| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wanneer is een erfenis afgehandeld.
Re: wanneer is een erfenis afgehandeld.
zonder een diagnose te willen stellen (ben ik ook helemaal niet voor gekwalificeerd) vind ik wel dat TS zelf ook wel wat symptomen van narcisme laat zien. Zie ook andere topic mbt de CVA`s en revalidatie.
Ik vraag mij ook de reden van starten van dit topic af...die was er namelijk niet echt lijkt mij.
Ik vraag mij ook de reden van starten van dit topic af...die was er namelijk niet echt lijkt mij.
-
rozemarijntje
vroem schreef:zonder een diagnose te willen stellen (ben ik ook helemaal niet voor gekwalificeerd) vind ik wel dat TS zelf ook wel wat symptomen van narcisme laat zien. Zie ook andere topic mbt de CVA`s en revalidatie.
Vroem je haalt me de woorden uit de mond
Zou dat niet willen onderschrijven. Een CVA kan een mens wel veel veranderen in doen en laten. Vergeet niet dat het brein een opdonder heeft gehad. Waarschijnlijk heeft de TS ook (dat is wat een brein kan doen) een kort(er) lontje gekregen of redelijk wat van karakter veranderd. Ken n.l. veel (verloren) naasten waar ik die gedaante wisseling heb 'mogen' meemaken.rozemarijntje schreef:vroem schreef:zonder een diagnose te willen stellen (ben ik ook helemaal niet voor gekwalificeerd) vind ik wel dat TS zelf ook wel wat symptomen van narcisme laat zien. Zie ook andere topic mbt de CVA`s en revalidatie.
Vroem je haalt me de woorden uit de mond
"Waar is onze wijze Isabel???"
Dat klopt zeker. Heb het ook genoeg gezien, sterker nog dagelijks. Maar dat uit zich och echt anders dan dit. Maar zoals gezegd: ik wil en kan die diagnose niet stellen.
Het is wat dat betreft stof voor psychologen en wellicht psychiater die die diagnose wel kan stellen. Psychologische begeleiding is och al een aanrader trouwens gezien de forse beperkingen die een CVA met zich meebrengt. Er zijn slechts weinigen die dat ook al is het thuisfront nog zo ondersteunend, het hoofd kunnen bieden zonder extra mentale ondersteuning. Het is ook redelijk normaal bij mijn weten dat die bij de revalidatie betrokken worden.
Het is wat dat betreft stof voor psychologen en wellicht psychiater die die diagnose wel kan stellen. Psychologische begeleiding is och al een aanrader trouwens gezien de forse beperkingen die een CVA met zich meebrengt. Er zijn slechts weinigen die dat ook al is het thuisfront nog zo ondersteunend, het hoofd kunnen bieden zonder extra mentale ondersteuning. Het is ook redelijk normaal bij mijn weten dat die bij de revalidatie betrokken worden.
Daar word je als familie ook bij betrokken, tot je 'uit gerevalideerd' bent; m.a.w. tot hier en niet verder: meer zit er niet in. Logisch. En dan begint pas het 'echte' werk voor de familie.vroem schreef: Het is ook redelijk normaal bij mijn weten dat die bij de revalidatie betrokken worden.
De TS lijkt er 'redelijk' te zijn afgekomen maar schijn kan bedriegen. Hij moet ook leren om te gaan met het feit dat hij in een scootmobiel zit en veel andere dingen die niet (misschien nog niet) lukken. Wil liever niet zo hard een oordeel vellen, ieder mens reageert nu eenmaal anders dan de ander. En dat hij onredelijk/onwillig of hoe dan ook, overkomt, gek genoeg heb ik er alle begrip voor.
o ja, ik snap ook best dat er een heleboel niet gaat zoals hij graag wil, dat hij het gevoel heeft van het kastje naar de muur gestuurd te worden en weer terug, ik mis in het verhaal alleen alle begrip voor de andere kant van de zaak, en de wil om wellicht toch eens te luisteren naar mensen die het in principe wel goed voor hebben met hem, en een poging te begrijpen dat er wel bepaalde regels en protocollen zijn, en dat die er met een goede reden zijn. En die opstelling komt toch niet alleen voort uit een of meerdere CVA`s.En dat hij onredelijk/onwillig of hoe dan ook, overkomt, gek genoeg heb ik er alle begrip voor.
-
rozemarijntje
Het is wel zo,iemand die cva,s heeft gehad ,veranderd,de een erger als de ander...
Mijn schoonvader kreeg tik op tik,toen ook nog dementie....geef het niemand te doen.
Hij had wel fam die alles regelde dat scheelt,maar ts ook een vrouw...neem aan dat die helpt,
Ook vrouw zal het niet makkelijk hebben...
Maar wens hem veel sterkte!!!! Neem aan dat ts dot nog wel leest
Mijn schoonvader kreeg tik op tik,toen ook nog dementie....geef het niemand te doen.
Hij had wel fam die alles regelde dat scheelt,maar ts ook een vrouw...neem aan dat die helpt,
ontken ik ook absoluut niet. Wel is het ook zo dat niet elke karakter""verandering"" eraan toe te schrijven is, en verandering de andere kant kan ook (dus van vervelend dominant persoon naar een rustiger type).rozemarijntje schreef:Het is wel zo,iemand die cva,s heeft gehad ,veranderd,de een erger als de ander...
Ook kunnen bepaalde facetten best al aanwezig geweest zijn alleen was de mate waarin (nog) niet vervelend voor de omgeving.
Heb genoeg mensen met vergelijkbare klachten in mijn omgeving, en heb ze bijna dagelijks in de praktijk en alles toe te schrijven aan de CVA is echt te kort door de bocht.
Ook geloof ik best dat samenleven/wonen met een persoon met dergelijke problemen een zware dobber is, dat ontken ik niet en negeer ik ook niet.
Als direct betrokkene is het wel /ook lastig e.e.a. van elkaar te (onder)scheiden, ook dat geloof ik best.
Doet echter niets af aan enkele feiten en omschrijvingen door TS neergezet.