LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weer een nieuwe manier van oplichten???

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
aedijs

Weer een nieuwe manier van oplichten???

Ongelezen bericht door aedijs »

Van de week werd ik minstens 5 x gebeld vanuit Hong Kong. Het nummer in beeld was 05773: dat nummer is niet terug te bellen en te traceren.
Alle keren was het in een gebrekkig Engels, maar wel verstaanbaar.
In de gesprekken werd mij diverse informatie gevraagd te bevestigen: naam, adresgegevens en telefoonnummers (vast en mobiel). Steeds werd mij gevraagd of ik bezwaar had om gebeld te worden met een zakelijk voorstel. Ik dacht: laat maar eens komen en vertel maar. (kreeg op den duur wel het gevoel dat ik de kosten voor die telefoontjes zou moeten betalen, maar daarvan is nog neits gebleken)

Uiteindelijk kreeg ik een zekere Davis Chandler van World Energy International (http://www.worldenergyint.com/) aan de telefoon. Een zeer voorkomende man, die, zoals gebruikelijk met Amerikanen begint met allerlei "small-talk" praatjes.
(je krijgt het gevoel"Why me?". Waarom stel je mij zoiets prachtigs voor? Ik zou het lekker voor mezelf houden en de winsten opstrijken.....

In het gesprek bleek het te gaan om opties op commodities (olie).
Één optie kost 1200 USDollar en voorgesteld werd om minimaal 10 opties te nemen. Daarvoor zou je dan per optie de "controle" krijgen over 42000 gallons olie.
Als de prijs van die olie met maar één cent zou stijgen was de winst al 420 USDollar. Stel je voor dat de prijs stijgt met 1 USDollar.......en dat dus per optie: tel uit je winst!!!
Maar dan moet je wel snel reageren, want a.s. zaterdag komen de hoge-oilie-heren (de EIA: www.eia.com) bijeen en worden er weer nieuwe prijzen bepaald.
"Timing" is dus belangrijk.

Er werd een voor mij nieuwe verkoopmethode gehanteerd:
Neem een stuk papier en schrijf exact op wat ik zeg. We hebben dan aan beide zijden van de telefoon hetzelfde stuk papier met dezelfde teksten. Punt 1: (met een cirkel eromheen) Commodities Market, Opties. Daarna alle details tot de cent nauwkeurig......Punt 2: Timing.
enz. Op zich een aardige methode.

In het gesprek van zo'n 40 minuten, werden allerlei sites aangegeven om maar duidelijk te maken hoe laag de olie staat en hoe hoog deze kan stijgen. (o.m. de site: http://www.reuters.com/ met daarop actuele informatie over de prijsontwikkelingen van olie (en andere belangrijke stoffen, die snel in waarde kunnen wisselen)

In het gesprek werd mij voorgesteld een account te openen en een formulier te donwloaden: http://www.worldenergyint.com/openac.asp
(terug te faxen naar 00852 2251 8639 of 00852 - 30156838: mogelijk zijn deze nummers wel te traceren)

Als die stap genomen zou zijn, zou het super eenvoudig zijn om geld over te maken (minimaal dus 12.000 USDollar) en te beginnen met winst te maken.(stoppen kan elk moment volgens Davis)
Vandaag werd ik weer door Davis gebeld en ik heb het gesprek maar kort gehouden: doe er maar niet aan mee........
Grote verbazing bij degene aan de andere kant van de wereld, want ik was zo positief.......

Is dit een herkenbaar verhaal? Zijn er mensen die ook werden benaderd door World Energy Int.? En hebt u daarmee goede ervaringen opgedaan of bleek het toch weer een nieuwe manier van oplichting?
Laatst gewijzigd door aedijs op 28 nov 2008 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski

Re: Weer een nieuwe manier van oplichten???

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Speculatie op olieprijzen. Het klinkt plausibel, maar je moet je een paar zaken goed realiseren.

Ten eerste is speculeren andere koek dan speculaas. Oftewel, alleen professionele speculanten raad ik aan dit soort dingen te doen, ik ga ervan uit dat ze weten wat ze doen. Voor niet-professionelen komt het neer op gokken, je kan zo je geld kwijtraken.

Verder is het raar dat iemand je zomaar opbelt en benadert met een voorstel. Bedenk wel dat hij in de ‘drivers seat’ zit en een informatievoorsprong heeft terwijl je hem nog nooit hebt ontmoet! Ik zou niet voor 12,000 zaken willen doen met een volstrekt onbekende. Cold calling is niet voor niets in Nederland verboden!

Ten slotte vind ik de manier waarop deze meneer zijn voorstel er bij je doorheen probeerde te drukken dubieus. Oplichters doen dat, om zo hun slachtoffers niet de tijd te geven na te denken. Als iemand op deze manier begint te pushen, meteen weigeren!

Kortom, ik vind dit op zijn minst dubieus en raad iedereen aan niet met deze mensen in zee te gaan.

mattie

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo,
Dit hebben wij gehad met ontroerend goed in Spanje.
Hoe ze aan onze gegevens zijn gekomen?? het heeft zon 4 jaar geduurd,iedere keer een slecht Engels sprekende mijnheer aan de telefoon.
Iedere keer zeggen geen intresse,maar ze nemen geen genoegen met nee,en bellen steeds terug.
Ik ben boos geworden,heb ze gevraagd ons aub met rust te laten,er valt hier niets te halen,gedreigd met aangifte bij de politie,niets hielp!
Op het laatst heb ik maar gewoon de hoorn op de haak gekwakt zo gauw ik door had dat dit weer die figuren waren.
Daarna hebben ze het toch nog zon 2 jaar vol gehouden bij tijd en wijle weer te bellen.
Wat dit voor iets was,en waarom zo hardnekkig is mij nog steeds niet duidelijk(wat kunnen ze winnen bij iemand die duidelijk niet geintreseerd is??)
Wel dat het geen zuivere koffie is,een normaal bedrijf heeft zoiets niet nodig denk ik!!

aedijs

Heel herkenbaar: ze blijven volhouden. In eerste instantie op zeer vriendelijke manier, maar zodra je afhaakt worden ze wel minder vriendelijk. Ik heb hier ook nog een ongedekte cheque van 20.000 euro liggen (dat gevalletje heb ik wel aangegeven bij de recherche DNRI)
Het is eigenlijk net als met de aandelenlease van Dexia en een beleggingshypotheek: je tuint er met open ogen in en voelt je heel stom als je ook werkelijk ingaat op dat soort misleidende praktijken.

Je moet zeer alert blijven bij dit soort zaken want voor je het weet zit je in hun netten verstrikt.

Hanspr

Ongelezen bericht door Hanspr »

Ik herken het verhaal alsof het mijn verhaal is. Ben de afgelopen weken ook verschillende keren gebeld door World Energy International. Alleen de naam van de contactpersoon is anders bij mij was dat Richard hastings.

Voor de rest exact hetzelfde, papiertje pakken, omcirkelen etc. En natuurlijk een zeer grote winst in het vooruitzicht. Met slechts € 9.500,- (alsof het niks is) inleg werd een voorspelling gedaan van maar liefst € 10.000,- winst in nog geen 2 maanden.

En binnen 5 to 10 jaar zou mijn inleg gegroeid zijn naar 6 cijfers.

Het verhaal is inderdaad goed en de beste man komt ook zeer betrouwbaar over in het gesprek dus je wordt inderdaad wel geprikkeld. Ik heb echter op internet niets van dit bedrijf gevonden dan alleen hun eigen website en dat maakt het voor mij wat dubieus.

Ben er dus ook niet op ingegaan en dat leide bij mij ook tot verontwaardiging aan de andere kant van de lijn. Ook ik ben benieuwd of er iemand is die wel op het voorstel van dit bedrijf is ingegaan en wat zijn of haar ervaring er mee is. Misschien heb ik wel een unieke kans laten liggen lol.

Ben er overigens zeker van dat ik in de loop van volgend jaar nog wel een paar keer wordt gebeld. Heb dit al eens gehad met een of ander bedrijf in amerika en die hielden ook maar niet op, ook al had ik al verschillende malen vriendelijk en daarna wat minder vriendelijk verzocht om mijn nummer uit het systeem te laten halen. Overigens ging het hier om aandelen in bedrijven die een prachtige toekomst tegemoet zouden gaan.

Hanspr

Ongelezen bericht door Hanspr »

Ik herken het verhaal alsof het mijn verhaal is. Ben de afgelopen weken ook verschillende keren gebeld door World Energy International. Alleen de naam van de contactpersoon is anders bij mij was dat Richard hastings.

Voor de rest exact hetzelfde, papiertje pakken, omcirkelen etc. En natuurlijk een zeer grote winst in het vooruitzicht. Met slechts € 9.500,- (alsof het niks is) inleg werd een voorspelling gedaan van maar liefst € 10.000,- winst in nog geen 2 maanden.

En binnen 5 to 10 jaar zou mijn inleg gegroeid zijn naar 6 cijfers.

Het verhaal is inderdaad goed en de beste man komt ook zeer betrouwbaar over in het gesprek dus je wordt inderdaad wel geprikkeld. Ik heb echter op internet niets van dit bedrijf gevonden dan alleen hun eigen website en dat maakt het voor mij wat dubieus.

Ben er dus ook niet op ingegaan en dat leide bij mij ook tot verontwaardiging aan de andere kant van de lijn. Ook ik ben benieuwd of er iemand is die wel op het voorstel van dit bedrijf is ingegaan en wat zijn of haar ervaring er mee is. Misschien heb ik wel een unieke kans laten liggen lol.

Ben er overigens zeker van dat ik in de loop van volgend jaar nog wel een paar keer wordt gebeld. Heb dit al eens gehad met een of ander bedrijf in amerika en die hielden ook maar niet op, ook al had ik al verschillende malen vriendelijk en daarna wat minder vriendelijk verzocht om mijn nummer uit het systeem te laten halen. Overigens ging het hier om aandelen in bedrijven die een prachtige toekomst tegemoet zouden gaan.

aedijs

Ik vraag me altijd af hoe men aan de gegevens komt. Op zich zijn veel gegevens (zeker met de huidige openheid op de vele websites, waaruit al heel veel informatie te ontleden is) heel makkelijk te achterhalen en in het gesprek geef je ongemerkt ook al veel weg.

Blijft oppassen met dat soort zaken, maar zoals je ook al aangeeft: het klinkt allemaal heel aantrekkelijk en men gebruikt daar niet van die snelle figuren voor, maar zo te horen iemand op leeftijd die zich echt heel goed presenteert (echt wat anders dan die Nigeriaanse oplichters)

Is m.i. toch iets waarop eens gewezen zou kunnen worden, want ik ben er eigenlijk wel zeker van, dat er mensen zijn die hier in tuinen.

Gesloten