LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie betaalt kadaster

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door z.assistente »

buurman laat kadaster uitmeten omdat ik per abuis 1 van zijn dode bomen heb omgezaagd,nu wil hij die kosten van kadaster op mij verhalen,,
is dit terecht?

witte angora
Berichten: 31194
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat heeft het kadaster met een boom te maken als je allebei erkent dat het ding van hem is? Laat hem dat lekker zelf betalen, hij is de opdrachtgever, niet jij.

We zien jullie binnenkort wel terug bij de rijdende rechter. :wink:

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door ArneLH »

witte angora schreef:Wat heeft het kadaster met een boom te maken als je allebei erkent dat het ding van hem is? Laat hem dat lekker zelf betalen, hij is de opdrachtgever, niet jij.
Lijkt mij ook, gezien jouw bericht is er toch geen discussie over het eigendom van de (voormalige) boom?

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door z.assistente »

Pas toen ik betreffende dode boom had weggehaald kwam de buurman al schreeuwend dat het zijn boom was,dus ik was zowiezo fout,had eerst moeten overleggen,,maar met deze buurman valt niet te praten die schreeuwt meteen dat alles van hem is,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door berndv »

z.assistente schreef:Pas toen ik betreffende dode boom had weggehaald kwam de buurman al schreeuwend dat het zijn boom was,dus ik was zowiezo fout,had eerst moeten overleggen,,maar met deze buurman valt niet te praten die schreeuwt meteen dat alles van hem is,
Dan mag die de kosten ook lekker hebben. Tenzij er discussieis geweest of het wel of niet zijn boom is?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Maar als de buurman wist dat de boom op zijn grondgebied staat, waarom heeft hij dan het kadaster ingeschakeld? Misschien ontbreekt er toch nog een detail aan het verhaal.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien wil buurman hiermee bewijzen dat het inderdaad zijn boom is.

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door z.assistente »

Ja ,dat vraag ik me ook af! hij was er immers zo zeker van,,pft

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door berndv »

En wat als hij het bewezen heeft? Moet je hem dan weer terug zetten ofzo? Prima als hij het bewijst, maar snap het doel van het bewijzen niet echt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door VioletPrue »

z.assistente schreef:maar met deze buurman valt niet te praten die schreeuwt meteen dat alles van hem is,
En in dit geval had hij dus gewoon gelijk, het was zijn boom!
Als u heeft betwist dat het zijn boom op zijn grond was en hij op basis daarvan het Kadaster heeft laten komen, vind ik dat u inderdaad de kosten moet betalen.
Als u niet heeft betwist dat de boom op zijn grond stond, snap ik niet dat u de boom überhaupt heeft weggehaald.
Je vergeet toch niet 'even' welke boom van wie is?

Alziend Oog
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 apr 2012 13:32

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door Alziend Oog »

berndv schreef:En wat als hij het bewezen heeft? Moet je hem dan weer terug zetten ofzo? Prima als hij het bewijst, maar snap het doel van het bewijzen niet echt.
Hij kan in ieder geval een schadevergoeding eisen, het is immers niet de boom van TS. Dus TS moet daar met zijn handen, en zaag, vanaf blijven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie betaalt kadaster

Ongelezen bericht door berndv »

Alziend Oog schreef:
berndv schreef:En wat als hij het bewezen heeft? Moet je hem dan weer terug zetten ofzo? Prima als hij het bewijst, maar snap het doel van het bewijzen niet echt.
Hij kan in ieder geval een schadevergoeding eisen, het is immers niet de boom van TS. Dus TS moet daar met zijn handen, en zaag, vanaf blijven.
Daarom zou ik wel heel graag willen weten of er twist is over het eigenaarsschap van die boom, als ts dat al toegegeven heeft, dan is daar naar mijn mening geen discussie meer over, en hoeft buurman niets te bewijzen en kan gaan eisen.

Gesloten