LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WMO verhuurder WSG -Groenhuysen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Loestenklooster

WMO verhuurder WSG -Groenhuysen

Ongelezen bericht door Loestenklooster »

[Bijlage verwijderd i.v.m. persoonsgegevens]

Mijn moeder huurt sinds enkele weten een appartement van Groenhuysen in Roosendaal. Zij is daar gaan wonen omdat zij niet meer zelfstandig kan wonen. Ze loopt niet meer goed en kan niet meer voor zichzelf zorgen. Omdat mijn zus al 15 jaar met haar samenwoont leek dit plan :

- http://www.zorgelooswonen.nl/Waardig-Wo ... ppartement -

" zorgeloos wonen in residentie De Kroeven", de oplossing omdat mijn zus -tegen betaling -ook daar mag gaan wonen.

Wij hebben dat appartement gewild omdat het een goed uitgewerkt idee van het echtpaar leek ( en ook echt is ) die dit hebben opgestart.
Met aandacht en respect voor de mens die daar komt wonen. Dat klopt ook allemaal.
De zomer komt er aan en mijn moeder zou fijn op het balcon kunnen gaan genieten van de buitenlucht en " reuring" op straat, maar nu kan dat niet of er moet iemand zijn die haar " over de drempel " heen helpt.

Uiteraard hebben wij wel de woning bezichtigd van tevoren. In een periode waarin mijn moeder een herseninfarct te boven kwam en geleidelijk aan bleek dat dementie-verschijnselen optraden en we in een proces van een " indicatie-diagnose" van het CIZ terecht kwamen, ging onze interesse vooral uit naar goede zorg voor mijn moeder en dat mijn moeder zich er ook in kon vinden.
Zodat haar laatste jaren ook goede jaren zullen zijn.
Een gebroken heup en een aantal keren (4 keren) uit de kom schieten van de - nieuw geplaatste kop- maakte dat wij als kinderen het balcon niet als eerste prioriteit zagen, maar wel hoe onze moeder goed verzorgd zou zijn en mijn zus (mantelzorger) toch kan gaan werken en wij niet voortdurend bij mijn moeder moeten zijn, wat gezien de reisafstand van 2,5 uur en het hebben van een baan ook heel lastig is .

Nu hebben wij een offerte op laten maken bij 2 bedrijven om het bacon op te hogen met 17 centimeter ( de afstap die mijn moeder niet kan maken vanuit de huiskamer noch terug naar de huiskamer).
Vervolgens heeft mijn zus de offerte ingebracht bij het WMO-loket.
Het WMO-loket zegt dit niet te vergoeden omdat het een probleem is van de verhuurder.
De verhuurder WSG verhuurt dit appartement aan Groenhuysen en de woordvoerster van het Klantbureau geeft aan dat zij niets zullen doen aan dit probleem. Wij hadden het appartement dan maar niet moeten accepteren.

Kunt u ons helpen of wij mogelijk wel vanuit het WMO een vergoeding krijgen?
Want zoals in de bijlage is te lezen lijkt dit een normale vraag te zijn.

Met vriendelijke groeten,
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2017 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlage verwijderd door moderator in verband met persoonsgegevens

berndv

Re: WMO verhuurder WSG -Groenhuysen

Ongelezen bericht door berndv »

ik vrees dat vanuit de wmo een vergoeding niet mogelijk gaat zijn.
ijn de aanpassingen noodzakelijk om zelfstandig te blijven wonen, of om uw kind thuis te laten opgroeien? En kunt u ze niet zelf realiseren? Dan is de gemeente verantwoordelijk voor de vergoeding van de aanpassingen (ook voor jeugd). Deze ondersteuning valt onder de Wmo.
https://www.regelhulp.nl/bladeren/zorgs ... passingen/
deze aanpassing is niet noodzakelijk om zelfstandig te kunnen blijven wonen, een balkon is daar namelijk niet direct voor noodzakelijk. De afwijzing vanuit de wmo is dan ook wel logisch. Eventueel met een handige buur is er wellicht een opstapje of iets dergelijks mogelijk te fabriceren om de afstap van 17 centimeter te overbruggen.

Gesloten