LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrije sector maar geen vast contract.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Rosalien1989

Vrije sector maar geen vast contract.

Ongelezen bericht door Rosalien1989 »

Hallo,

Donderdag hebben we te horen gekregen dat we op de eerste plek zijn ge eindigd voor een huisje uit de vrije sector van de woningstichting. Hiervoor moesten we een 2815 euro bruto verdienen om er voor in aanmerking te komen. Hier gaan wij dus makkelijk overheen.

Maar nu zit ik met het volgende. Ik moet dinsdag onze contracten laten zien en de legitimatiebewijzen. Alleen gaat mijn contract pas in per 10 mei. Maar op het moment van sleuteloverhandiging ben ik al wel een maand aan het werk. Ik heb al eerder bij deze werkgever gewerkt 3 jaar lang, maar ben toen gestopt om er een diploma voor te halen. En ga daar nu dus weer aan de slag. Ik werk via payroll, en daar staat geen einddatum op het contract, en ik krijg van mijn werkgever een intentieverklaring. Daar staat ook de reden in waarom ik al eerder bij hun hebt gewerkt, waarom ze nu alleen payroll aannemen en dat ze de intentie hebben mij vast in dienst te houden en dat ik op ten duur op contract van Aristo. Onderin staat ook zoals elk intentieverklaring dat er aan de brief geen rechten ontleend kunnen worden.

Zullen ze daar moeilijk over gaan doen? Mijn vriend heeft wel een vastcontact, en ik begin 10 mei te werken met een intentieverklaring.

witte angora

Re: Vrije sector maar geen vast contract.

Ongelezen bericht door witte angora »

Moeilijk te zeggen op afstand, iedere wbv reageert anders. Ik denk dat openheid het beste is. Ook zou je aan kunnen geven hoe je je toekomst ziet mbt tot werk. Waar het natuurlijk om gaat is dat jullie tot in lengte van dagen in staat zijn de huur te betalen. Dat is het voornaamste wat de wbv wil weten. Probeer dat aan te tonen, dan zal het waarschijnlijk geen probleem zijn.

Wanneer wordt het huurcontract getekend??

Rosalien1989

Ik huur de woning gelukkig niet via een makelaar of particulier maar echt bijde woningstichting die ook sociale huurwoningen verhuurt.

15 juni is de sleuteloverdracht en het tekenen van het contract, en dan werk ik gewoon al 5 weken fulltime

witte angora

Nogmaals, het is van een afstand moeilijk in te schatten wat de wbv doet, wat ze willen weten is of je in lengte van jaren in staat bent de huur te betalen. Als je dat op een manier kunt beantwoorden die positief beoordeeld wordt, voorzie ik geen problemen.

Dus leg niet alleen je papieren voor, maar vertel ook wat je toekomstplannen zijn (kinderen, geen kinderen, in de toekomst al dan niet part-time werken, enzovoorts, desnoods -tussen neus en lippen door :wink: - iets inhoudelijk over de functie waardoor je kunt aantonen dat het voor langere tijd is). Dat kan nét even een plusje zijn, denk ik.

peninsula

Ongelezen bericht door peninsula »

Donderdag hebben we te horen gekregen dat we op de eerste plek zijn ge eindigd voor een huisje uit de vrije sector van de woningstichting. Hiervoor moesten we een 2815 euro bruto verdienen om er voor in aanmerking te komen. Hier gaan wij dus makkelijk overheen.
Is een koopwoning niet mogelijk met zo'n inkomen. Vrije sector is toch veel duur :?:

Rosalien1989

Ohhh, ja we hebben nu een kindje van 6 mnd en willen er in de toekomst nog 1 ( mocht het lukken! ). Mijn loon is op provisiebasis, het minimale wat ik per maand kan hebben is 1550, kan dus eigenlijk alleen maar hoger! en heb uitzicht op vastcontact, ik heb er al eerder gewerkt dus heb geen proeftijd en heb al een x vast contract gehad. We hebben nu ook nooit problemen gehad met huurbetaling, en kunnen desnoods al huur van ten voren betalen als ze dat graag willen.

We willen hier graag weg aangezien we in een flat wonen 4 hoog zonder lift, en me meisje begint te zwaar te worden om zoveel trappen op te sjouwen!

Rosalien1989

peninsula schreef:
Is een koopwoning niet mogelijk met zo'n inkomen. Vrije sector is toch veel duur :?:
Is erg duur inderdaad! maar met een hypotheek die wij kunnen krijgen komen we weer uit in een appartement ipv een gezinswoning. Deze huur is 700 euro pm

peninsula

Ongelezen bericht door peninsula »

Begrijp ik fijne toekomst gewenst een koopwoning komt misschien later nog :wink:

witte angora

Rosalien1989 schreef:Ohhh, ja we hebben nu een kindje van 6 mnd en willen er in de toekomst nog 1 ( mocht het lukken! ). Mijn loon is op provisiebasis, het minimale wat ik per maand kan hebben is 1550, kan dus eigenlijk alleen maar hoger! en heb uitzicht op vastcontact, ik heb er al eerder gewerkt dus heb geen proeftijd en heb al een x vast contract gehad. We hebben nu ook nooit problemen gehad met huurbetaling, en kunnen desnoods al huur van ten voren betalen als ze dat graag willen.

We willen hier graag weg aangezien we in een flat wonen 4 hoog zonder lift, en me meisje begint te zwaar te worden om zoveel trappen op te sjouwen!
Je enthousiasme is begrijpelijk, en dat mag ook, maar: niet te hard jubelen bij de wbv, gewoon zakelijk blijven, ok? :wink: Dan nog wat vraagjes die je op het forum niet hoeft te beantwoorden, het is alleen voor het geval de wbv doorvraagt, dat je de antwoorden klaar hebt liggen:

Je werkt op provisiebasis, betekent dat ook dat je thuis werkt? Zo niet, heb je dan al op een rijtje hoe je het doet met kinderopvang en dergelijke? Heb je al een beeld van de kosten daarvan? Immers, als er geen opvang is, kan moeders niet werken. En als de opvang erg duur is, dan gaat het van het inkomen af :wink:

Wel moet ik zeggen dat een huur van 700 euro in de vrije sector in verhouding nog erg meevalt, er worden soms aanzienlijk hogere bedragen gevraagd. Maar dat zul je waarschijnlijk zelf ook wel weten.

Rosalien1989

Begrijpelijk, maar dit is allemaal al geregeld! Ze gaat nu ook al naar de gratis oppasoma hahahah

witte angora

Rosalien1989 schreef:Begrijpelijk, maar dit is allemaal al geregeld! Ze gaat nu ook al naar de gratis oppasoma hahahah
Dan is het gewoon even afwachten wat de wbv ervan zegt. Laat je het nog even horen? Ik ben wel benieuwd intussen.

Rosalien1989

Zal ik doen :) Heb net ook even mijn jaaropgave van 2008 erbij gezocht. Toen had ik een vastcontract en heb ik daar gewerkt totdat ik 1 sept weer naar school ging. En verdiende tot 31-8 1860 euro bruto per maand. Dus kunnen ze gelijk zien dat ik al snel meer ga verdienen. Ook is daarop te zien vanaf wanneer ik daar in dienst ben gekomen. Kunnen ze gelijk zien dat ik al na 3 maanden ben overgenomen door hun van het uitzendbureau naar hun toe, vervolgens nog een 3 mnd contract en toen al vast!

Gesloten