LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke opdrachtbevestiging is rechtsgeldig?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
danvis
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2005 20:19

Welke opdrachtbevestiging is rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door danvis »

Hallo,

Wij hebben recentelijk een bed via internet gekocht. Als eerste hebben we een offerte aangevraagd met een omranding, telefonisch hebben we een prijsafspraak gemaakt, er is toen niet gesproken over de omranding. Hierna hebben wij een bevestiging gestuurd met de artikelen die we gekocht hebben, inclusief omranding. Later heeft het bedrijf een bevestiging gestuurd, hierin stonden de verkeerde matrassen vermeld (en ook de omranding niet, wat wij niet gezien hebben), hierop heb ik een e-mail gestuurd met de juiste matrassen. Daarop hebben wij wederom een bevestiging ontvangen met de juiste matrassen, echter de omranding was weer niet genoemd en hebben wij ook niet gezien. Met deze laatste bevestiging zijn wij akkoord gegaan. Hebben wij er nu nog recht op dat het bedrijf de omranding kosteloos aan ons levert?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Welke opdrachtbevestiging is rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Heb je het bedrijf gebeld en gevraagt waar de omranding blijft?
Ik neem aan dat jullie een bedrag afgesproken hebben ( incl ) randen.
Normaal is het zo dat wat op papier staat en ondertekent rechtsgeldig is.
Dus staan die randen er niet bij, en je hebt toch getekent, dan sta je niet stevig in schoenen.
Dan is het een questie van fatsoen van het bedrijf om die alsnog te leveren.

Veel Geluk

danvis
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2005 20:19

Re: Welke opdrachtbevestiging is rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door danvis »

Bedankt voor uw reactie.

Heb je het bedrijf gebeld en gevraagt waar de omranding blijft?
Ja, antwoord is dat deze niet in hun opdrachtbevestiging opgenomen is. Volgende week wordt ik benaderd om te zien wat er geregeld kan worden. Het gaat om meer dan € 500,-

Ik neem aan dat jullie een bedrag afgesproken hebben ( incl ) randen.
We hadden een offerte incl. omranding aangevraagd, met de telefonische prijsafspraak hebben we het niet specifiek over de omranding gehad.

Normaal is het zo dat wat op papier staat en ondertekent rechtsgeldig is.
Alles, behalve het telefoongesprek, is via de e-mail gegaan en in de laatste bevestiging naar de leverancier toe staat de omranding niet vermeld (daar hebben wij overheen gekeken).

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Welke opdrachtbevestiging is rechtsgeldig?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik ben geen jurist, maar het lijkt mij logisch dat als je akkoord gaat met levering zonder randen (ook al is dat een leesfoutje) dat je niet kunt verwachten dat je die alsnog gratis (?) geleverd krijgt.
Het is zaak om leveringsovereenkomsten zorgvuldig te lezen en doet u dat niet, dan kunt u de leverancier niets verwijten.

Gesloten