niet ontvangen
witte angora schreef:Juist daarom wil ik met klem adviseren alle relevante info te geven omdat Moneyman en UwJurist deskundig zijn en je wellicht verder kunnen helpen. Misschien dat je niet alles op het forum wil zetten, dan zou je Moneyman en UwJurist desnoods de relevante info per pb kunnen sturen.
Dit is de enig echte oplossing, want niemand anders heeft iets met de persoonlijke info te doen.
![Very Happy :D](./../images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hoe stuur ik een pb☺ het is niet dat ik niet alle info wil geven, maar idd door de stress en vooral ongeloof dat ik zomaar kan, is mijn info misschien niet helemaal compleet. Zou idd fijner zijn als ik mijn hele verhaal in 1 of 2 pbs neer kan zetten. Bedankt
Rechts langs een bericht van een persoon staat een klein beetje info (naam, aantal gestuurde berichten, registratiedatum) met daaronder de knop 'PM'. Klik deze aan en je kunt deze persoon direct een PB sturen.
Anders kun je altijd nog de naam van de persoon aanklikken en dan kom je op het profiel van die persoon. Daar staat ook 'PB versturen'.
Anders kun je altijd nog de naam van de persoon aanklikken en dan kom je op het profiel van die persoon. Daar staat ook 'PB versturen'.
Super, bedankt!