LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Willekeurige prijsbepaling door Apothekers

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
gosewijn

Re: Willekeurige prijsbepaling door Apothekers

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heeft u al bij andere apothekers navraag gedaan wat het daar kost ?.

Ljoontje2309

Ongelezen bericht door Ljoontje2309 »

Uiteraard heb ik ook al contact gehad met de patientenvereniging, zo ook met ZIN (deze geeft advies wat uit het Zorgpakket kan), met de Ombudsman;
met de Zorgverzekeraar; met verschillende Apothekers en wat ik intussen vergeten ben (dat heb je als je 76 jaar bent), maar het gaat me intussen al lang niet meer
om me zelf en ook niet dat prijzen kunnen verschillen van bijvoorbeeld kruidenierswaren, dat weet ik ook wel, het gaat mij ook niet meer om die zalf en waar ik die goedkoper zou kunnen krijgen, het gaat hier om medicijnen die verstrekt worden om de patient beter te maken of om te voorkomen dat de kwaal ernstiger wordt, of om te voorkomen dat mensen geopereerd moeten worden wat in sommige gevallen een zeer hoog risico met zich meebrengt, bijvoorbeeld hoge leeftijd met en/of andere risicofactoren en op deze medicijnen maken sommige Apothekers zéér hoge winsten, hier
zou controle op moeten zijn en een eind aan gemaakt worden. Dit was en is ook mijn Onderwerp.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Ook apothekers zijn helaas ondernemers(geworden) en vrije verkoop want daar hebben we het nu over is niet gebonden aan vergoedingsregels opgelegd door de Overheid. Er zijn geen prijsafspraken de een besteld dit bij de ene farmaceut de ander bij de buren.
Preferentiebeleid is ook door de overheid er doorheen geduwd (en terecht) omdat de apothekers in het verleden konden vragen wat ze wilden voor medicijnen en de Farmaceuten nog steeds.
Wij patiënten zitten aan het eind van de verkooplijn en krijgen het gewoon aangeleverd zoals de overheid het wil. Bijna dan (Farmaceuten) .

Ljoontje2309

Ongelezen bericht door Ljoontje2309 »

Ik vind het belachelijk dat een Apotheker 3 1 , 2 0 euro verdient op een tube van 7 , - - euro; ik vind het belachelijk dat er geen controle is op de prijzen die een Apotheker rekent voor medicijnen (die uit het Ziekenfondspakket verwijderd worden, en) die verder niet aangevuld of anderszins bewerkt hoeven te worden; ik vind dat er controle moet komen zodat Apothekers zich niet meer kunnen verrijken over de rug van Ziekenfondspatienten (e.a.).

h12

Ongelezen bericht door h12 »

Misschien eerst op internet kijken of het daar eventueel ook te koop
is bij een internetapotheker.

Gesloten