| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.
-
High_hills
Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.
Al enkele weken vraag ik aan de verkoper van mijn nieuwe marathonkoets om het aankoopbewijs naar me toe te sturen.
Er zijn problemen met de koets.Daarvoor ben ik al een keer terug bij hem langs geweest.Dit is een rit van 5 uur,heen en terug.
Ik ben toen onverricht ter zake terug huiswaarts gekeerd omdat de oplossing die hij aanbood niet voldeed.Ik heb toen ook gevraagd om het aankoopbewijs mee te geven maar die vraag heeft hij genegeerd.
Na enige discussie wil hij alsnog de koets laten maken.Echter wil ik dat hij eerst het aankoopbewijs naar me toe stuurt vooraleer ik weer die lange rit aanvang.Dit weigert hij en heeft aangegeven dit ter plaatse te overhandigen.
Ik heb meermaals gevraagd om het op te sturen maar telkens kreeg ik verschillende antwoorden.Eerst kon ik dit ter plaatse verkrijgen.Daarna moest het zogezegd worden opgevraagd bij de boekhouder.Dan was de boekhouder weer met vakantie.Op de vraag wanneer hij/zij terug was,kwam geen reactie.
Ondertussen heb ik meer informatie gekregen van andere klanten waardoor ik hem totaal niet meer vertrouw.
Nu zijn we dus op een punt gekomen waarvan ik vind dat hij me chanteert.De koets mag ik terug brengen.Aankoopbewijs wordt niet verstuurd maar krijg ik wanneer ik langs kom.Als ik hier niet mee akkoord ga,wordt de koets niet gemaakt.
Ik wil vermijden om weer tevergeefs 5 uur tijd en brandstofkosten kwijt te zijn.
Vreemd dat hij dit niet even snel wil opsturen en daarbij vermeld dat hij eerlijk is en ik mij geen zorgen moet maken.
Ik wil erbij vermelden dat ik de koets cash betaald heb.
Wat kan ik nu best doen?
Er zijn problemen met de koets.Daarvoor ben ik al een keer terug bij hem langs geweest.Dit is een rit van 5 uur,heen en terug.
Ik ben toen onverricht ter zake terug huiswaarts gekeerd omdat de oplossing die hij aanbood niet voldeed.Ik heb toen ook gevraagd om het aankoopbewijs mee te geven maar die vraag heeft hij genegeerd.
Na enige discussie wil hij alsnog de koets laten maken.Echter wil ik dat hij eerst het aankoopbewijs naar me toe stuurt vooraleer ik weer die lange rit aanvang.Dit weigert hij en heeft aangegeven dit ter plaatse te overhandigen.
Ik heb meermaals gevraagd om het op te sturen maar telkens kreeg ik verschillende antwoorden.Eerst kon ik dit ter plaatse verkrijgen.Daarna moest het zogezegd worden opgevraagd bij de boekhouder.Dan was de boekhouder weer met vakantie.Op de vraag wanneer hij/zij terug was,kwam geen reactie.
Ondertussen heb ik meer informatie gekregen van andere klanten waardoor ik hem totaal niet meer vertrouw.
Nu zijn we dus op een punt gekomen waarvan ik vind dat hij me chanteert.De koets mag ik terug brengen.Aankoopbewijs wordt niet verstuurd maar krijg ik wanneer ik langs kom.Als ik hier niet mee akkoord ga,wordt de koets niet gemaakt.
Ik wil vermijden om weer tevergeefs 5 uur tijd en brandstofkosten kwijt te zijn.
Vreemd dat hij dit niet even snel wil opsturen en daarbij vermeld dat hij eerlijk is en ik mij geen zorgen moet maken.
Ik wil erbij vermelden dat ik de koets cash betaald heb.
Wat kan ik nu best doen?
Re: Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.
Zoals ik u al op een ander forum adviseerde, gebruik de mail of opname van een telefoongesprek (hoeft u niet aan te kondigen) als bewijs van aankoop en als bewijs dat u de koop mag ontbinden en uw geld terug krijgt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
+1Uw Jurist schreef:Zoals ik u al op een ander forum adviseerde, gebruik de mail of opname van een telefoongesprek (hoeft u niet aan te kondigen) als bewijs van aankoop en als bewijs dat u de koop mag ontbinden en uw geld terug krijgt.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Mondelingen koopovereenkomst is ook rechtsgeldig zolang je het kunt bewijzen. Daarom inderdaad opnemen het gesprek.
Mijn advies ga naar hem toe en neem alles op. Je moet hem de kans geven om het te repareren. Als je dan alles opneemt dan heb je bewijs van koop overeenkomst en dat je hem een kans hebt gegeven om het te repareren. Zorg natuurlijk wel dat je sneaky de aankoop bedrag meldt tijdens het gesprek. B.v. ik heb er x voor betaald en het is gewoon niet in orde. Als het daarna niet in orde is heb je ook het geldbedrag op opname dan kan er achteraf omdat het cash is geen kwestie van het bedrag bestaan.
Ook als je het niet kunt bewijzen is een mondelinge overeenkomst rechtsgeldigjohn18 schreef:Mondelingen koopovereenkomst is ook rechtsgeldig zolang je het kunt bewijzen.
-
High_hills
Ik heb nog iemand gevonden met een koets van hem.
Ook contant moeten betalen en geen aankoopbewijs ontvangen.
Zij is niet de enige die me dit gemeld heeft.
Ik vrees dat ik er ter plaatse ook geen ga verkrijgen.Ik ga het gesprek opnemen.
Kan iemand me reeds vertellen hoe daarna verder te handelen mocht mijn bezoek weer tevergeefs zijn?
Ook contant moeten betalen en geen aankoopbewijs ontvangen.
Zij is niet de enige die me dit gemeld heeft.
Ik vrees dat ik er ter plaatse ook geen ga verkrijgen.Ik ga het gesprek opnemen.
Kan iemand me reeds vertellen hoe daarna verder te handelen mocht mijn bezoek weer tevergeefs zijn?
Bij een particuliere koop is een aankoopbewijs niet verplicht.
Het wantrouwen is kennelijk wederzijds.
Ik denk dat u beter daar aan kunt werken dan proberen iets los te peuteren waarmee u het hem lastig kunt maken en u daarom toch niet krijgt.
De voorgestelde oplossing voldeed volgens u niet. Dat verschil van inzicht kan terecht zijn maar ook onterecht.
Het komt vaker voor dat vaktechnisch correcte oplossingen worden geweigerd om emotionele en onterechte gronden.
Het wantrouwen is kennelijk wederzijds.
Ik denk dat u beter daar aan kunt werken dan proberen iets los te peuteren waarmee u het hem lastig kunt maken en u daarom toch niet krijgt.
De voorgestelde oplossing voldeed volgens u niet. Dat verschil van inzicht kan terecht zijn maar ook onterecht.
Het komt vaker voor dat vaktechnisch correcte oplossingen worden geweigerd om emotionele en onterechte gronden.
-
High_hills
Ik ben particulier.Hij is handelaar en levert geen enkel bewijs van verkoop af.
Stel dat ik die nodig heb voor de garantie.Wat dan?
En wat met de (diefstal/brand/aanhanger) verzekering?Ik heb iets nodig om te bewijzen dat ik de koets gekocht heb en wat de prijs was.
Stel dat ik die nodig heb voor de garantie.Wat dan?
En wat met de (diefstal/brand/aanhanger) verzekering?Ik heb iets nodig om te bewijzen dat ik de koets gekocht heb en wat de prijs was.
Een particulier kan ook handelaar zijn. De vraag is of hij dit bedrijfsmatig doet. In dat geval is een factuur verplicht.
Staat deze handelaar ingeschreven bij de kamer van koophandel ?
(Kun je zelf controleren op de site van de kvk)
Heeft hij een website ?
Heeft hij een website ?
-
High_hills
Hij heeft een website en zit al 30 jaar in het vak.Levert koetsen,tuigen,ect. en doet zelf ook aan herstellingen.
Hij is ingeschreven in het handelsregister.
Hij is ingeschreven in het handelsregister.
Deze stelling over een factuur is niet juist. Zie mijn antwoord op http://rechtenforum.nl/forum/thread/t/4 ... oopbewijs/.crazyme schreef:Een particulier kan ook handelaar zijn. De vraag is of hij dit bedrijfsmatig doet. In dat geval is een factuur verplicht.
Heeft hij een website ?
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
High_hills
Factuur/bon/bewijs.Hoe je het moet noemen,zijn we nog niet uit blijkbaar.
Feit is,ik heb niets van hem verkregen.Ik moet dus maar verder gaan op mails en een gesprek dat ik zelf nog moet opnemen waarvoor ik eerst nogmaals 5 uur moet rijden en een volle tank brandstof aan kwijt ben.
Ik wil geen risico's meer nemen om met de koets op aanhanger op weg te gaan zonder enig aankoopbewijs.Stel ik word aangereden.De verzekering kan niet controleren wat de koets waard is en de verkoper kan zeggen wat hij wil.
Enkele maanden geleden zijn we nog achteraan aangereden op de snelweg.De aanhanger hing er op dat moment niet aan.Ik moet er niet aan denken dat dit ons weer overkomt.
Feit is,ik heb niets van hem verkregen.Ik moet dus maar verder gaan op mails en een gesprek dat ik zelf nog moet opnemen waarvoor ik eerst nogmaals 5 uur moet rijden en een volle tank brandstof aan kwijt ben.
Ik wil geen risico's meer nemen om met de koets op aanhanger op weg te gaan zonder enig aankoopbewijs.Stel ik word aangereden.De verzekering kan niet controleren wat de koets waard is en de verkoper kan zeggen wat hij wil.
Enkele maanden geleden zijn we nog achteraan aangereden op de snelweg.De aanhanger hing er op dat moment niet aan.Ik moet er niet aan denken dat dit ons weer overkomt.
Laatst gewijzigd door High_hills op 16 sep 2016 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, u kunt ook bellen zoals ik aangaf en dat telefoongesprek opnemen (zodanig dat beide stemmen te horen zijn).High_hills schreef:Factuur/bon /bewijs.Hoe je het moet noemen,zijn we nog niet uit blijkbaar.
Feit is,ik heb niets van hem verkregen.Ik moet dus maar verder gaan op mails en een gesprek dat ik zelf nog moet opnemen waarvoor ik eerst nogmaals
5 uur moet rijden en een volle tank brandstof aan kwijt ben.
Overigens, u hebt dit zelf over u afgeroepen door niet meteen om een betaalbewijs te vragen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
-
High_hills
Ik bij aankoop wel om een bewijs gevraagd.Hij zou me dit via mail opsturen.
Maar je hebt je wel weg laten sturen zonder aankoop/betalingsbewijs. Jij zegt toch ook niet "ik stuur het geld volgende week wel op"?
-
moederslink
Ik had dit nooit gedaan, maar ja dat is achteraf gepraat. Goeie les in ieder geval.High_hills schreef:.........Ik wil erbij vermelden dat ik de koets cash betaald heb.
Jammer dat men zo op deze manier min of meer wordt gedwongen om de naïviteit te verliezen.
Wat aangegeven is : een telefoongesprek voeren , dit opnemen waarbij de prijs vd koets luid en duidelijk wordt genoemd en de dag van aankoop, plus de bevestiging dat de reparatie onder garantie, dus kosteloos, moet worden opgepakt.Wat kan ik nu best doen?
Als je het op opname hebt "de koop bedrag" en hoe lang je het in bezit heb. Dan kun je nadat de reparatie is uitgevoerd en het niet in orde is je koop ontbinden. En je geld terug eisen. Voert hij geen reparatie uit maar je hebt wel op opname het koopbedrag en hoe lang je hem in bezit hebt kun je de koop ontbinden.High_hills schreef: Ik vrees dat ik er ter plaatse ook geen ga verkrijgen.Ik ga het gesprek opnemen.
Bij de verzekering geef je op wat het aankoop bedrag is geweest. Je hebt opname van de bedrag. Maar ik weet niet hoe ze bij koetsen uit gaan van waarde. Beste is om jouw koets te laten taxeren voor de verzekering. Houd er ook rekening mee hoe langer je je koets hebt hoe minder de verzekering uit keert bij totale verlies. De waarde daalt. Maar dat durf ik niet specifiek te zeggen.
zie de volgende site: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... -reparatie
Daar staat het precies op over garantie/reparatie/kassabon.
gr john
Dit argument verbaast mij nog steeds. Waarom is dat zo belangrijk ? Alsof een verzekeringsmaatschappij blind vaart op een factuur. Een paar goede foto's en eventueel een waardebepaling zijn veel belangrijker dan alleen een factuur.High_hills schreef: Ik wil geen risico's meer nemen om met de koets op aanhanger op weg te gaan zonder enig aankoopbewijs.Stel ik word aangereden.De verzekering kan niet controleren wat de koets waard is en de verkoper kan zeggen wat hij wil.
Waarom verwacht u dat de verkoper bij een eventuele aanrijding iets anders dan de waarheid zal zeggen ?
Het wantrouwen is wel bijzonder groot
Klopt niet helemaal! Als de verkoper veel zwart houd ivm het niet leveren van bon, dus een natte vinger boekhouden doet zal hij niet de waarheid vertellen. Het is geen wantrouwen het heet situatie in schatten naar gedrag verkoper.crazyme schreef: Waarom verwacht u dat de verkoper bij een eventuele aanrijding iets anders dan de waarheid zal zeggen ?
Er zijn genoeg zwart handelaren die betrouwbaar zat zijn.
Ergens in het koopproces is het grondig misgegaan. Dat kan aan twee partijen liggen, dat is op afstand niet vast te stellen. U moet er samen uitkomen en dan is on speaking terms blijven noodzakelijk. Verpest u de relatie zal er geen vrijwillige oplossing komen en bent u verder van huis.
Over wat voor bedrag gaat het overigens? Maw hoe serieus is het allemaal ?
Ergens in het koopproces is het grondig misgegaan. Dat kan aan twee partijen liggen, dat is op afstand niet vast te stellen. U moet er samen uitkomen en dan is on speaking terms blijven noodzakelijk. Verpest u de relatie zal er geen vrijwillige oplossing komen en bent u verder van huis.
Over wat voor bedrag gaat het overigens? Maw hoe serieus is het allemaal ?
-
High_hills
Geloof me.Ik heb ondertussen veel redenen om de verkoper niet op zijn woord te geloven.Mede door leugens van hem en reacties van mensen die hetzelfde als ik hebben meegemaakt bij hem.Verhaal is veel te lang om hier uitgebreid op in te gaan.john18 schreef:Klopt niet helemaal! Als de verkoper veel zwart houd ivm het niet leveren van bon, dus een natte vinger boekhouden doet zal hij niet de waarheid vertellen. Het is geen wantrouwen het heet situatie in schatten naar gedrag verkoper.crazyme schreef: Waarom verwacht u dat de verkoper bij een eventuele aanrijding iets anders dan de waarheid zal zeggen ?
We spreken hier over een bedrag ruim over 4000 €.