LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekering afsluiten voor je boeken bij Van Dijk

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nicole va

Verzekering afsluiten voor je boeken bij Van Dijk

Ongelezen bericht door Nicole va »

Voor mijn zoon heb ik een verzekering voor zijn boeken afgesloten bij Van Dijk. Vandaag was het inlevermoment van zijn boeken en tot mijn verbazing krijgen we een boete omdat één van zijn boeken beschadigd is. Ja hier heb ik toch een verzekering voor afgesloten?
Ja maar dan moet je, volgens Van Dijk, die schade wel meteen melden of in ieder geval voor het inlevermoment. Daar heb ik geen moment bij stilgestaan. Conclusie: de verzekering geldt niet meer! en niet alleen moeten we nu de nieuw prijs van het boek betalen, er komt ook nog eens 5,95 euro aan administratie kosten bij. Kunt iemand mij vertellen of Van Dijk dit zomaar mag doen?

rvjapio

Re: Verzekering afsluiten voor je boeken bij Van Dijk

Ongelezen bericht door rvjapio »

Leest u eens de voorwaarden bij de verzekering. Die moeten uw vraag beantwoorden.

Nicole va

Ik heb de Algemene Voorwaarden opgezocht en daar kan ik niets over de verzekering vinden. Ook op de site kan ik daar niet echt iets over vinden. Het enige wat ik heb gevonden is een schadeformulier voor een vervangend boek. Maar het boek was nog prima te gebruiken en een vervangend product was dus niet nodig. Inmiddels heb ik bij Van Dijk via het klachtenformulier de polis en de voorwaarden opgevraagd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is natuurlijk al vreemd dat op de site van Van Dijk helemaal geen info over een verzekering te vinden is.
Als het goed is heb je de voorwaarden ontvangen bij afsluiten verzekering.
Laatst gewijzigd door BL2 op 03 jul 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole va

Ik heb niet eens een bevestiging van de betaling gehad en dus ook geen voorwaarden.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

En daar nooit werk van gemaakt gedurende het gehele schooljaar ? Is het bedrag wel afgeschreven en heb je daar nog bewijs van.

Zover dit nog nodig is, maar dat moet blijken uit de verzekering voorwaarden.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Nicole va schreef:Ik heb niet eens een bevestiging van de betaling gehad en dus ook geen voorwaarden.
En geen contact gezocht omdat je bevestiging en voorwaarden hebt gekregen? Dat lijkt me toch iets wat je doet als je een bepaalde tijd niets hebt gehoord. Misschien is het wel verstuurd maar niet aangekomen, misschien is er ergens een foutje gemaakt. Een telefoontje doet vaak wonderen....

Gesloten