LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dexter13
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:10

WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door dexter13 »

Ik wil bij deze alle mensen waarschuwen voor helder bewindsvoering te bergen op zoom.
ik heb al 10keer meegemaakt dat ze het weekgeld niet op tijd of helemaal niet overmaakte.
ik zit al bijna 2 jaar bij de schuldsanering, en betaakde in het begin 45euro per maand af omdat ik een dakloze uitkering had van 600euro per maand. nu ben ik 1,5 jaar geleden naar een wajong uitkering gegaan van 970euro en 6 maanden gelden naar een vast contract bij de sociaale werkplaats(1200euro) maar het bedrag dat wordt afbetaald is nogsteeds niet verhoogt tewel ze dit wel verplicht zijn, dit door te geven en te verhogen.
ook wordt er zeer slecht op e-mails gereageerd en telefoonisch zijn ze al helemaal slecht bereikbaar.
ik wou een verzekering afsluiten voor mijn hondje van 14,95euro per maand en dit werdt afgekeurd zonder reden, heb sinds dien bijna 500euro aan dierenartskosten gehad die anders waren vergoed
ook hebben ze voor mij een aanvullende tandarts verzekering afgesloten, alleen het grappige is dat ik helemaal geen tanden heb, heb al 3 jaar een kunstgebit.\

WAARSCHUWING kIez een andere bewindsvoering als je de keuze hebt.

bij deze wou ik vragen of er ook andere zijn die slechte ervaringen hebben met deze bewindsvoering.
ik zal laten deze post nog verder uitbreiden.

supereric
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2012 10:17

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door supereric »

ij kunnen dit verhaal alleen maar bevestigen wij hebben er ook zoveel problemen mee .
ze doen de aanvragen ook slecht behandelen of heel laat en wij hebben nu dus al een andere aangevraagd bij de rechtbank en gelukkig ook gekregen .
maar idd mensen ben op je hoede met hun want ze zijn niet met jou als persoon bezig namelijk .

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dexter13,

waarom ga je daar dan niet weg?

supereric
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2012 10:17

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door supereric »

dat is natuurlijk wel zo je kunt er ook beter weggaan maar het is allemaal nog niet zo makkelijk om dat voor elkaar te krijgen hoor wij zijn er ook ondertussen met 3 keer na het kantongerecht geweest te zijn ervoor pas er van af tenminste bijna er van af ,we hebben al kennis gemaakt met onze nieuwe bewindvoerder en nu afwachten wanneer dat er weer door is .
en het wissellen van bewindvoerder moet ook nog eens door de kantonrechter uitgesproken worden en dan is het maar net wie er op dat moment de rechter is en of hij het dan met jou eens is of met hun .

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

supereric schreef: en dan is het maar net wie er op dat moment de rechter is en of hij het dan met jou eens is of met hun .
Je onderschat de rechterlijke macht.

bornet
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:13

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door bornet »

ik onderschat niets ik ben juridische heel erg goed op de hoogte

supereric
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2012 10:17

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door supereric »

het gaat niet om onderschatting hier en over om welke reden je dan ook onder bewindvoering staat ,maar het gaat over het feit dat je bijna altijd met bewindvoeringen aan het korste eind trekt .

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door puma73 »

supereric schreef:het gaat niet om onderschatting hier en over om welke reden je dan ook onder bewindvoering staat ,maar het gaat over het feit dat je bijna altijd met bewindvoeringen aan het korste eind trekt .

Je bent niet voor niks onder bewind gegaan of gesteld. Meestal gaan daar problemen met financiën aan vooraf.

De bewindvoerder probeert jou financiële problemen op orde te brengen. Dat houdt meestal ook in dat je rond moet komen met minder en dat je dus ook minder te besteden hebt.

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Ik ben zelf niet onder bewind gesteld, maar heb mijn moeder onder bewind laten stellen omdat ze door haar vergeetachtigheid financieel in de problemen was geraakt.
Zij wilde persé niet dat één van haar kinderen haar financiën deed want dat kon ze wel helemaal zelf.
De rechter heeft har zover weten te krijgen dat ze heeft ingestemd met vrijwillige bewindvoering bij Helder Bewind.

Resultaat: na 7 maanden bewindvoering door Helder is mijn moeder niet meer verzekerd voor haar begrafenis bij Centraal Beheer.
CB heeft nooit kunnen incasseren van het nieuwe (beheer)rekeningnummer omdat ze dit nooit hebben gekregen!
Ik heb zowel Centraal Beheer als Helder Bewindvoeringen hier diverse malen op gewezen en ook hoe ze elkaar konden bereiken (afdeling factuurservice).
Ik was niet gemachtigd om deze wijzigingen door te geven.

Ik heb vandaag een mail gestuurd en gevraagd om opheldering en ze tevens aansprakelijk gesteld voor de kosten van mijn moeders uitvaart.
Ook heb ik de rechter die het bewind heeft uitgesproken een brief gestuurd met de vraag om de administratie van mijn moeder bij Helder te controleren op juistheid.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Cass1962 schreef:Ik ben zelf niet onder bewind gesteld, maar heb mijn moeder onder bewind laten stellen omdat ze door haar vergeetachtigheid financieel in de problemen was geraakt.
Zij wilde persé niet dat één van haar kinderen haar financiën deed want dat kon ze wel helemaal zelf.
De rechter heeft har zover weten te krijgen dat ze heeft ingestemd met vrijwillige bewindvoering bij Helder Bewind.

Resultaat: na 7 maanden bewindvoering door Helder is mijn moeder niet meer verzekerd voor haar begrafenis bij Centraal Beheer.
CB heeft nooit kunnen incasseren van het nieuwe (beheer)rekeningnummer omdat ze dit nooit hebben gekregen!
Ik heb zowel Centraal Beheer als Helder Bewindvoeringen hier diverse malen op gewezen en ook hoe ze elkaar konden bereiken (afdeling factuurservice).
Ik was niet gemachtigd om deze wijzigingen door te geven.

Ik heb vandaag een mail gestuurd en gevraagd om opheldering en ze tevens aansprakelijk gesteld voor de kosten van mijn moeders uitvaart.
Ook heb ik de rechter die het bewind heeft uitgesproken een brief gestuurd met de vraag om de administratie van mijn moeder bij Helder te controleren op juistheid.

Beste cass1962,

Dat is inderdaad een vervelende situatie.

Als je wil kan ik het een en ander voor je nakijken bij onze afdeling uitvaartverzekeringen en bekijken of wij nog het een en ander voor je moeder kunnen betekenen.

Je kunt dan een mail sturen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl
o.v.v. trosradar, uitvaartverzekering.

Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, verzoek ik jou om naast de klacht ook de gegevens van je moeder te mailen.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Natasja,

ik heb een mail verstuurd met uitgebreide informatie.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Cass1962 schreef:Natasja,

ik heb een mail verstuurd met uitgebreide informatie.

Wij hebben je mail in goede orde ontvangen en gaan het een en ander voor je moeder nakijken.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Bewindvoerders denken dat wanneer ze het financiele beheer van iemand hebben dat ze daarna alles kunnen maken en meestal niet weten waar hun plaats is. Wanneer er voldoende kapitaal/inkomen is en uw als client besetld een dieren-ziektekostenverzekering voor 14,95 en daarin kan worden volstaan dan moet dat uitgevoerd worden. Hier werkt dat idem dito, we moeten het uitvoeren en doen dat ook.

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Cass1962 »

@ Natasja van Centraal Beheer,

Hartelijk dank voor je enorme inzet en het positieve resultaat daarvan!!
Een warme douche waard!

Cass

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Het is inderdaad fijn dat alles goed is opgelost.

Mocht je vragen hebben dan kan je natuurlijk altijd “Even Apeldoorn Bellen”.

Groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Cass1962
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 feb 2012 13:18

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Cass1962 »

Natasja,

De rechtbank heeft gereageerd op mijn klacht over Helder.
Helder heeft ze een brief gesturd en daarin vermeld dat ZIJ contact hebben opgenomen met Centraal Beheer, geregeld hebben dat mijn moeder weer in de verzekering is opgenomen en de achterstallige premies (€ 125,09) hebben voldaan.
De eerdere brieven met adreswijzigingen zaten er ook bij: gestuurd aan Achmea in Amsterdam.

Ik heb de door mij betaalde premies (€ 125,09) nog niet teruggestort gekregen, heb je enig idee wanneer deze in overgemaakt gaan worden?

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste Cass1962,

Vorige week heb ik nog contact gehad met de desbetreffende afdeling. Helaas zitten wij met een verwerkingsperiode.

Vaak wordt het bedrag binnen 7-10 werkdagen teruggeboekt.

Mocht dit niet het geval zijn dan verzoek ik je om ons een mail te sturen.
In de tussentijd zal ik het een en ander voor je gaan nakijken.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

bornet
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:13

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door bornet »

ligt eraan of je vrijwillig onder bewind staat of via de wsnp want als je het vrijwillig doet met uitspraak van de rechtbank je staat dan dus onder beschermings bewind dat wil zeggen dat je handelings onbekwaan bent maar je ben nog steeds handelings bevoegd dit is niet het geval bij de wsnp want dan heb je helemaal niks te zeggen ik heb onlangs mijn tv zenders uitgebreid en dat is gewoon gegaan hoor je moet het alleen slim spelen en als je een verzekering af wil sluiten kan je dat gewoon doen want dat doe ik ook gewoon je hebt namelijk een pin rek voor je leefgeld en een rekening waar je salaris op gestort word gewoon via internet verzekering af sluiten en de betaalrek doorgeven want dan kan de bewindvoerder niks doen omdat je nog steeds handelingsbevoegd bent.
tot zover wat meer info

snuitje1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2012 17:10

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door snuitje1979 »

hey hey ik heb twee jaar bij hun gezeten de wnsp is nu pas rond ze hebben ook al die tijd geen contackt ge had met de schuld eisers en idd ik heb nu een nieuwe bewind voering en ben heel te vreden over haar nu met de overschakeling van helder naar men nieuwe bewindvoering had helder me deze week het geld moeten over maken en dat hebben ze niet gedaan heb de hele week met brood en water moeten doen met mijn dochterte samen pfff door hun echt ik raad het ook af om bij hun aan te kloppen wand ze stoppen je verder de grond in of je krijgt een brief van de woning stichting dat je uit je huis word gezet ze zijn hun eigen zakken aan het vullen zo kan ik ook bewind voering worden ik had ook een contackt persoon bij hun ragina geluk heet ze en moest van de rechter horen dat ze al paarmaanden er al niet meer werkt pfff het zijn grote op lichters echt waar gr

Patries2013
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2013 12:20

Re: WAARSCHUWING Voor Helder Bewindvoering

Ongelezen bericht door Patries2013 »

hallo.
ik sta sinds juni 2012 onder heldere bewind, omdat ik het niet alleen meer aan kon.
de bewind is me aangewezen door mensen om me heen en vertelde mij dat het een betrouwbare bewind was en ik voelde me goed bij de verwoording van hun.

na maten de weken en tijden veranderen bleek het tegenovergestelde, zoals hier al meer staat, moeilijk bereikbaar, kort aan de telefoon, afspraken niet na komen of erg laks op reageren.
ik sta dan onder bewind vanwege me eigen problemen daarin, maar elke keer krijg ik bericht van bijvoorbeeld KPN omdat de bewind de kosten niet betaald net als de rekening van me gas en licht word erg slecht betaald
ik betaal volle bak aan de bewind dan lijkt mij ook dat de bewind zijn/haar werk moet verrichten.
bij ons is ook niet bekent wie de dossier behandelaar is
volgens de bewind kunnen hun ook niet internet bankieren, vroeg aan hun om een ov-pas aan te vragen en dan automatisch op elke keer op te laten zetten, werd ook toegestaan alleen hun woord was dat hun geen internet bankieren konden en daarom werd het niet zo gedaan

ik heb grote spijt dat ik ooit deze bewind voering geaccepteerd heb
en ga daarom verdere stappen onder nemen om deze bewind voeren buiten de deur te werken.
ik heb 2 kinderen waardoor ik gewoon redelijk moet kunnen leven en niet zoals heldere bewind het voor ogen ziet.

hopelijk trappen weinig mensen in hun en gaan ze niet met deze bewind in zee

groetjes patricia

Gesloten