LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ted81
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:23

wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door ted81 »

Ik ben vorigjaar jan 2008 bij plangroep gekomen bij mijn gemeente. Alleen het is nu aug 2009 en ze hebben alleen nog maar kopie's gemaakt en verder niks.

Heb de baas eral op aangesproken dat ik zo niet verder kom.
Daar niks meer van gehoord.

Ook heeft hij de dingen wat belangrijk was (scheeld heleboel geld) niet gedaan zoals bellen en een fax sturen.

ik kan niet ergens anders heen want hun moeten het eerst alles regelen.

maar mijn schuld is nu meer opgelopen door hun toe doen.(rente)
Ik heb verder alles weer zogoeds als kan op orde. Alleen mijn oude dingen moeten nog gedaan worden.

ben der ingekomen door dat ik geestelijk ziek was. en was toen ook een opluchting vorigjaar dat ik hulp kon krijgen dan kon ik met mezelf aan de slag. alleen het heeft niet goed uitgepakt.

mij dus de vraag wat ik kan doen. En hoe kan ik de gemeente aansprakelijk stellen van hun lakonieke houding. want ik ben er maar 1 en ik denk dat er meer zijn (moet haast wel)

alvast bedankt voor het lezen..

SHVer
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2009 06:23

Re: wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door SHVer »

Met schuldhulpverlening wordt niet alleen maar gekeken naar uw schulden maar er wordt ook gekeken hoe u in de schulden bent geraakt en hoe deze in de toekoemst te voorkomen.

Men zou natuurlijk alleen uw schulden kunnen inventariseren en vervolgens op basis van het vrij te laten bedrag een saneringskrediet kunnen uitschrijven, maar daar is het probleem niet mee opgelost.
Als er geen stabiele situatie is en het achterliggende probleem niet is aangepakt dan zit u zo weer in de schulden.

Als u echter van mening bent dat er op dit moment geen belemmeringen meer zijn om het traject daadwerkelijk te starten dan zou ik persoonlijk gewoon met de consulent gaan praten en vragen naar het plan van aanpak.
Indien er op dit moment nog steeds geen plan van aanpak is gemaakt en u heeft de klacht al bij de gemeente neer gelegd dan zou ik de stap maken naar een wethouder.
Mijn ervaring is dat wethouders gevoeliger zijn voor onrecht dan het ambtenaren apparaat.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Je kan een klacht indienen tegen de manier van handelen van de schuldhulpverlenende instantie, Plangroep is namelijk een NVVK lid. Voor meer info hier een link mbt klacht indienen: http://www.nvvk.eu/Organisatie.aspx?PageID=34 Stuur voor de zekerheid ook een kopie naar Den Haag.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
maar mijn schuld is nu meer opgelopen door hun toe doen.(rente)
Dit is niet waar. De schuld is opgelopen doordat je zelf geen rente en aflossing betaald.

Ook zonder Schuldhulpverlening zal je moeten proberen zoveel mogelijk terug te betalen. Een passieve houding is zinloos
En hoe kan ik de gemeente aansprakelijk stellen van hun lakonieke houding.
Niet.

Kom op zeg, je kan natuurlijk een klacht indienen over de trage voortgang, maar de gemeente aansprakelijk stellen voor jouw schulden ?! :evil: . Het moet niet gekker worden

ted81
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 21:23

Re: wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door ted81 »

hallo,

wou even reageren op je reactie. Ik snap je reactie helemaal als je nooit hebt mee gemaakt om in deze situatie te zitten. En ik beschouw het dan als onwetendheid. want als je niet oppast dan kan het bijna iedereen overkomen. Je hoeft maar even wat mee te maken en je hangt. Maar goed daar gaat het hier niet om.

Het gaat me er niet om dat ik niet mijn schulden wil aflossen. Want daar ben ik druk mee bezig. En dat is het probleem ook niet!

Maar het gaat me der om als er instanties zijn waar je dus terecht kan voor hulp om de orde op zaken stellen. Waar ze dus ook voor betaald krijgen. Hun werk gewoon niet doen.
Onder hand is die gene gelukkig al van zijn plek gehaald. Want het is natuurlijk niet de bedoeling als je ergens mee bezig bent. En een instantie doet beloftes en vervolgens niet na te komen. En ook geen contact op te nemen.En als je zelf contact wil opnemen vaak geen gehoor, of terug beld. En als je dan naar het kastje naar de muur wordt gestuurd is na mijn mening niet de bedoeling.

Als u uw werk niet goed doet wordt u der ook op aangesproken. Net als ieder ander. En van mij was niet de vraag kunnen ze mijn schuld overnemen. Mijn was dus de vraag hoe kan ik ervoor zorgen dat ze hun werk beter kunnen doen. zodat de andere mensen na mij goed en sneller worden geholpen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: wat te doen bij schuldhulp die niet helpen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Een klacht indienen is in jouw geval ook normaal, maar dat is iets heel anders dan een organisatie aansprakelijk stellen ( voor de kosten)

Gesloten