LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Verhuurkosten' aan makelaar betalen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
maartje.van-den-berk

'Verhuurkosten' aan makelaar betalen

Ongelezen bericht door maartje.van-den-berk »

Hoi iedereen,

Ik huur via een vastgoed beheer bedrijf (makelaar) een studio en via een woning verhuur site, ben ik bij de studio en dus ook bij de makelaar terecht gekomen. Nu kwam een van mijn huisgenoten er onlangs achter dat het niet toegestaan is voor bemiddelaars om 'bemiddelingkosten' te vragen aan de huurder (ik dus). Dit wordt soms ook omschreven als 'verhuurkosten', die ik dus wel aan de makelaar heb betaald. Huisgenoten van me hebben de kosten dan juist weer niet aan de makelaar betaald maar aan de woning verhuur site. Sommigen van hen hebben het geld terug gekregen.

Nu is mijn vraag of ik ook recht heb op mijn geld terug? Of ik dan dus de 'verhuurkosten' terug kan vragen of dat dit wel klopt en ik dit terecht aan de makelaar heb moeten betalen.

Alvast bedankt!

rvjapio

Re: 'Verhuurkosten' aan makelaar betalen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Dat moet u even opzoeken. Misschien weten uw huisgenoten dat? Ik heb begrepen dat als het te verhuren object in de portefeuille van de makelaar zit er geen kosten mogen worden berekend en anders wel. en lees dit:

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/consume ... urmakelaar

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er van af om hoeveel geld het gaat. Ze mogen namelijk wel een redelijke vergoeding voor de administratiekosten etc vragen. Maar dus niet bijvoorbeeld een maand huur.

Joepie Joepie

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Als het bemiddeling heet, dan kun je het terugeisen (want ze kunnen niet voor 2 partijen tegelijk bemiddelen).

Probleem is dat verhuurder de tussenpersoon graag te vriend houdt...

Gesloten