| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wasmachine misschien schade door verkeerde installatie
wasmachine misschien schade door verkeerde installatie
Ik heb een wasmachine gekocht en laten installeren door de leverancier. Na vertrek van de monteur de wasmachine een was laten doen en toen bleek het apparaat bij centrifugeren door de wasruimte heen te dansen. Nadere inspectie wees uit dat van de 5 transportbouten er maar 4 verwijderd waren...Van de 5e kon ik alleen nog het uiteinde verwijderen; de rest zit nog ergens in de machine.
Mijn vraag is: kan ik een nieuwe machine eisen omdat schade op langere termijn mogelijk is? Misschien hebben de lagers of andere onderdelen al een behoorlijke opdonder gehad!
Ik heb dit ook gevraagd aan de leverancier maar die wil eerst een (eigen) monteur laten langskomen om te bepalen hoe of wat.
Mijn vraag is: kan ik een nieuwe machine eisen omdat schade op langere termijn mogelijk is? Misschien hebben de lagers of andere onderdelen al een behoorlijke opdonder gehad!
Ik heb dit ook gevraagd aan de leverancier maar die wil eerst een (eigen) monteur laten langskomen om te bepalen hoe of wat.
Re: wasmachine misschien schade door verkeerde installatie
Dan laat eerst die monteur maar komen kijken. Mag hij/zij de ellende van de vorige opruimen.
Natuurlijk eerst de eigen monteur langs laten komen. Probeer hem, als hij alles heeft nagekeken en akkoord bevonden, dat zwart op wit te krijgen. Of, als dat niet lukt, hij heeft (of zou moeten hebben) een opdrachtbon waar u uw handtekening normaliter zou moeten zetten. Schrijft U er anders zelf bij: onder voorbehoud getekend, met datum eigen handschrift. (Toevallig zelf vanmiddag gedaan met (her) plaatsen fornuis. Deze meneer pruttelde wel wat maar "better safe then sorry".
-
F.van Holten
U machine is geblokkeerd geweest in zijn vering, en waarschijnlijk is de vergeten borgbout afgebroken, dus schade is niet ondenkbaar.